Gå til innhold

Vi har fått Covid 19

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk påvist søndag og har vært i karantene siden! Er det normalt at søsken, onkler og tanter ikke gir lyd? 

Anonymkode: 2799c...8f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi fikk påvist søndag og har vært i karantene siden! Er det normalt at søsken, onkler og tanter ikke gir lyd? 

... Har dere fortalt de det ?

• Liker 2
Skrevet

Dere er vel i isolasjon, ikke i karantene....

Jeg holdt kontakten med svigerinne da de fikk det i hus. Hadde aldri forventet at mine tanter og onkler hadde spurt meg om hvordan det gikk hvis vi fikk det. Det kommer jo an på hvor nær kontakt man har. For alt du vet har de snakket med andre som vet hvordan det går....

Av alle ting jeg skulle blitt sur for er ikke dette en av dem ihvertfall....

God bedring!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Men er dere veldig dårlige, eller i risikogruppen, da? 

Er man ung er jo sykdomsforløpet veldig mildt for så godt som alle. Man ringer jo normalt ikke rundt til familie som har en runde omganssyke, eller influensa. 

Anonymkode: 99e48...49a

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nå veldig an på hvor mye kontakt dere har til vanlig? 

Ville det vært normalt av dem å ta kontakt om dere fikk spysyke, influensa, hekseskudd? 

Min gjenværende familie er nokså perifer, og ringer aldri for å sjekke hvordan det går eller om vi trenger hjelp ved sykdom. Litt trist, men greit nok. Min manns familie er veldig nære hverandre, ringes ofte og stiller opp med alt fra bakst til bursdag til handling om vi er syke.

Om min manns familie ikke tok kontakt ville jeg syntes det var rart. Min familie derimot, ville jeg ikke tenkt over engang.

Anonymkode: d3959...433

• Liker 3
Skrevet

?? Det går nok sikkert helt fint. Jeg hadde kontakt med mamma når ho kom med varer på døra til oss, men ellers gikk det helt fint uten telefon hver dag kjente jeg   :syk:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville syntes det var merkelig om mine tanter/onkler skulle ringe meg pga Covid, bihulebetennelse, benbrudd eller hva det nå måtte være. Regner med mine foreldre ville oppdatert dem om det var noe dramatisk.

Anonymkode: b136f...4bc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle de ta kontakt? 

Anonymkode: 7ab4a...eab

• Liker 2
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Mine tanter og onkler ringer kanskje den dagen jeg er død. Søsken hadde sikkert ønsker meg god bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Mine søsken hadde mest sannsynlig fått oppdatering via min mor for å ikke mase på oss som er syke. Øvrig familie hadde jeg lurt på hvorfor tok kontakt siden vi nesten aldri prates ellers. Så nei, jeg hadde ikke tenkt at det var rart. 

Anonymkode: c0ee8...590

• Liker 1
Skrevet

Det er vanskeleg å vite om den som er sjuk/smitta ønsker å bli kontakta eller om det blir oppfatta som mas og nysgjerrighet. Så nei, det er ikkje rart at tanter og onklar held seg i ro. Kanskje søsken, men det kjem an på korleis kommunikasjonen brukar å vere. 

Ta livet med ro, og ta kontakt med dei du vil ha kontakt med. God bedring!

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det rart? Det er ikke en dødsdom dere har fått? De fleste merker ikke at de har det en gang.

Anonymkode: ca84c...b81

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

I mitt hode, så tar man kontakt og spør hvordan det går. Men folk tenker jo litt forskjellig, og kommer an på relasjonen sånn ellers, tenker jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det rart? Det er ikke en dødsdom dere har fått? De fleste merker ikke at de har det en gang.

De fleste merker at de har det, jo! Bortsett fra små unger.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (4 minutter siden):

merker det ja, men for nesten alle jeg kjenner har det vært som en mild forkjølelse, litt hodepine, litt slapp en dag eller to, kun mistet luktesansen, og andre sånne rare småregn. For de to sist var det som mild, kortvarig influensa.

Anonymkode: 0b5e6...612

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tatja skrev (8 minutter siden):

Det er veldig mange som ikke merker det. Derfor det sprer seg fort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er normalt. De kan nå i det minste ringe.

Og så det er sagt: Karantene er man i når man venter på svar på covid19 test. Har man fått sykdommen, er man i isolasjon. En isolasjon er mye strengere en karantene.

Anonymkode: a29bd...aa9

Skrevet

Dere er jo i isolasjon, og mtp smittevern bør man ikke ringe å spørre hvordan det går, nei. Da holder man sosial avstand. 

🙃

Skrevet
Uglems skrev (1 minutt siden):

Dere er jo i isolasjon, og mtp smittevern bør man ikke ringe å spørre hvordan det går, nei. Da holder man sosial avstand. 

🙃

:fnise:

Skrevet
Uglems skrev (7 minutter siden):

🙃

Viruset er jo kjent for sin smittsomhet via telefon. Det er vel derfor det har spredt seg så mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...