Gå til innhold

"Du er ikke en interessant person!"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har nå og da truffet personer som skiller mellom det de anser som "interessante personer" og "uinteressante personer". Der de selvsagt bare vil ha noe å gjøre med "de interessante".

Personlig er er jeg mer opptatt av om folk er ca grei, så jeg har litt problemer med å forstå denne typen holdninger siden det slår meg som totalt urealistisk, i tillegg til til arrogant, siden alle mennesker er drit kjedelig for det aller meste. 

Hva bunner dette tankesettet i? Egen usikkerhet og tendenser til å sette noen mennesker på pidestall eller ser de andre som underholdning/potensiell læremester?

Anonymkode: 9ce5e...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror det er det siste. Møtt noen som er utrolig flinke å prate, har mye meninger og generell kunnskap, interesser, og fremstiller dette på en humoristisk måte, også de mest hverdagslige ting, for eksempel om bikkja, om de andre foreldrene til poden på trening, gærne barndomsvenner og naboer. Blir aldri kjedelig. Da kan jeg å høre på de i timesvis. Selv er jeg nok ganske uinteressant og kjedelig. Men jeg blir bare helt fascinert og mitt eget liv blir litt mer spennende. 

Anonymkode: fe88c...82e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er feil med å anse enkelte som mer underholdende / lærerike enn andre ? Handler ikke om "læremester". Men man kan absolutt lære noe der det ligger felles interesser å snakke om. At kunnskap er ett element i noen relasjoner burde vel være uproblematisk ?

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Der de selvsagt bare vil ha noe å gjøre med "de interessante".

Det der er nok en sannhet med STORE modifikasjoner.

Det er naturlig at de man har mest lyst til å tilbringe tid med, er folk man har noe å snakke om med. Det sagt, så er det mange som kan ting jeg ikke kan. Og jeg har også ting jeg gjerne deler med andre.

At interesse/kunnskap plutselig er "styggedom"

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Siden alle mennesker er drit kjedelig for det aller meste. 

De aller fleste er ålreite på ett eller annet vis bare man blir litt kjent med de. Hvis dette er sånn du ser på folk, så er jeg faktisk litt overrasket over at du ikke selv tilhører kategorien du kritiserer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva disse personene du snakker om tenker, men om et menneske er interessant eller ikke kommer jo an på øyet som ser? Og det kommer også an på fortellerevne. Jeg synes jeg har hatt og har et spennende liv, men jeg klarer ikke å få det frem på en god måte i samtale, så jeg tror folk flest synes jeg er uinteressant å snakke med

Anonymkode: 948a0...dd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig lite interessant. Lite som skjer i livet mitt, og jeg er dårlig til å ta ordet. Gjør jeg det så blir det bare klabb og babb. Jeg hater å være sånn. 

Har en kollega som snart går inn i pensjonistlivet og lever et rolig liv, hun har likevel et mye mer innholdsrikt liv enn meg. 

Jeg tok bussen til jobb med denne kollegaen, og på den bussturen skjedde det en litt syk episode. Når vi kom frem til jobb så fortalte kollegaen min de andre på jobb om det som hadde foregått på bussen med engasjement og innlevelse, og alle sto rundt henne og lyttet med spissede ører mens hun fortalte. Hadde jeg vært alene på den bussturen så hadde jeg ikke sagt noe annet enn kanskje i en bisetning "beklager at jeg er litt sen, det var en fyr som klikka på bussen", og ingen hadde vel egentlig reagert eller spurt noe mer rundt det. 

Jeg er mer en sånn en som ofte blir avbrutt hvis jeg setter i gang en samtale og er litt unnskyldende i væremåten min. Utrolig irriterende, og ja jeg stiller nok i kategorien veldig uinteressant. 

Anonymkode: d418c...321

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes vel kanskje at ordvalget interessant eller ikke er litt krasst. Men skal jeg ha kontakt med noen, så må jo kjemien passe. De trenger ikke å være underholdende, men det må være noe der som gjør det interessant å holde kontakten. Det hjelper ikke om vedkommende er grei, hvis det ikke går an å holde en samtale gående. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, Jadzia said:

Jeg synes vel kanskje at ordvalget interessant eller ikke er litt krasst. Men skal jeg ha kontakt med noen, så må jo kjemien passe. De trenger ikke å være underholdende, men det må være noe der som gjør det interessant å holde kontakten. Det hjelper ikke om vedkommende er grei, hvis det ikke går an å holde en samtale gående. 

Dette!

Du høres dømmende ut TS..? Hvorfor føler du at alle egentlig er så kjedelige? Den er jeg ikke enig i, det finnes så mange fargerike mennesker som har evnen til å få deg til å føle deg sett, hørt, underholdt, interessert osv.

Jeg er av typen som alltid ser noe godt i alle uansett om jeg kun får innsyn i deres mørke sider, eller kjedelige sider om du vil, fordi jeg vet at det er andre aspekter ved dem som er mer positive, selv om jeg ikke enda har vært vitne til det. Så det gjør at jeg nesten alltid kan gi folk en ny sjanse selvom jeg ikke føler på kjemi eller et ønske om å være venner, men oftest blir jeg venner med dem jeg "klikker" ordentlig med fra første stund. Det faller seg ganske naturlig som regel.

Anonymkode: 031ef...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har nå og da truffet personer som skiller mellom det de anser som "interessante personer" og "uinteressante personer". Der de selvsagt bare vil ha noe å gjøre med "de interessante".

Personlig er er jeg mer opptatt av om folk er ca grei, så jeg har litt problemer med å forstå denne typen holdninger siden det slår meg som totalt urealistisk, i tillegg til til arrogant, siden alle mennesker er drit kjedelig for det aller meste. 

Hva bunner dette tankesettet i? Egen usikkerhet og tendenser til å sette noen mennesker på pidestall eller ser de andre som underholdning/potensiell læremester?

Jeg har ennå ikke møtt et totalt uinteressant menneske, så der har vi ulike erfaringer.

Jeg har aldri tenkt på mennesker som underholdning eller potensielle læremestre, men nå når du sier det så har jeg lært mye om veldig mye, bare ved å være genuint interessert i det de har å fortelle.

Anonymkode: e6fb8...100

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forresten så har jeg møtt på folk som lett kunne blitt stemplet som kjedelige fordi de snakker så innmari monotont for eksempel, og gjerne lite smil og entusiasme. Litt flatt i humøret, på en måte. Likevel har jeg noen ganger lært sinnsykt interessante saker fra slike mennesker også!

Generelt tenker jeg at det ALLTID finnes noe man kan lære av et annet menneske, alltid ett eller annet :) Og det er jo helt utrolig når du tenker over det, jeg synes det er noe av det vakreste i samfunnet. 

Anonymkode: 031ef...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...