Gå til innhold

Lage barn når jeg blir 36 år?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke barn før jeg blir nærmere 40... går det fint å vente til jeg blir sånn 36? Ønsker barn, men ikke før 36 40...

Anonymkode: f4244...e68

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Orker ikke barn før jeg blir nærmere 40... går det fint å vente til jeg blir sånn 36? Ønsker barn, men ikke før 36 40...

GJør som du vil

Anonymkode: 82c80...119

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

GJør som du vil

Spurte ikke om jeg kan gjøre som jeg vil, men om det går fint å vente. Noen andre som vet? Ts

AnonymBruker
Skrevet

Å få barn er utrolig slitsomt. Når du er ferdig på jobb for dagen, sliten og trøtt, så må du ned i kjelleren for å hente enda mer energi, for barnets del. Hvertfall sånn jeg føler det, og jeg er "bare" 29 år.

Tenker at jo lengre ut i livet du venter med barn, jo mindre orker kroppen å henge etter en 2åring i full galopp.

Anonymkode: 1ba22...fc8

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å få barn er utrolig slitsomt. Når du er ferdig på jobb for dagen, sliten og trøtt, så må du ned i kjelleren for å hente enda mer energi, for barnets del. Hvertfall sånn jeg føler det, og jeg er "bare" 29 år.

Tenker at jo lengre ut i livet du venter med barn, jo mindre orker kroppen å henge etter en 2åring i full galopp.

Synes barn er helt topp jeg. Holder på hele dagen sammen med dem. Når de blir større så er det andre ting man gjør om ikke sammen med dem så i kulissene. 

Kunne ikke vært foruten barna. De gir så mye varme og glede. Fin sovepille er de også. ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke energinivået jeg tenker på, jeg tenker på om kvinner har mulighet for å få barn i den alderen. Energinivået og hvor mye du orker har med livsstilen din å gjøre, en på 40 år kan ha mer overskudd enn en på 25 år, det er hvordan du lever som har noe å si på det.  Det finnes mange spreke godt voksne mennesker og mange slitne treige 20 åringer... ts

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Kvinners fertilitet daler etter 30.

Etter 35 daler den enda fortere.

image.png.3754857e292aa60a55ccfab3d9bf460c.png

Anonymkode: ccdfa...e46

Skrevet

Barn har en egen evne til å suge energien ut av deg, og særlig mens de er nyfødt og småbarn. Alder og barn er egentlig er toegget sverd, jeg har fått barn både som relativt ung og som 40+ åring ..Som ung hadde jeg masse energi og som godt voksen hadde jeg mer ro og mer ressurser å bruke på barnet...Men som mann slipper jo jeg å tenke på at eggene blir hardkokte med alderen:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvorfor orker du ikke barn før den tid? 36 er en fin alder. Når du nærmer deg 40 blir det ofte tyngre å gå gravid, du har større sjanse for fødselskomplikasjoner og energien er ikke den samme. 

Anonymkode: 8e4e3...367

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil kose deg på barselgruppe med damer i 20 årene, og være eldste mor i klassen så ja, why not.

Anonymkode: 1112b...4e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville nok begynt å prøve sånn rundt 35 år hvis det er viktig for deg å få barn. Du vet aldri om det vil ta litt tid. Jeg fikk førstemann på første forsøk da jeg var 27, og prøvde i ett år på andremann, som ble født da jeg var 36. Men det går vel oftest bra å vente 😊

Anonymkode: c8ca1...12d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke energinivået jeg tenker på, jeg tenker på om kvinner har mulighet for å få barn i den alderen. Energinivået og hvor mye du orker har med livsstilen din å gjøre, en på 40 år kan ha mer overskudd enn en på 25 år, det er hvordan du lever som har noe å si på det.  Det finnes mange spreke godt voksne mennesker og mange slitne treige 20 åringer... ts

Ja, selvfølgelig 😄 nå er jeg i håndtverkerbransjen, og sikkert mer sliten i kroppen enn en som sitter på kontor hele dagen. 

Men med fertiliteten å gjøre så daler jo den etter fylte 30. Og ingen vet når overgangsalderen kommer snikende heller.. Og jo eldre en er vil jo kvalitet på både egg og sæd bli dårligere. Mener det også er anbefalt (blir hvertfall dekket) fostervannsprøve for gravide over 38 år.

AnonymBruker
Skrevet

Umulig å svare på, for noen er det null problem å bli gravid i slutten av 30-årene, mens for andre har eggreservene tatt slutt..

Anonymkode: cda57...811

AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (6 minutter siden):

Barn har en egen evne til å suge energien ut av deg, og særlig mens de er nyfødt og småbarn. Alder og barn er egentlig er toegget sverd, jeg har fått barn både som relativt ung og som 40+ åring ..Som ung hadde jeg masse energi og som godt voksen hadde jeg mer ro og mer ressurser å bruke på barnet...Men som mann slipper jo jeg å tenke på at eggene blir hardkokte med alderen:)

Ikke la deg lure. Menns forplantingsevne reduseres også med alderen. Din spermkvalitet var bedre da du var 25, ingen tvil. 

Anonymkode: 88ead...c54

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke la deg lure. Menns forplantingsevne reduseres også med alderen. Din spermkvalitet var bedre da du var 25, ingen tvil. 

Anonymkode: 88ead...c54

Jo,har du opplagt rett i..Men med fasit i hånden gikk det jo bra:) Ferdig med å lage barn nå som 50+ åring iallefall..

Skrevet

Nå er dette bare mine meninger, men jeg personlig syns at 40 år er utrolig seint.
Når barnet ditt er 20, så er du 60 og snart pensjonist, og hvis barnet ditt velger å få barn seint også så får du kanskje ikke mulighet til å se barnebarna dine når de når konfirmasjonsalder. 

Det er større sjanse for å få barn med down syndrom eller andre kromosonfeil etter fylte 35 år, det er et mer risikofylt svangerskap også. 

Hvis du skal få barn bare for å få barn, så syns jeg man skal la vær. 
Jeg hadde skjønt at man fikk barn så seint hvis det var fordi at du har prøvd i mange år.
Det jeg lurer mer på er: Hvorfor orker du ikke få barn før du er 40? Hva er det du ikke orker? Orker du noe mer når du er 40 mener du?

AnonymBruker
Skrevet

Ja du kan absolutt bli gravid som 36 åring, men sannsynligheten for at det tar lenger tid er forhøyet, det samme er sannsynligheten for å få toeggede Tvillinger/flerlinger, da kroppen kan begynne å slippe flere egg av gangen (dette kan også være ett genetisk trekk). Sannsynligheten for at svangerskapet er mer risikofylt er også til stedet .

Anonymkode: a5a4d...38d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spurte ikke om jeg kan gjøre som jeg vil, men om det går fint å vente. Noen andre som vet? Ts

Hvordan skal vi vite det? 

Man kan dessverre ikke vite hvem som blir fort gravid eller hvem som sliter. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror du at du går gravid i 4 år? Iom at du vil lage ved 36 år og få det når du er 40?🤔

Anonymkode: 18be8...506

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 36. Gikk helt supert.

Anonymkode: 2384a...bcf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...