AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Jeg går i behandling og sliter med å få fram, sette ord på hvordan jeg har det av mine traumer. Har du ptsd fra mobbing og kan fortelle hvilken symptomer du har i hverdagen pga dette? Jeg gruer meg til å lese, det er vondt, men jeg ønsker å slippe å bli så redd for ting, har du blitt bedre og hva hjalp? Jeg syns det er vanskelig med mennesker i hverdagen, er mye for meg selv, siden da er jeg trygg. Det er spesielt vanskelig å være ilag med samboer for mye, er ofte anspent. Tusen takk om du ønsker å dele dine symptomer, jeg trenger å sette ord på dette, slik at jeg kan få det fram til psykologen. ❤️ Anonymkode: aecb0...a92
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg går i behandling og sliter med å få fram, sette ord på hvordan jeg har det av mine traumer. Har du ptsd fra mobbing og kan fortelle hvilken symptomer du har i hverdagen pga dette? Jeg gruer meg til å lese, det er vondt, men jeg ønsker å slippe å bli så redd for ting, har du blitt bedre og hva hjalp? Jeg syns det er vanskelig med mennesker i hverdagen, er mye for meg selv, siden da er jeg trygg. Det er spesielt vanskelig å være ilag med samboer for mye, er ofte anspent. Tusen takk om du ønsker å dele dine symptomer, jeg trenger å sette ord på dette, slik at jeg kan få det fram til psykologen. ❤️ Anonymkode: aecb0...a92 Det du trenger er å formidle hvordan du har det ikke hvordan noen andre har. Du går i terapi for å få hjelp med det du strever med og ikke det noen andre strever med Anonymkode: 4895f...90f 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Har PTSD etter langvarig vold og mishandling, så det blir nok ikke helt det samme. Men sliter med mye kroppslige symptomer - svette, høy puls, skjelving, anspente muskler, løs mage og en del mer. Har veldig mye mareritt, og får en del flashbacks i våken tilstand. Kan plutselig bli så redd at kroppen fryser helt fast, såpass at jeg kan slite med å komme meg opp fra en stol for eks. Hvis det varer lenge blir hodet "tomt", blir vanskelig å fokusere på noe/tenke klart. Kan bli veldig kvalm også. Reagerer ikke likt hver gang, det spørs hva som trigger meg. Du kan jo forsøke å formulere litt mer om hvordan du reagerer/hvilke symptomer du har? Anonymkode: 5fdb7...87a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #4 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har PTSD etter langvarig vold og mishandling, så det blir nok ikke helt det samme. Men sliter med mye kroppslige symptomer - svette, høy puls, skjelving, anspente muskler, løs mage og en del mer. Har veldig mye mareritt, og får en del flashbacks i våken tilstand. Kan plutselig bli så redd at kroppen fryser helt fast, såpass at jeg kan slite med å komme meg opp fra en stol for eks. Hvis det varer lenge blir hodet "tomt", blir vanskelig å fokusere på noe/tenke klart. Kan bli veldig kvalm også. Reagerer ikke likt hver gang, det spørs hva som trigger meg. Du kan jo forsøke å formulere litt mer om hvordan du reagerer/hvilke symptomer du har? Anonymkode: 5fdb7...87a Sliter med de fysiske tingene som du sliter med pluss prikking og en følelse av en fot eller arm kan bli lam eller nummen en stund. Ellers er triggere ting som kan være tegn på at jeg skal bli skadet og ydmyket. Nære personer reagerer jeg anderledes, enn feks kollega. Kjæresten min sitt kroppspråk, tonefall og holdning er med på å trigge meg eller ikke, om det er ett tegn som minner om at jeg kan bli ydmyket eller noe så kan kroppen min gå i alarm modus. Fremmede eller kollega kan gi meg alarm også, men da flykter jeg eller overgir meg, legger skylden på noen andres feil bare for å unngå å bli skadet, slik tanke "Jeg tar på meg skylden, jeg overgir meg!, bare ikke skad meg, vær så snill" "la meg være" Men med kjæresten min så reagerer jeg med å kjempe, trekker meg bort eller går i forsvar, hva mente du med det?? Hvorfor sa du det?? Du vet at dette er noe jeg ikke liker, men du gjorde det likevel, hvorfor?? Hvorfor?? Om han forstår at jeg er redd og roer seg ned, så kan jeg bli trygg igjen, men om han går til angrep og reagerer med å forsvare seg, så kan jeg knekke helt sammen til jeg kaster opp, og dette har skjedd mange ganger, at han angriper tilbake og forsvarer seg. Pga dette så har jeg angst når han er i nærheten, kroppen har alle antenner ute. Men nå har vi snakket om dette og han prøver å gjøre sitt beste, at han skal ignorere min reaksjon, slik at jeg blir trygg igjen. Han har fått vite at det handler om tidligere ting, at det ikke er hans feil og det forstår han. Han er generelt en litt utålmodig person som kan være litt kvass i tonen, han kan kommentere om jeg gjør noe feil, ikke lukker kjøleskapet med en gang feks. Men han har blitt mye bedre og vi jobber sammen om dette fordi vi er verd det, vi elsker hverandre mer enn alt. Derfor orker jeg ikke ha det slik, jeg ønsker å tåle at han kommenterer mine feil uten at jeg skal gå i alarm av den grunn😒. Når jeg kommer i alarm føler jeg meg låst og fanget, klarer ikke komme meg på trygge land, alt er avhengig av han, om det er han som var triggeren. Jeg er myyyye alene pga disse tingene, det er da jeg har 0 angst og føler meg trygg, derfor er det deilig å være alene. Tips, råd, erfaring om ting ble bedre?? Vær så snill å ikke kommenter noe som sårer meg, jeg trenger alt annet enn sårende ting nå. Håper på tips og erfaring. Om noen kjenner seg igjen er en stor trøst, siden jeg føler meg alene om dette. Anonymkode: aecb0...a92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå