AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Får du dårlig samvittighet overfor barna dine? Jeg har jobbet 100% i alle år, men valgte å gå ned til 80% for å få mer tid med barna. Men dette merkes på lønna og jeg tenker ofte på om dette er noe lurt mtp pensjon 🙄 Jeg kan fint jobbe 100%, men da kommer samvittigheten til å tære på meg. Man BOR jo på jobb når man jobber tredelt full turnus😩 Anonymkode: 71a76...d21
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Samtidig så har du jo ofte fri en lengre periode, du kan ha fri på tidspunkter der du kan ha barnet hjemme fra for eksempel barnehage på dagtid, osv. Det er mange positive ting ved å jobbe turnus, selv om det også er krevende. Anonymkode: 1b5a9...bee 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Jeg jobber hundre prosent turnus. Synes det er mye, men leverer hun sent de dagene jeg jobber kveld. Har jeg fri en dag i uken pga jeg jobber helg så kan jeg ha henne hjemme feks.. Hun elsker barnehagen da. Også har vi jo fri nesten hver helg, utenom hver tredje Anonymkode: 373f8...076
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Samtidig så har du jo ofte fri en lengre periode, du kan ha fri på tidspunkter der du kan ha barnet hjemme fra for eksempel barnehage på dagtid, osv. Det er mange positive ting ved å jobbe turnus, selv om det også er krevende. Anonymkode: 1b5a9...bee Jeg har aldri fri i en lengre periode...🤔 Anonymkode: c42fb...038 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har aldri fri i en lengre periode...🤔 Anonymkode: c42fb...038 Nei ikke jeg heller. Har kun fri en dag før jobbhelg og evt en dag etter.. ellers er det fri kun i frihelgene. Selv etter nattevakter har jeg kun fri en dag før det er på an igjen. Anonymkode: 71a76...d21 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Har opp til 11 dager fri i turnusen, elsker det. Anonymkode: 07b12...035
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Får du dårlig samvittighet overfor barna dine? Ja absolutt. Også fordi jeg blir helt utslitt av jobben og har lite overskudd hjemme. Blir sur og grinete🙉 Synes også det er dumt overfor mannen som blir mye alene med barna. (Da ene barnet har flere diagnoser som krever ekstra av oss foreldre). Jobber todelt turnus da.. har kun «langfri» på 3 dager 1 gang hver 6.uke. Anonymkode: eaad4...a97
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Absolutt dårlig samvittighet! Nå har barna mine blitt fem år og jeg kjenner at jeg ikke kan ha de hjemme så mye fra barnehagen lenger siden de har så mye glede av å være der. Hjelper ikke å ha fri en tirsdag og torsdag når de er i barnehagen og etterhvert skole. De har jo fri når jeg er på jobb. Endelig fått meg dagjobb og går ned masse i lønn, men penger er ikke alt. Tror ikke jeg sitter på sykehjemmet og angrer på at jeg ikke tjente mer. Tror jeg vil angre mer på at jeg ikke brukte tiden på familien. Anonymkode: 7a194...221
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 Hva slags yrke har dere?🙂 Anonymkode: a6efa...2cc
Pus123 Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har opp til 11 dager fri i turnusen, elsker det. Anonymkode: 07b12...035 I 100 % stilling?
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 Jeg har valgt å jobbe 80% en periode nå, og så jobber jeg ekstra når det passer seg slik. Involverte barna i denne avgjørelsen, og de var helt tydelige på at de foretrekker at jeg jobber turnus fremfor dagjobb. Selv om det betyr mindre økonomisk frihet. Jeg er utdannet sykepleier, men har i mange år hatt jobber som ikke innebærer turnus. Anonymkode: 7df3d...833 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har valgt å jobbe 80% en periode nå, og så jobber jeg ekstra når det passer seg slik. Involverte barna i denne avgjørelsen, og de var helt tydelige på at de foretrekker at jeg jobber turnus fremfor dagjobb. Selv om det betyr mindre økonomisk frihet. Jeg er utdannet sykepleier, men har i mange år hatt jobber som ikke innebærer turnus. Anonymkode: 7df3d...833 Hvor gamle er barna dine og hvorfor foretrekker de at du jobber turnus? Anonymkode: 7a194...221 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #13 Skrevet 24. april 2021 Hvis du klarer å tilpasse deg den nye lønna så kan du evt spare noen hundrelapper selv i høyrisikofond til pensjon. Jeg har selv gått ned i stilling. Livet med barna er nå og jeg syns absolutt det er verdt det selv om lønna er mindre. Anonymkode: d9986...04d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #14 Skrevet 24. april 2021 Jeg orker ikke 100% turnus lenger. Jobbet først 3 år 100% turnus så dagjobb i 5 år. Prøvde så turnus i 1 år igjen og angret fort 🤣 går nå over i en utdanningsstilling og så over i dagjobb igjen etter videreutdanningen. ALDRI turnus igjen. Har tre barn og har alltid jobb 100%. Har aldri hatt langfri i turnus. En tirsdag fri etter helgejobbing. Utslitt så har sendt i bhg og sovet hele dagen. Før jobbehelg fri torsdager men da jobbet man-tirs-ons-fre-lør-søn-man og da gjerne netter fre-man. Anonymkode: 4924f...c84
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #15 Skrevet 26. april 2021 AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 18.13): Hvor gamle er barna dine og hvorfor foretrekker de at du jobber turnus? Anonymkode: 7a194...221 3 - 9 år. Fordi jeg da har fri på dagtid. Kan levere sent i barnehagen, og er hjemme når de kommer fra skolen. Og bruker familie de er veldig glad i som barnevakt når jeg jobber kveld. Anonymkode: 7df3d...833
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #16 Skrevet 26. april 2021 Nei. Men kommer sikkert til å få det om jeg må jobbe julaften eller andre viktige dager. Jeg jobber hver tredje helg og det er kjipt. Men det jeg får igjen er fri på hverdagene som gjør at jeg kan levere sent i barnehagen og spise god frokost med barnet. Jeg tar også endel husarbeid inne og ute så helgene blir helt fri for alle. Anonymkode: c1613...abd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå