AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Hva er gjeldsgrensen for å delbetale hos Klarna? Jeg får handle med qliro men ikke Klarna. Anonymkode: 3b647...0b0
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Det kommer an på inntekten din og kredittvurdering. Så du må ta kontakt med klarna for en forklaring Anonymkode: 92418...6f7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Sjekker de gjeld? Det visste jeg ikke. Trodde de bare sjekket om man hadde negative bet. anm. Hvordan gjør de det? Hos Gjeldsregistret? Det er kun forbruks- og kredittgjeld de kan se på da? Ikke studielån og boliglån, for det står ikke der. Anonymkode: d30c3...37c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sjekker de gjeld? Det visste jeg ikke. Trodde de bare sjekket om man hadde negative bet. anm. Hvordan gjør de det? Hos Gjeldsregistret? Det er kun forbruks- og kredittgjeld de kan se på da? Ikke studielån og boliglån, for det står ikke der. Anonymkode: d30c3...37c De kjører kredittsjekk. Anonymkode: 92418...6f7
Taluno Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Den er litt udefinerbar. Jeg hadde en faktura på 500kr hvor det var nesten to uker igjen før betalingsfrist, og fikk ikke handlet for 700 kr. Men jeg har også hatt ubetalte (ikke forfalte) fakturaer på 1500 og kunne handlet for 500. Så kredittgrensen min varier tydeligvis, noen ganger er tusen kroner for mye, andre ganger går 3-4000 helt fint, selv inntekt ikke har endret seg, og det aldri har vært forfalte fakturaer. svaret jeg fikk fra klarna var "Det finns ingen fast kreditgräns. Varje gång du försöker handla genom Klarna gör vi en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Denna bedömning baseras på en kombination av tre faktorer, vilka är en kreditupplysning, din betalningshistorik hos oss, samt beloppet du vill handla för. Om du till exempel har aktiva fakturor sedan innan så kan din totala skuld bli för hög med det nya köpet."
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): De kjører kredittsjekk. Anonymkode: 92418...6f7 Kredittsjekk viser jo ikke gjeld. Den viser hva du har hatt i beregnet inntekt etter skatt og eventuelle anmerkninger. Det må være noe annet Klarna legger til grunn om de avviser et kjøp fra noen som har en ok inntekt, ingen anmerkninger... men får avvist å handle på faktura fra Klarna. Jeg har aldri opplevd det, men ts har åpenbart det. Anonymkode: d30c3...37c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Jeg aner ikke. Har noen ganger fått nei på å handle noe til 3000kr, men nå har jeg en faktura liggende der på 10 000kr. Var ikke noe problem å få den igjennom. Er uføretrygdet. Jeg handler alt på klarna faktura (ikke handlekonto) liker å få varene før jeg betaler og betaler til tiden Anonymkode: fc0d8...118
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Kredittsjekk viser jo ikke gjeld. Den viser hva du har hatt i beregnet inntekt etter skatt og eventuelle anmerkninger. Det må være noe annet Klarna legger til grunn om de avviser et kjøp fra noen som har en ok inntekt, ingen anmerkninger... men får avvist å handle på faktura fra Klarna. Jeg har aldri opplevd det, men ts har åpenbart det. Anonymkode: d30c3...37c Som Taluno sier over er kredittsjekken en del av totalvurderingen. Det er ikke kredittsjekken alene som bestemmer, men den er med i totalvurderingen. Anonymkode: 124f4...711
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Som Taluno sier over er kredittsjekken en del av totalvurderingen. Det er ikke kredittsjekken alene som bestemmer, men den er med i totalvurderingen. Anonymkode: 124f4...711 Hva om Taluno ikke hadde sagt dette? Anonymkode: 4ee72...c5a
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Aner ikke. Fikk kjøpe en dyr ting med faktura uten problem. Ville se tingen først. De kjører vel en slags kredittsjekk da, hvor de ser på inntekt osv. Anonymkode: e4e69...e15
Taluno Skrevet 26. april 2021 #11 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (På 25.4.2021 den 10.34): Hva om Taluno ikke hadde sagt dette? Anonymkode: 4ee72...c5a Om jeg sier det eller ei forandrer vel ikke svarer fra Klarna 🤷
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #12 Skrevet 26. april 2021 Taluno skrev (42 minutter siden): Om jeg sier det eller ei forandrer vel ikke svarer fra Klarna 🤷 Det er rimelig. Jeg lurte bare på hvorfor brukeren hadde behov for å gjenta det du sa. Anonymkode: 4ee72...c5a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #13 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er rimelig. Jeg lurte bare på hvorfor brukeren hadde behov for å gjenta det du sa. Anonymkode: 4ee72...c5a Jeg gjentok fordi den personen jeg siterte skriver «Kredittsjekk viser jo ikke gjeld.... Det må være noe annet Klarna legger til grunn» tre timer etter at Taluno skrev hva Klarna selv sier er årsaken og som da er eneste rette svaret. Den personen jeg siterte hadde tydeligvis ikke lest alle innleggene i denne tråden før hen svarte. Anonymkode: 124f4...711
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #14 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjentok fordi den personen jeg siterte skriver «Kredittsjekk viser jo ikke gjeld.... Det må være noe annet Klarna legger til grunn» tre timer etter at Taluno skrev hva Klarna selv sier er årsaken og som da er eneste rette svaret. Den personen jeg siterte hadde tydeligvis ikke lest alle innleggene i denne tråden før hen svarte. Anonymkode: 124f4...711 Bra du gjorde h*n oppmerksom på hva Taluno sa, da. Anonymkode: 4ee72...c5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå