Gå til innhold

Hvordan får andre så hvite tenner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg betalte flere tusen kroner og fikk tennene bleket hos tannlegen for noen år siden. Det hjalp - men ikke særlig lenge. De blir sakte men sikkert mer "normale" i fargen igjen etterhvert, fordi man spiser og drikker normalt. Alt kan sette farge på emaljen over tid.

Så bleker man tennene hos tannlegen, ikke regn med at det er en engangs-investering. Det er det ikke. Det må gjentas. Og det frister ikke meg, for fy så vondt det gjorde med den ekstreme isingen under blekeprosessen! 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig med det du skriver, det kan se fake ut og det er ikke mulig for mange å få helt hvite tenner, da må det limes på fasetter. Folk har ulik farge på tennene og jeg er en av de som har veldig hvite tenner, ikke kritthvite, men nesten kritthvite og jeg har aldri gjort noe med tennene mine, de er bare veldig hvite. 

Anonymkode: 99db9...022

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Husker for øvrig da jeg var 20 år og var innom tannlegen på kontroll og forhørte meg om bleking og hun kommenterte at det ikke var noe poeng i å bleke da tennene ikke kunne bli lysere. Og jeg lurte lenge på hvordan kjendiser hadde kritthvite tenner helt til jeg hørte om skalfasetter, men kan ikke forstå at noen  vil ødelegge tennene sine med å sette på skallfasetter.

Anonymkode: 99db9...022

Helt enig i at man kan ha naturlige hvite tenner, det er jo en skala der med stor variasjon. Unge mennesker er som regel i lyseste enden av den skalaen. Det jeg oppfatter trådstarter spør om er derimot kritthvite tenner i typ kopipapir farge, uten variasjon mellom enkeltennene (hjørnetennene er f.eks vanligvis litt "gulere" i fargen forde det er en kraftig tann med mye dentin i forhold til emalje) slik man ser på Instagram o.l. Tenner som er så hvite at de nærmest lyser. Og det er det ingen som har naturlig.

Bleking kan lysne endel, men som du sier er det mange som setter på fasetter og skallkroner. Og da fjerner man jo emalje for å lime på keram og lager skjøter som øker kariesrisiko og må tas vare på. Så enig med deg, det bør man ikke gjøre sånn uten videre. Spesielt når man er ung og helst skal ha disse tennene i 60 år til. 

Anonymkode: 46cf1...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 15.29):

Ikke et sted har jeg skrevet at jeg bleker de fordi andre gjør det. Jeg gjør det jo også fordi jeg synes det er fint. Jeg opplever bare at blekingen ikke virker, derfor spør jeg hvordan andre får de hvite.

Anonymkode: 91672...533

AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 15.29):

Ikke et sted har jeg skrevet at jeg bleker de fordi andre gjør det. Jeg gjør det jo også fordi jeg synes det er fint. Jeg opplever bare at blekingen ikke virker, derfor spør jeg hvordan andre får de hvite.

Eh jo, du skriver at du vil ha det samme resultatet som dem, skriv heller at du vil ha tips om bleking som funker istedefor å nevne bloggere som om man børr se etter dem.

For å få hvite:

Polere tennene hos tannlegen

Få skinner og bleke sørøyte hos tannlege

Bleke vær natt til ønsket resultat

Ikke ha rotfyllte tenner eller hull i tennene før bleking. Rotfyllte tenner blir ikke bleket.

Håper du blir fornøyd med utseendet ditt, du er garantert kjempe fin slik som du er.

Om du vil gjøre som bloggere så kan du kjøpe profesjonell Photoshop som kan brukes i sosiale medier, da kan du redigere alt utenom de 3 kvisene som du velger å vise for at de skal vite at du ikke er "helt perfekt", da tror alle på at bildene ellers er ekte og at den kremen de får gratis kan du kjøpe, så blir de 3 kvisene borte på ett blik og huden blir magisk vakker.

Anonymkode: 35455...cf2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (3 timer siden):

Jeg betalte flere tusen kroner og fikk tennene bleket hos tannlegen for noen år siden. Det hjalp - men ikke særlig lenge. De blir sakte men sikkert mer "normale" i fargen igjen etterhvert, fordi man spiser og drikker normalt. Alt kan sette farge på emaljen over tid.

Så bleker man tennene hos tannlegen, ikke regn med at det er en engangs-investering. Det er det ikke. Det må gjentas. Og det frister ikke meg, for fy så vondt det gjorde med den ekstreme isingen under blekeprosessen! 😬

Det varierer nok fra person til person, jeg hadde null ising og tannlegen mente det ville holde flere år med mitt renhold av tennene. Selv gikk det flere år før han selv trengte å bleke på nytt etter første gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (17 timer siden):

Jeg har aldri opplevd ising.

Frisker opp fargen en gang i året. Er ivrig kaffe- og rødvinsdrikker, så det er selvforskyldt. 

Bruker skinne og hjemmebleking, så koster meg bare 100-200 i året, i tillegg til kontroll og rens hos tannlegen rett før oppstart bleking, som man jo normalt tar en gang i året uansett. 

Anonymkode: 50ff8...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (18 timer siden):

Det er for at tannlegen din ikke har fortalt deg trikset for å ikke få ising under bleking. Tannlegen min sa et triks-råd jeg måtte begynne med to uker før bleking. Det fungerer. Det samme gjelder to uker før jeg renser og fjerner tannstein. Det iser da også til meg. Eller det gjorde det før. Nå bruker jeg rådet jeg lærte. Spør tannlegen om råd.😉 Nå følte jeg at jeg var litt sånn slanke rådene som dukker opp på fb. Skriv et ord å du får tilsendt gratis tips om sunne middager.

Anonymkode: 5299a...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er for at tannlegen din ikke har fortalt deg trikset for å ikke få ising under bleking. Tannlegen min sa et triks-råd jeg måtte begynne med to uker før bleking. Det fungerer. Det samme gjelder to uker før jeg renser og fjerner tannstein. Det iser da også til meg. Eller det gjorde det før. Nå bruker jeg rådet jeg lærte. Spør tannlegen om råd.😉 Nå følte jeg at jeg var litt sånn slanke rådene som dukker opp på fb. Skriv et ord å du får tilsendt gratis tips om sunne middager.

Anonymkode: 5299a...437

Det rådet er å bruke tannkrem mot ising før og under blekingen.

#Sharing is caring

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 måneder senere...

Jeg betalte 70.000 for nye tenner,Og glad jeg gjordet det,Er over 60år. Kommentarer fra en del da jeg fortalte jeg skulle gjøre det var: Nå må du ikke få FOR hvite tenner, HVA?? mener de det at jeg skal velge gulere tenner enn jeg ønsker fordi jeg er over 60 år?? Mye rart man skal høre.Er fornøyd ,skulle faktisk om jeg skal være kritisk fått en tanke hvitere,fordi jeg ønsker det og fortjener det, Men ser mye bedre ut nå enn før og trives med mitt nye tannsett.Glad jeg ikke hørte på de som mente hva som var godt nok for meg.God jul,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Kom over dette produktet.. så sykt fornøyd.

mye billigere en og dra til tannlegen for blekning 😁

shop.cleanersmile.com

Annbefales på det sterkeste, har plassert flere bestillinger dit.

Anonymkode: 28c86...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...