Gå til innhold

Noen som har prøvd Ânglamark eller Klar oppvaskmiddel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håndoppvaskmiddelet. Skummer det like mye som Zalo eller har det mer  samme konsistens som First Price?

Anonymkode: 4fc22...43c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Klar. Det fungerer fint, og jeg har ikke noe problem med at det skummer. At oppvaskvannet skummer er bare irriterende, så det er noe jeg alltid prøver å unngå.

Tensidene skal feste seg til fettet og løse det opp i vannet, ikke være opptatt med skumparty i overflaten!

Oppvasken blir ren, uten at jeg trenger å bruke store mengder oppvaskmiddel. En dråpe er vanligvis ikke nok, men det er det vanligvis ikke med Zalo heller til en normal oppvask.

Anonymkode: 8ba80...db4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi bruker Klar. Det fungerer fint, og jeg har ikke noe problem med at det skummer. At oppvaskvannet skummer er bare irriterende, så det er noe jeg alltid prøver å unngå.

Tensidene skal feste seg til fettet og løse det opp i vannet, ikke være opptatt med skumparty i overflaten!

Oppvasken blir ren, uten at jeg trenger å bruke store mengder oppvaskmiddel. En dråpe er vanligvis ikke nok, men det er det vanligvis ikke med Zalo heller til en normal oppvask.

Altså jeg tenker på om du skal vaske 1 ting, feks stekepannen. 1 liten dråpe Zalo er jo nok, men Zalo inneholder jo giftige stoffer som bare det. Har prøvd Firstprice men det trengs mye større mengder av det, inneholder også parfyme.
Så da tenkte jeg på Anglamark eller Klar sin.. Om de ligner mer Firsprice i konstens eller om det sprer seg bra.

AnonymBruker
Skrevet

Klar skummer litt mindre enn Zalo, og lukter mye bedre. Kan ikke sammenlignes med First Price, First Price brukes kun til å vaske sykler med her i huset.

Anonymkode: a7d92...742

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Zalo inneholder jo giftige stoffer som bare det. Har prøvd Firstprice men det trengs mye større mengder av det, inneholder også parfyme.
Så da tenkte jeg på Anglamark eller Klar sin

Bare så du er klar over det så inneholder også Klar parfyme.

Änglamark og Neutral er uten parfyme. De lukter virkelig ingenting. Har god erfaring med begge. De vaske rent, er normalt drøye og fungerer helt fint.

Anonymkode: 90c60...696

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Altså jeg tenker på om du skal vaske 1 ting, feks stekepannen. 1 liten dråpe Zalo er jo nok, men Zalo inneholder jo giftige stoffer som bare det. Har prøvd Firstprice men det trengs mye større mengder av det, inneholder også parfyme.
Så da tenkte jeg på Anglamark eller Klar sin.. Om de ligner mer Firsprice i konstens eller om det sprer seg bra.

Ja, til en stekepanne er det nok med en dråpe Klar, om den ikke er så ekkel at den må vaskes i flere runder.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruke Änglamark og er veldig fornøyd. Den skummer ganske bra, lukter ingenting spesielt og er like drøy som Zalo eller Sunlight. Klar syns jeg gjør samme jobben og lukter bedre. Den er også mer en dobbelt så dyr og parfymen veier ikke opp for min del. 

Anonymkode: 646ac...49f

Skrevet

Et tips fra en gammel husmor! Lag en sprayflaske med oppvaskmiddel og vann, som dere kan bruke til småting, som matbokser, stekepanner, kjeler mm, som dere ikke tar i oppvaskmasinen. Veldig kjekt å ha, når en vil få kjøkkenet ryddig og rent etter middagen. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker Klar veldig godt. 

Anonymkode: a488c...9cf

AnonymBruker
Skrevet
Belima skrev (3 minutter siden):

Et tips fra en gammel husmor! Lag en sprayflaske med oppvaskmiddel og vann, som dere kan bruke til småting, som matbokser, stekepanner, kjeler mm, som dere ikke tar i oppvaskmasinen. Veldig kjekt å ha, når en vil få kjøkkenet ryddig og rent etter middagen. 🙂

Tips fra mikrobiolog! Ikke tynn ut såpe eller oppvaskmiddel og ha det stående. Ved å blande vann med oppvaskmiddel blir det lavere konsentrasjon av de ulike kjemikaliene, noe som gjør at bakterier og sopp kan leve der. Ecoli lever fint med litt såpe, og kan gi skikkelig magesjau om du er uheldig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...