Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt meg inn både via samordna opptak og BI.  Jeg får jo ikke vite om jeg kommer inn på universitetet jeg ønsker å komme inn på ennå, det blir jo i juli.

Men jeg har kommer inn på BI, og har jo veldig lyst å gå der.  Men det koster jo en del, pr år er det rund 70 000 kr.

Jeg er litt usikker på om jeg skal takke ja til plassen der eller ikke. Det er jo ikke gitt at jeg kommer inn på universitetet, men i teorien burde jeg det. Har mer enn nok konkuransepoeng for linjene jeg har søkt.

Begge er nettstudier, så slipper å tenke på hva som passer best på den måten.

Det vil jo bli mye billigere å gå på universitetet enn BI. Men har hørt så mye bra om nettopplegget BI, men har også hørt bra om opplegget universitetet jeg har søkt.

Vanskelig, og jeg må bestemme meg snart siden svarfristen til BI går ut om litt under 2 uker.

Så er ute etter andres synspunkter 😊

Anonymkode: 0309d...e9a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke giddet å betale så mye, når du kan få tilsvarende utdannelse gratis.

Anonymkode: 0c60c...9e0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde definitivt valgt universitetet. Skolepengene til BI skal du betale på i 20 år.

Anonymkode: 35d65...2f1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

jeg har gått både på BI og UIO. foretrakk definitivt UIO😄billigere! 

BI hadde gode forelesere, men ikke verdt prisen(for meg)😌

Anonymkode: 90740...826

• Liker 1
Skrevet

Uansett god eller mindre gode forelesninger og opplegg. Hvis studiene er tilsvarende, så ville jeg tatt UiO. Mye jeg heller ville brukt 70000kr på. Og det du skal lære må du bruke tid på å lære uansett. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er uansett ikke foreleserne som er mest avgjørende for hvor mye du lærer. Det burde i alle fall ikke være det. Til syvende og sist er læringsmålene ditt eget ansvar. 

Anonymkode: d0980...16b

AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er ikke UiO jeg har søkt på men UiT. Men jeg har hørt at de med utdannelse fra BI er mer attraktive på jobbmarked.  

Stemmer det?

Ts

Anonymkode: 0309d...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke BI først og fremst for folk med for dårlige karakterer til å komme inn andre steder?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Er ikke BI først og fremst for folk med for dårlige karakterer til å komme inn andre steder?

Nei. 

Anonymkode: 9034b...6b7

Gjest Kastanjefrø
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. 

Anonymkode: 9034b...6b7

Jo, det er en grunn for at BI har et eget stipend for kandidater med karakterer til å komme inn på NHH

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei

Anonymkode: 7ed2a...e29

AnonymBruker
Skrevet

BI er oppskrytt! Professorene på universitetene er forskere og anerkjente innenfor feltene sine og utdanningen der er mer allsidig. Om du vil ha muligheter for flere jobber - velg universitet. Kun i bank/eiendomsmegling av BI er status. I andre bransjer er stort sett en universitetsutdanning en stor fordel!

Anonymkode: 978b1...eb8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok bachelor på BI og var egentlig ganske fornøyd, jeg! Kunne ta valgfag som jeg til nå ikke har funnet andre steder. Tok master på universitetet da. 

Anonymkode: 5634c...877

AnonymBruker
Skrevet

En utdanning fra et universitet henger generelt høyere enn utdanning fra høyskole eller BI. Og da mener jeg et at de «ekte» universitetene fra gammelt av (UiO, UiB etc) - ikke høyskoler som nylig har byttet navn til universitet.

Anonymkode: a8ebc...354

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva som er «best», men jeg gikk  på BI og har ikke slitt med å få meg jobb. Snarere tvert i mot 😊

Anonymkode: b0d80...06f

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvilket studium også.

Anonymkode: ccd81...417

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke hva som er «best», men jeg gikk  på BI og har ikke slitt med å få meg jobb. Snarere tvert i mot 😊

Anonymkode: b0d80...06f

Jeg gikk på universitet og har heller ikke slitt med å få jobb! Nå synes jeg det statistiske grunnlaget er mer enn stort nok til at TS kan ta en avgjørelse.... 🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

UiT og BI har vel ikke de samme studiene? Men hvis det er tilfelle ville jeg ventet. Du kan uansett takke ja uten å betale BI. Regning kommer ikke før august. Så da ser du om du kommer inn på Uit. Så takke nei til VI eventuelt.

Anonymkode: 0ae89...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...