AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Planlegger egen begravelse da jeg selv tror at den er nært forestående! Kan man skrive 50 navn som ikke involverer søsken, tanter og onkler og så videre? Jeg ønsker mine egne barn i min begravelse og så har jeg flere venner jeg ønsker skal komme. Hvordan fjerne onkel, tante, bror søster og så videre uten å være frekk? De er jo ikke blant mine 50 nærmeste! Anonymkode: a44ec...362
Gjest Robin666 Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Hva er du bekymret for? Du er jo død når de får beskjed om å ikke komme. Gi listen til en av dine gode venner så løser h*n det for deg.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 50?! Det blir alle mine venner, og hele min familie, også blir det noen ledige plasser. Er på ingen måte ensom. Har flere søsken, foreldre som lever, jeg er gift og har min egen familie, og flere nære venner. Men jeg kommer garantert ikke i nærheten av 50. Er det virkelig normalt med så mange bekjente? Anonymkode: 0b397...782 7
tussi84 Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Tror det neppe ville kommet mer enn maks 35 stk i min begravelse om jeg hadde dødd nå. De 30 stk fordeles på: Nærmeste familie : mannen min og barnet mitt (2) Min familie: foreldre (2 stk), søster (1 stk), bestemor (1), tanter og onkler (totalt 6), søskenbarn + evt partner (6) = 16 stk. (Ikke sikkert at alle søskenbarn hadde kommet) Svigerfamilie: totalt 6 stk. Med alle disse er jeg oppe i 24 stk. Har vel en rundt 10 venner. Noen hadde nok kommet, men totalt sett ser jeg for meg et sted mellom 25 og 35 personer. Håper det uansett blir lenge til.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Robin666 skrev (6 minutter siden): Hva er du bekymret for? Du er jo død når de får beskjed om å ikke komme. Gi listen til en av dine gode venner så løser h*n det for deg. Ja, det er jo derfor jeg spør! Skal jeg levere en liste til barna mine? Har ikke tenkt at min søster skal få første rad! Har ikke pratet med min søster siste 25 år, så hva gjør man? Jeg vil jo at mine 50 nærmeste skal ha rett på å få være med meg i min begravelse! Anonymkode: a44ec...362
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det er jo derfor jeg spør! Skal jeg levere en liste til barna mine? Har ikke tenkt at min søster skal få første rad! Har ikke pratet med min søster siste 25 år, så hva gjør man? Jeg vil jo at mine 50 nærmeste skal ha rett på å få være med meg i min begravelse! Anonymkode: a44ec...362 Da skeiver du et brev hvor det står begrunnelsen din. Så får de som blir fornærmet bli det da, men det viktigste er vel at du får ditt ønske. Legg brevet på et tilgjengelig sted slik at det er lett å finne for de etterlatte. På kjøkkenbenken, i badeskapet ditt etc. Anonymkode: b7c7c...f25 1
Gjest Robin666 Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, det er jo derfor jeg spør! Skal jeg levere en liste til barna mine? Har ikke tenkt at min søster skal få første rad! Har ikke pratet med min søster siste 25 år, så hva gjør man? Jeg vil jo at mine 50 nærmeste skal ha rett på å få være med meg i min begravelse! Anonymkode: a44ec...362 Hva gjør man? Slutter å bekymre seg. Mest sannsynlig har ikke din søster lyst til å komme i begravelsen din uansett. Lever listen til en du stoler på.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #8 Skrevet 24. april 2021 Man må skrive seg inn når man går inn i begravelse nå, så det er jo bare å gi klar instruks til noen du stoler på hvem du ønsker der og hvem du ikke ønsker der. Jeg har store vennegjenger på flere kanter (en vennegjeng fra videregående, en vennegjeng fra universitetet (tror ikke så mange av disse hadde tatt turen helt bort hit da), og en vennegjeng jeg har kommet inn i for ca 10 år siden med folk som er i litt nærmere lik livssituasjon enn vennegjengen fra videregående f.eks., og mange kolleger), og så har man jo barndomsvenner fra barneskolen og ungdomsskolen, noen hobbyvenner og noen veldedighetsvenner. I tillegg til at jeg bor i en bygd, så det er nok mange perifere som hadde møtt opp hvis det var fri grense. Naboer, foreldre til venner, venner av foreldrene mine, gamle lærere, kassadamer på den lokale coopen osv. I tillegg til at jeg har stor familie og mange av dem bor i nærheten. Bare nærmeste familie (foreldre, mine søsken og deres halvdeler og barn) blir 17 stk... Så har man tanter, onkler og søskenbarn... Bare 50, ja... Det hadde vært vanskelig å velge... Jeg hadde valgt nærmeste familie først i alle fall. Noen søskenbarn. En onkel. Og resten venner og kolleger. Anonymkode: ffc64...b74
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #9 Skrevet 24. april 2021 Jeg kan ikke tenke meg at det kommer 50 personer i min begravelse. Hvis det dukker opp 25 så hadde jeg blitt positivt overrasket (hvis jeg hadde fått det med meg). Anonymkode: 86156...702
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 Med mindre man er kongelig er det ekstremt unormalt å skrive gjestelister til egen begravelse. Anonymkode: 14275...c84 2
Gjest BethD Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 Alle i familien pluss venner det, så det blir ikke så stort problem
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Med mindre man er kongelig er det ekstremt unormalt å skrive gjestelister til egen begravelse. Anonymkode: 14275...c84 Pga covid så må man det nå, siden det bare er opptil 50 personer som får delta i begravelser. Anonymkode: da755...aac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå