AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Kunne nok også passet i helse, men føler den er mer skråblikk. Det meste er jo egentlig hjernevask av det vi lærer. Foreldrene våre hjernevasker oss mest, så er det samfunnet og så enkeltpersoner som bare er jævla flinke. Men jeg synes mye i livet blir så meningsløst nettopp fordi vi blir hjernevasket av de som tilfeldigvis er i vårt liv. Jeg er redd hjernevask, jeg er redd mennesker fordi vi tror så. Og flokkmentalitet har enorm makt. Et helt folk kan styres til å tro på noe annet enn hva de gjorde. Og så blir det til at jeg noen ganger grubler over hvem som egentlig tror og hvem som bare følger flokken. Jeg føler at jeg har lært mye feil i livet fra mine foreldre. Det er skummelt å se hvor mye aksept man har for foreldrene sine. Man tror at egne foreldre har mer rett enn alle andre i barndommen og merker fremdeles i voksenlivet at hva foreldrene ville akseptert er ganske viktig. Så skal jeg bryte ut helt fra alt jeg føler er feil så føles det som en form for egoisme og umoral. Det heter jo "vi kan ikke få/gjøre alt vi vil" , så vi må kontrollere oss selv om ting frister. Men så er den tankegangen kanskje bare hjernevask og da. Jeg er litt av den moral at vi bør holde oss til det vi er vokst opp med, betyr ikke at jeg dømmer andre som velger annet og jeg har hatt lyst og har lyst selv. Men moralen kræsjer med ønskene. Anonymkode: bdbec...21f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå