AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 I en periode i vinter drakk jeg omtrent hver dag (kun på kvelden og 2-6 øl) og i en annen sammenheng i begynnelsen av februar spurte politiet om mitt alkoholforbruk og jeg svarte ærlig og ante fred og ingen fare. Jeg vet jo selv at jeg aldri hadde satt meg i førersete etter å ha drukket og jeg har alltid passet på å ikke drikke mer enn at jeg har 0-promille i det jeg kjører til jobb. Jeg har siden møtet med politiet drukket mindre og mindre, men fikk plutselig et brev fra politiet om "forhåndsvarsel på tilbakekalling av førerrett på grunn av manglende edruelighet". Jeg har ikke drukket siden jeg fikk brevet, og vært hos legen og tatt blodprøver. Har kontakt med en advokat som ønsker et skriv på at jeg er rusfri/ skrytebrev om at jeg er pliktoppfyllende, møter opp på jobb osv. Problemet nå er at det sitter så langt inn i meg å spørre etter noe slikt. Jeg ønsker ikke å forklare saken med politiet og at jeg har drukket omtrent hver dag i vinter. Nå tenker jeg på om det er en annen sammenheng jeg kan si at jeg trenger dette skrivet til? Noen som har tips? Anonymkode: 4b281...46c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 2-6 øl hver dag er faktisk en del i løpet av en uke, det blir minimum 2*7 = 14 AE (alkoholenheter) per uke i snitt, noe som er regnet som et høyt forbruk. Men når det er som det er ville jeg ha snakket med politiet for å sjekke om noen andre kan gå god for at det ikke er vanlig at du er full, skjønner godt skepsisen med at det ikke er noe man vil snakke med arbeidsgiver om. Anonymkode: 709f7...846
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Kan du ikke høre om et skriv fra fastlegen kunne vært et alternativ? Skjønner godt at du ikke vil involvere arbeidsgiveren din, og det burde heller ikke være nødvendig. Anonymkode: 195e8...239
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan du ikke høre om et skriv fra fastlegen kunne vært et alternativ? Skjønner godt at du ikke vil involvere arbeidsgiveren din, og det burde heller ikke være nødvendig. Anonymkode: 195e8...239 Har du tips til hvordan jeg skal gå frem for å få et skriv? Jeg har nylig byttet fastlege og har da kun møtt henne 1 gang i forbindelse med blodprøver for denne saken. Hadde håpet på et skriv eller lignende, men hun spurte egentlig ikke spørsmål om meg en gang. Hun kjenner meg altså ikke. Kan jeg bare spørre om hun kan skrive et skriv på hvordan hun oppfatter meg? Anonymkode: 4b281...46c
Gjest laPistola Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du tips til hvordan jeg skal gå frem for å få et skriv? Jeg har nylig byttet fastlege og har da kun møtt henne 1 gang i forbindelse med blodprøver for denne saken. Hadde håpet på et skriv eller lignende, men hun spurte egentlig ikke spørsmål om meg en gang. Hun kjenner meg altså ikke. Kan jeg bare spørre om hun kan skrive et skriv på hvordan hun oppfatter meg? Anonymkode: 4b281...46c Da er jo legen kjent med situasjonen ? Burde kunne skrive et brev på grunnlag av blodprøvene. Skjønner godt at du ikke vil blande arbeidsgiver inn i dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå