AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Hvordan feirer/markerer tenåringen deres bursdagen sin (med venner), og hvor lenge dekker dere «kalaset»? Eller må tenåringen vent dekke noe selv? Jeg er vare nysgjerrig på hva som er vanlig. Anonymkode: a2c04...e2e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan feirer/markerer tenåringen deres bursdagen sin (med venner), og hvor lenge dekker dere «kalaset»? Eller må tenåringen vent dekke noe selv? Jeg er vare nysgjerrig på hva som er vanlig. Anonymkode: a2c04...e2e En skrivefeil sneik seg inn der.. TS Anonymkode: a2c04...e2e
tussi84 Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Spørs på hvor gammel tenåring du mener. På ungdomsskolen da jeg var ungdom på slutten av 90 tallet inviterte vi feks alle jentene eller guttene i klassen hjem. Da bestilte gjerne foreldrene til den som hadde bursdag pizza feks på deres regning. Drikke var også noe foreldrene stod for. Foreldrene var ikke tilstede under selve feiringen. Noen ungdommer hadde bursdag på enten Mac Donalds, eller feks peppes. Foreldrene stod for regninga. .. Men så er det eldre ungdom. Feka de som går på vgs. Da var det på en måte en annen type feiring om ungdommen ønsket å feire selv. Da inviterte feks ungdommen til party inkl alkohol. Ingen servering av mat som regel, men mulig noe grandiosa. I de fleste tilfeller stod hver enkel deltaker for sin egen alkohol. Mat ble som regel spleiset på om min skulle ha noe. 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Foreldrene vel Anonymkode: 3ec36...827 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Jeg betaler for mine barn, også nå når de er tenåringer. I fjor hadde de ikke selskaper, men fikk penger til å dra med venner på Peppes og kino. I år vil gutten ha sine venner på paintball, og jenta vil gjøre som i fjor. Virker ikke som de er interessert i fødselsdagsselskap/fest lenger, men uansett jeg som betaler for en markering av dagen, etter deres ønske. Anonymkode: 56b03...6bd 2
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Jeg betaler selvsagt så lenge barnet bor hjemme Feirer på kino, rush, badeland, hjemme Anonymkode: b424a...7bc 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Slutter med selskap i ungdomsskolen. Anonymkode: 83237...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slutter med selskap i ungdomsskolen. Anonymkode: 83237...6cb Snakker du av egen erfaring fra du var tenåring eller fra barn som er ferdig med tenårene, eller antar du? Har ei som blir 14, og hun vil feire. Men så klart ikke på samme måte som da hun ble 9. Men det koster jo penger likevel 😊 TS Anonymkode: a2c04...e2e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 Vi har betalt det hun ønsker å gjøre med en håndfull venner. De har på 14 års dagen dratt på peppes og kino etterpå. Da betalte vi alt. Anonymkode: 5171f...173
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakker du av egen erfaring fra du var tenåring eller fra barn som er ferdig med tenårene, eller antar du? Har ei som blir 14, og hun vil feire. Men så klart ikke på samme måte som da hun ble 9. Men det koster jo penger likevel 😊 TS Anonymkode: a2c04...e2e Men har hun egne penger da, og ønsker dere hun skal bruke dem på dette? Jeg er glad for at 13-åringen min har venner og vil invitere dem, og vi kjøper take-Away-pizza ol. Klart det koster, men det er jo mitt valg. Dattra mi bestemmer jo ikke dette alene, like lite som hun betaler for det. Hadde vi ikke hatt råd, hadde jeg sagt nei ( eller funnet på noe billigere, noen få venninner som baker en kake sammen selv for eks). Anonymkode: b9764...410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå