AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #1 Skrevet 24. april 2021 Baby har sovet på siden av oss om natten i bedsidecrip siden fødsel. Han har stort sett sovet natten gjennom hele veien, så sengen har blitt brukt som vanlig seng, ikke inntil vår. Ser nå at sengen begynner å bli liten, og at han snart må over i sprinkleseng. Problemet er bare at han ikke sovner i den (har testet noen ganger). Han veiver med armer og bein og leter etter kantene. Tror han liker å sove litt trangt. Var veeeldig mye styr over en lang periode når vi tok babynestet bort fra bedsidecribben også. Har sett på sengekanter, men han er jo fortsatt så liten at det ikke blir trangt nok for han. Er dette bare en kamp som må taes eller er det noen lure tips og triks vi kan prøve for å gjøre overgangen litt lettere? Anonymkode: 4c575...ef6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Vår likte også best å ligge litt "trangt", altså å kjenne at det var noe rundt henne. Vi brukte sengeslange da vi flyttet henne til sprinkelseng, det blir litt det samme som en babynest-kant bare mye større. (Verken sengeslange, sengekant eller babynest anbefales dog med tanke på krybbedød, men det er du sikkert klar over. Min lå ikke med ansiktet mot slangen, men ville kjenne at det var noe der når hun veivet med armene.) Anonymkode: 39bff...524
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vår likte også best å ligge litt "trangt", altså å kjenne at det var noe rundt henne. Vi brukte sengeslange da vi flyttet henne til sprinkelseng, det blir litt det samme som en babynest-kant bare mye større. (Verken sengeslange, sengekant eller babynest anbefales dog med tanke på krybbedød, men det er du sikkert klar over. Min lå ikke med ansiktet mot slangen, men ville kjenne at det var noe der når hun veivet med armene.) Anonymkode: 39bff...524 Ja, vet det ikke er anbefalt med babynest, men alternativet har vært enten det eller ligge med baby på puppen (er jo ikke anbefalt å sove slik heller..). Har aldri vært noe problem, men fjernet det da det begynte å bli for trangt😅 Skal sjekke ut slanger, takk for tips😍 baby her har aldri forsøkt å snu seg etc på natten, selv om han har rullet i 3 mnd. Ligger på ryggen, og veiver med armene og får "panikk" om det ikke er en kant der. Anonymkode: 4c575...ef6
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Baby har sovet på siden av oss om natten i bedsidecrip siden fødsel. Han har stort sett sovet natten gjennom hele veien, så sengen har blitt brukt som vanlig seng, ikke inntil vår. Ser nå at sengen begynner å bli liten, og at han snart må over i sprinkleseng. Problemet er bare at han ikke sovner i den (har testet noen ganger). Han veiver med armer og bein og leter etter kantene. Tror han liker å sove litt trangt. Var veeeldig mye styr over en lang periode når vi tok babynestet bort fra bedsidecribben også. Har sett på sengekanter, men han er jo fortsatt så liten at det ikke blir trangt nok for han. Er dette bare en kamp som må taes eller er det noen lure tips og triks vi kan prøve for å gjøre overgangen litt lettere? Anonymkode: 4c575...ef6 Min driver også og turner i sprinkelsengen, men hun sovner til slutt og da retter jeg bare på henne. Snur hun seg på mage eller henger fast, snur jeg henne fortløpende også i innsovningsfasen. Anonymkode: a8ad4...9bb
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Her vil mini sove trangt. Vi samsov med babynestet, deretter flyttet jeg sprinkelsenga inntil vår seng med ene veggen avskrudd slik at det ble en bedside. Der brukte vi også babynestet for å gjøre overgangen grei, deretter flyttet jeg senga på andre siden av rommet vårt. Når det var greit så kjøpte jeg en sengeslange, den er ganske stor så det ble trangt og godt til mini hverfall. Godtok den ganske kjapt og derifra flyttet vi senga inn på eget rom. Prosessen har gått knirkefritt! Anonymkode: fdb5c...2c5
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Hva med å neste han? (eller hva det nå enn heter, altså pakke han inn som en kokong) Anonymkode: dd6b8...b1c
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Vi sov med sprinkelseng tett inntil vår seng. Så flytta vi senga lenger vekk, så til nytt rom. Anonymkode: 058d2...f7c
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #8 Skrevet 25. april 2021 Hvor gammel er han? Sover han med dyne eller sovepose? Anonymkode: 1c45d...c68
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #9 Skrevet 25. april 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvor gammel er han? Sover han med dyne eller sovepose? Anonymkode: 1c45d...c68 Han er rett over 7 mnd. Sover med dyne😊 Takk for svar alle sammen. Må nesten bare prøve og teste ut. Skal bestille sengeslange og se om det hjelper😊 Anonymkode: 4c575...ef6
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #10 Skrevet 25. april 2021 Vi rullet et håndkle som en pølse, formet det som et neste og la det under lakenet. Funket gull! Anonymkode: 3ee5c...d90
AnonymBruker Skrevet 25. april 2021 #11 Skrevet 25. april 2021 Vi tok helsetepper og rullet de til Pølser og laget nest av det. Funket fjell! Anonymkode: 55c59...a36
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå