Gå til innhold

Babyklister

karilue

Anbefalte innlegg

Hallo! 

Noen her som har erfaring med «babyklister»? Er dette noe jeg skal gå til innkjøp av? Ønsker gjerne både positive og negative erfaringer. Blir for min del ikke ifm ivf, men rett og slett et desperat forsøk på en positiv test😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi prøvde dette, og ble gravide etter første forsøk! Vi hadde da prøvd i over ett år, uten en eneste positiv test. Usikker på om det var dette som hjalp, men jeg syns det var verdt et forsøk 😃

Anonymkode: 96af6...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre aborter på ett år var jeg relativt frustrert og gikk til innkjøp av babyklister. Ble gravid ved første syklus med det, og den spiren holdt ❤️

Husket på dette da jeg skulle prøve på neste barn, så i pp2 hadde jeg fått kjøpt det og jeg ble gravid også da. Men denne gangen forhindret ikke babyklisteret abort, for mistet i MA i uke 9. Dett er nå 8 måneder siden og jeg har brukt babyklister i flere sykluser siden da, uten å bli gravid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Vanskelig å vite om det er tilfeldig eller ikke, men jeg bestiller meg ei flaske. Har ingenting å tape🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

karilue skrev (5 minutter siden):

Jøss! Vanskelig å vite om det er tilfeldig eller ikke, men jeg bestiller meg ei flaske. Har ingenting å tape🙂

Det er akkurat det. Det er maange her inne som mener det er humbug, men det har også fungert på mange. Om det er tilfeldig eller ikke vet vi ikke, men det skader vitterlig ikke. Og om det i så fall bare har placebo-effekt så har det jo ingenting å si, så lenge det gjør nytten og fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sant! Leste også at noen hadde prøvd med slimløsende hostesaft hvor den satt. Har prøvd det nå på 2 pp uten hell. Gir opp den nå. Men er jo åpen for andre ting når en så sårt vil det skal gå... 
Må være utrolig vanskelig for dere som har mistet gjentatte ganger. Kan såklart ikke forstå helt siden jeg ikke har opplevd det selv. Du er ei tøff dame🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (1 time siden):

Det er akkurat det. Det er maange her inne som mener det er humbug, men det har også fungert på mange. Om det er tilfeldig eller ikke vet vi ikke, men det skader vitterlig ikke. Og om det i så fall bare har placebo-effekt så har det jo ingenting å si, så lenge det gjør nytten og fungerer.

Jo, det VET vi. Og jo, det skader. Dere er med på å opprettholde en svindel. Desperate prøver kaster bort pengene sine. Det burde bli forbudt å framsnakke dette tullet her inne! 

Anonymkode: 20338...4ff

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mange langtidsprøvere prøver litt små justeringer med kosttilskudd, matvarer sokker på bena eller lignende hver måned, og man vet jo at uansett blir de aller fleste gravide med tiden. De som lykkes vil da ofte gjøre en feilslutning og tenke at det var den lille endringen de gjorde som utgjorde forskjellen som førte til befruktning. Den kjedelige men riktige svaret er at det er tilfeldigheter som skal til for at det klaffer (så fremt man har samleie før eggløsning). Om det slike midler hadde hatt effekt kan du banne på at legemiddelselskapene hadde pusha det.

Anonymkode: 66d7f...aa1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en sa i uke 5-6(litt usikker, fordi jeg hadde festeblødning som jeg trodde var mens, og vi prøvde ikke)..våren 2019.. det er noe av det vondeste jeg har opplevd, så vi bestemte oss for å prøve igjen den høsten. Den satt på 1 pp, fikk positiv test 9dpo, og begynte med babyklister på dagen da søstera mi hadde dette liggende. Nå har vi et Sunt og friskt barn.. så vet ikke om det har noe å si eller ikke, men for oss gikk det ihvertfall veien.

Anonymkode: b6755...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Babyklister er faktisk bare vann med fancy navn. Kan man ikke bare drikke litt vann hver dag og ha den samme innstillingen? Homeopati medisin er ikke tilsatt noe virkestoff, det er undersøkt og bevist mange ganger... 

helt ærlig, nei det er ikke farlig for deg å prøve, men du støtter faktisk en veldig kynisk industri som tjener penger på svindel. Hadde du hatt god samvittighet hvis du tappet vann på en fancy flaske og solgte det som f.eks hostesaft eller vitamintilskudd? Det er jo akkurat det disse menneskene som lager sånt gjør. 🤦‍♀️🤦‍♀️ "Funket for meg" er jo bare fordi tilfeldigheter gjør så man blir gravid av seg selv etterhvert uansett. Men for all del, ta en spiseskje springvann hver kveld og fortell deg Selv at det hjelper 👽🤡 

Anonymkode: 73d4c...b27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis det hadde fungert ville selvfølgelig legemiddelselskapene tjent seg styrtrike på varianter av disse, i stedet for at det ble solgt på nett, eller helsekost. 

Tross studier er det ingen seriøs aktør som selger dette under sitt navn, da det aldri har hatt påvist effekt utover "kjærringråd" tråder på nett. 

Støtter også innlegget over. Du støtter en fryktelig kynisk industri, som tjener penger på folk som er i en sårbar posisjon. 

Anonymkode: bec0b...b31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...
AnonymBruker

Du kan lage det selv, det er 99% vann og biiiiitttelitt nestle. Rist godt. Altså, hvordan kan man på noen måte tro at det skal ha noen effekt? Dere må jo lese på pakningen hva det er dere kjøper? Burde vært ulovlig å selge vann og hevde at det har medisinsk effekt! 

Anonymkode: 68b5b...d07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan lage det selv, det er 99% vann og biiiiitttelitt nestle. Rist godt. Altså, hvordan kan man på noen måte tro at det skal ha noen effekt? Dere må jo lese på pakningen hva det er dere kjøper? Burde vært ulovlig å selge vann og hevde at det har medisinsk effekt! 

Anonymkode: 68b5b...d07

Det er derfor det ble forbudt også på helsekost i Norge for noen år siden. Og aldri har vært tillatt på apotek i dette landet. 

Anonymkode: bec0b...b31

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har en nettside som selger dette? Har vært inne på mange nå danske nå, men ingen sender til Norge 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...