Gå til innhold

Hvordan får andre så hvite tenner?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ser alle på instagram og bloggere har så hvite tenner. Jeg bleket mine i håp om det samme, men de er fortsatt mer gule enn hvite. Snakker ikke om de som har fake tenner. 

Vet at noen har mer gulskjær enn kritthvite tenner naturlig, men synes det da er rart at alle har hvite og kun jeg gule.

Hva gjør de for å få de så hvite?

Anonymkode: 91672...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Redigering?

Anonymkode: 304a1...fa2

På video også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bleking hos tannlege og gener.

Hva slags bleking prøvde du? Håper du ikke prøvde strips eller hjemmebleking, da det har null effekt.

Anonymkode: d4002...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva slags bleking prøvde du? Håper du ikke prøvde strips eller hjemmebleking, da det har null effekt.

Hjemmebleking solgt av tannlege funker, men ikke bleking kjøpt i butikk/på nettet e.l.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hjemmebleking med skinner og gel fra tannlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De har bleket hos tannlege, fasetter, skalering eller redigering. Og ja, redigering kan gjøres på videoer også. 

Forøvrig, INGEN har kritthvite tenner naturlig. Tenner skal i utgangspunktet ikke være hvite. Kritthvite tenner er tegn på at noen har gjort noe med tennene sine, og ser fryktelig unaturlig ut. Emaljen på tennene er ganske gjennomskinnelig og tennene får sin farge fra dentinet under, som er gulaktig i fargen. Hvis man får tynnere emaljelag vil fargen bli mer gul. Dette er naturlig aldringstegn, da emaljen vil slites over tid. Hvis du vil begrense dette bør du unngå syrlig mat og drikke, og hvertfall skylle godt med vann etter inntak av det for å begrense erosjonskader. Ta en tur til tannlegen og snakk om hva du selv kan gjøre for å forhindre erosjon. Og så er det beste for lommebok og tennene dine at du jobber med å akseptere at tenner ikke er ment å være hvite, at det du ser i sosiale medier er like fake som silikonpupper. Dine tenner er sunne, friske og fine uten å se ut som badekarporselen. 

Tenk også på at veldig hvite og "perfekte" tenner ser veldig rart ut når man blir eldre, passer ikke med helheten. Og om du først begynner å gjøre inngrep (bleking, fasetter osv) så er det ingen av de tingene som er permanente. Det vil måtte gjentas og byttes etter noen år. Du sparer deg selv for mye penger ved å ikke starte med det. 

Anonymkode: 46cf1...997

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

De har bleket hos tannlege, fasetter, skalering eller redigering. Og ja, redigering kan gjøres på videoer også. 

Skallkroner *

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mye redigering, da jeg har sett flere i virkeligheten og så har de både mer føflekker, smilelinjer og ikke særlig hvite tenner.

Anonymkode: 0c22b...deb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal ikke bleke tennene dine fordi bloggere bleker tennene. Finn din egen stil, drit i andre. Jeg bleker mine fordi jeg syns det er fint på meg, vet ikke hva andre gjør, det driter jeg faktisk i. 

Anonymkode: 35455...cf2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

På video også?

Ja, filter kan legges på videoer også. 

Anonymkode: 4384a...09d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg ser alle på instagram og bloggere har så hvite tenner. Jeg bleket mine i håp om det samme, men de er fortsatt mer gule enn hvite. Snakker ikke om de som har fake tenner. 

Vet at noen har mer gulskjær enn kritthvite tenner naturlig, men synes det da er rart at alle har hvite og kun jeg gule.

Hva gjør de for å få de så hvite?

Hvis du ikke vet det, så har mange på Instagram fake teeth. Var en skuespiller og en Instagram som fortalte det. Husker dessverre ikke hvor. De har et falsk gebiss de setter på utenpå tennene som de får tilpasset av tannlegen. Mange skuespillere har det også. 

Så ingen har så naturlige hvite tenner, med mindre de bleker tennene ekstremt hos tannlegen. 

Så vær så snill, ikke sammenlign deg med folk som sminker seg og faker. Da blir du syk og sliten. 

Sammenlign deg bare med deg selv, og bli en bedre versjon av deg selv dag for dag. 

Om du er interessert i å få naturlig hvitere tenner kan du drikke sitronvann og sellerijuice, og kutte ut søtsaker. For mye syre i kroppen gjør tennene gulere. Les om Anthony William medical medium på nettet om sellerijuice og 

Anonymkode: a5456...39e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du skal ikke bleke tennene dine fordi bloggere bleker tennene. Finn din egen stil, drit i andre. Jeg bleker mine fordi jeg syns det er fint på meg, vet ikke hva andre gjør, det driter jeg faktisk i. 

Anonymkode: 35455...cf2

Ikke et sted har jeg skrevet at jeg bleker de fordi andre gjør det. Jeg gjør det jo også fordi jeg synes det er fint. Jeg opplever bare at blekingen ikke virker, derfor spør jeg hvordan andre får de hvite.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kritthvite overbleika tenner er direkte stygt. Tennene lyser mot deg og tar hele fokuset i ansiktet. Naturlig hvite tenner er ikke sånn...

Anonymkode: a490e...cf8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

Om du er interessert i å få naturlig hvitere tenner kan du drikke sitronvann og sellerijuice, og kutte ut søtsaker. For mye syre i kroppen gjør tennene gulere. Les om Anthony William medical medium på nettet om sellerijuice og 

Anonymkode: a5456...39e

Dette er bare tull. For mye syre i munnen gir på sikt gulere tenner fordi syre gir erosjon som gir tynnere emalje slik at dentinet under synes bedre gjennom. Å drikke sitronvann, som er vann med syre, vil jo dermed fremskynde erosjonen! For øvrig produserer magesekken mye sterkere syre enn noe vi spiser/drikker. Om det var slik at syre gikk over i blod/vev fra tarmsystemet så ville vi dermed hatt et stort problem. Om ph I blodet endret seg ville det gjort deg dødssyk. Kroppen opprettholder homeostase veldig godt selv. 

Sukker for øvrig vil ikke påvirke fargen på tenner, men det er "mat" til bakteriene i munnen, som produserer syre lokalt som gir hull i tennene. Så lurt å begrense tilsatt sukker og raske karbohydrater for å unngå hull, for all del. Men har ikke noe med farge på tennene eller "syrenivå i kroppen".

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bleker hos tannlege. Syntes selv tennene fortsatt er gule. Men ser på bilder sammen med andre at jeg virkelig har hvite tenner. 

Så mulig du bare ikke ser det selv? 

Anonymkode: 50ff8...693

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 10.53):

Forøvrig, INGEN har kritthvite tenner naturlig. Tenner skal i utgangspunktet ikke være hvite. Kritthvite tenner er tegn på at noen har gjort noe med tennene sine, og ser fryktelig unaturlig ut. Emaljen på tennene er ganske gjennomskinnelig og tennene får sin farge fra dentinet under, som er gulaktig i fargen. Hvis man får tynnere emaljelag vil fargen bli mer gul. Dette er naturlig aldringstegn, da emaljen vil slites over tid. Hvis du vil begrense dette bør du unngå syrlig mat og drikke, og hvertfall skylle godt med vann etter inntak av det for å begrense erosjonskader. Ta en tur til tannlegen og snakk om hva du selv kan gjøre for å forhindre erosjon. Og så er det beste for lommebok og tennene dine at du jobber med å akseptere at tenner ikke er ment å være hvite, at det du ser i sosiale medier er like fake som silikonpupper. Dine tenner er sunne, friske og fine uten å se ut som badekarporselen. 

Tenk også på at veldig hvite og "perfekte" tenner ser veldig rart ut når man blir eldre, passer ikke med helheten. Og om du først begynner å gjøre inngrep (bleking, fasetter osv) så er det ingen av de tingene som er permanente. Det vil måtte gjentas og byttes etter noen år. Du sparer deg selv for mye penger ved å ikke starte med det. 

Jeg er enig med det du skriver, det kan se fake ut og det er ikke mulig for mange å få helt hvite tenner, da må det limes på fasetter. Folk har ulik farge på tennene og jeg er en av de som har veldig hvite tenner, ikke kritthvite, men nesten kritthvite og jeg har aldri gjort noe med tennene mine, de er bare veldig hvite. 

Anonymkode: 99db9...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 10.53):

Forøvrig, INGEN har kritthvite tenner naturlig. Tenner skal i utgangspunktet ikke være hvite.

Husker for øvrig da jeg var 20 år og var innom tannlegen på kontroll og forhørte meg om bleking og hun kommenterte at det ikke var noe poeng i å bleke da tennene ikke kunne bli lysere. Og jeg lurte lenge på hvordan kjendiser hadde kritthvite tenner helt til jeg hørte om skalfasetter, men kan ikke forstå at noen  vil ødelegge tennene sine med å sette på skallfasetter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 11.04):

Mye redigering, da jeg har sett flere i virkeligheten og så har de både mer føflekker, smilelinjer og ikke særlig hvite tenner.

Anonymkode: 0c22b...deb

Det er rart at noen ser på insta og andre sosiale medier og tror at folk ser slik ut i virkelig. Det er redigering, filter og andre metoder for å fremstille seg selv som penere. Du kan ikke drive å sammenligne deg selv med disse bildene, til og med de som er på bildene ser ikke slik ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...