Gå til innhold

Knekkebrød

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å spise to eller tre knekkebrød til frokost og kanskje to på kvelden. Jeg har hørt, når man spiser knekkebrød så må man drikke mer vann. Er det sant? Jeg drikker mer vann når jeg husket på det og har merket på urinen at den er gul. Drikker jeg for lite da?

Anonymkode: 1d5bd...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke sant. Det som kan være er at man blir mer tørst iom at knekkebrød er veldig tørt og suger opp væske. Hvis du ikke er tørst er det ingen grunn til å tvinge i seg væske :)

AnonymBruker
Skrevet
Camillapb skrev (7 timer siden):

Det er ikke sant. Det som kan være er at man blir mer tørst iom at knekkebrød er veldig tørt og suger opp væske. Hvis du ikke er tørst er det ingen grunn til å tvinge i seg væske :)

Ok, jeg har letet på nettet men finner ingenting om å drikke mer vann. Hvor folk har hørt det, aner jeg ikke. Takk 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ts du virker ikke som den smarteste kniven i skuffen..

Anonymkode: 88fe0...fb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for det. Håper dagen din blir bedre😉

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke du heller - det heter "den skarpeste kniven i skuffen"......

Anonymkode: b2fff...be0

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hørt det, men det kan tenkes at det er fordi det er mye fiber i knekkebrød. Spiser man mye fiber uten å innta nok væske kan det føre til forstoppelse. Om det ikke er et problem for deg, tenker jeg at det ikke er noe du behøver å stresse med, så lenge du får i deg nok vann i løpet av dagen.

Anonymkode: 5bb6f...661

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har ikke hørt det, men det kan tenkes at det er fordi det er mye fiber i knekkebrød. Spiser man mye fiber uten å innta nok væske kan det føre til forstoppelse. Om det ikke er et problem for deg, tenker jeg at det ikke er noe du behøver å stresse med, så lenge du får i deg nok vann i løpet av dagen.

Anonymkode: 5bb6f...661

Ikke i mitt tilfelle nei 🙈😀 Ikke særlig flink til å drikke mye vann men prøver å drikke mer når jeg husker på det.Takk💖

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...