AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Jeg har jobbet i tre av de fem sammenslåtte kommunene som ble en kommune i overgangen av 2020. ( en av stedene fast og to to andre som ekstravakter, men ikke på likt) Jeg har nylig byttet jobb innad i kommunen fra dag og kveld til tredelt turnus. Jeg har hatt svangerskapspermisjon. fra november 2020 til 5 april. 2021. Jeg startet 6 april 2021 og har enda ikke fått arbeidskontrakt da de har så mye å gjøre på HR. Dvs si jeg ikke har fått lønn. Sjtefen min purrer på og HR sier de hat alt for mye å gjøre. Jeg sår helt fast. Ergo hun mente det ikke kunne gjøres noe annet enn å vente. Skal jeg gå over min sjef, så hans jeg og helt pågå til enhetsleder. Jeg kan jo ikke gå rundt og ikke få lønn? Burde jeg gå til avisen? Anonymkode: 487d9...12c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Det er ulovlig for dem å ikke ha kontrakt. Du kan nekte å jobbe frem til kontrakt er signert. Anonymkode: 3a11d...579
Gjest Blondie65 Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Du går over hodet på den som stopper deg i å få kontrakt. Et stort firma som en kommune bør ha maler som en bare fyller ut og jeg kan virkelig ikke forstå hva arbeidsbyrde som skal til for at en skal komme dit hen at en ikke bryr seg om lovverk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå