AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Fant akkurat ut at eks - kjæresten min jobber nå i banken jeg bruker. Kan han inn å snike på mine kontoer, sånn uten videre? Isåfall må jeg bytte bank, men jeg har både boliglån, billån så det blir så mye jobb Anonymkode: 36f57...678
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #2 Skrevet 24. april 2021 Han KAN nok, men han har absolutt ikke lov. Kan miste jobben. Sånt blir gjerne loggført i et system også, så man hindrer ulovlige oppslag. Tror ikke du burde uroe deg. Anonymkode: 0a9f5...43a 3
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #3 Skrevet 24. april 2021 Han har tilgang, men som den over nevnte, er dette strengt forbudt og brudd på personvernet til deg som kunde, noe banken tar seriøst. Man kan også se aktiviteten til brukere, så derfor går ingen inn på noen med mindre det er reell grunn til dette i en aktiv sak man er kundeansvarlig for. Ikke bekymre deg! Anonymkode: 58d94...75e
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #4 Skrevet 24. april 2021 Jeg jobber i bank og kan se kundeforhold som en person har innenfor mitt område og kun det. Jeg jobber med utenlandske verdipapierer, og jeg kan ikke se feks boliglån, saldo på bankkonto e.l. Enkelte ganger er det selvsagt en stor hemsko når en kunde vil ha hjelp til mer og jeg må rute han tilbake til kundesenteret, men det er en sikkerhet for at snoking ikke skjer. Anonymkode: 16640...906
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Jobbet i en av de største bankene i Norge mellom 2010 - 2015, på kundeservice. Jeg hadde tilgang til alt, kontoer, alle bevegelser, nettbank, boliglån, sparing, mm. Ikke aksjer.. Man har ikke lov til uberettige oppslag, og all aktivitet blir loggført. Men, det skal mye til før det slår ut som et snodig oppslag, systemet ser jo ikke at det er eksen din. Så det er mer på slekt, og mennesker på felles adresse systemet fanger opp og varsler. Så nei han kan ikke sjekke deg. Men om han gjør det så tror jeg ikke det skjer noe. Anonymkode: a6587...c8d
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Kan ja, har lov uten grunn nei. Alt logges, og du kan når som helst be banken om å få vite hvem som har sett på dine ting. Har noen snoket, får de kraftig smekk. Anonymkode: 13f15...4a7
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Skrevet 24. april 2021 Be om innsyn. Da vil du se hvem som har slått opp info på kontoen din. Hvis du ser at eksen har gjort det melder du fra. Anonymkode: dcaee...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå