Gå til innhold

Sliter du med oljete hud? Dette funka såå sykt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har selv slitt med oljete hud under sminken fra jeg var 16 år (er nå 23) - ALDRI,OG DA MENER JEG ALDRI!! Har jeg hatt så fin og u-oljete sminke som nå! Holdte på å kjøpe en primer til flere hundre kroner, men prøvde denne først! Anbefales på det sterkeste for dere unge og eldre med sminke som "flytter" seg og oljer mye ut over dagen!! Denne fukter og bevarer huden, samtidig som sminken er fullstendig matt i maaamge timer, skal ALDRI bytte!! 

Screenshot_20210423_225444_com.android.chrome.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Det kan du lure på skrev (13 minutter siden):

Jeg har selv slitt med oljete hud under sminken fra jeg var 16 år (er nå 23) - ALDRI,OG DA MENER JEG ALDRI!! Har jeg hatt så fin og u-oljete sminke som nå! Holdte på å kjøpe en primer til flere hundre kroner, men prøvde denne først! Anbefales på det sterkeste for dere unge og eldre med sminke som "flytter" seg og oljer mye ut over dagen!! Denne fukter og bevarer huden, samtidig som sminken er fullstendig matt i maaamge timer, skal ALDRI bytte!! 

Screenshot_20210423_225444_com.android.chrome.jpg

Hvordan bruker du den?

Anonymkode: 689e4...35e

AnonymBruker
Skrevet

Spenol funker for meg. 

Anonymkode: fddeb...31b

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan bruker du den?

Når ansiktet er renset klapper du noen få dr på litt fuktig hud. Når den har tørket tar du på vanlig fuktighetskrem.. Jeg har den men har dessverre ikke merket noen som helst effekt av den, den skal dra fuktighet til huden men det er bra at den funker til TS på andre måter da.  Jeg har alltid hatt fet hud og glinser som en sol 2 timer etter jeg har lagt sminke uansett hva jeg gjør.  Men det har sine fordeler, huden har naturlig smøring hele tiden og jeg har få linjer og rynker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spenol funker for meg. 

Anonymkode: fddeb...31b

Ville ikke tatt noe på ansiktet som er laget for kujur, den er dessuten full av mineralolje og hormonforstyrrende stoffer.  Kunne til nød brukt den på hender eller føtter om jeg ikke hadde noe annet.  Det finner hundrevis av andre gode alternativer til en billig penge.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

the ordinary niacinamide 10 + zinc fungerer mye bedre er min personlige erfaring. 

Anonymkode: 4a0b2...33c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

the ordinary niacinamide 10 + zinc fungerer mye bedre er min personlige erfaring. 

Testa denne også...uten effekt.  Det eneste som kan hjelpe litt er å pudre i t-sonen FØR jeg legger foundation, men glemmer det 90% av dagene da. 

AnonymBruker
Skrevet
Peonjenta skrev (31 minutter siden):

Når ansiktet er renset klapper du noen få dr på litt fuktig hud. Når den har tørket tar du på vanlig fuktighetskrem.. Jeg har den men har dessverre ikke merket noen som helst effekt av den, den skal dra fuktighet til huden men det er bra at den funker til TS på andre måter da.  Jeg har alltid hatt fet hud og glinser som en sol 2 timer etter jeg har lagt sminke uansett hva jeg gjør.  Men det har sine fordeler, huden har naturlig smøring hele tiden og jeg har få linjer og rynker. 

Det innlegget her kunne jeg ha skrevet selv 😅 Eneste forskjellen er at jeg ikke har brukt The Ordinary enda. Men min oljete hud holder i der minste meg rynkefri 🤷🏼‍♀️ Noen fordeler er det.

Anonymkode: 5ea96...0e7

AnonymBruker
Skrevet

Når huden er oljete, så mangler den egentlig fukt. Huden overproduserer for å få fukt. 

Jeg anbefaler fuktighetskrem som er oljefri, det trenger ned i huden på en annen måte enn olje. 

Og ja ulike produkter tilsatt hyaluronsyre er veldig bra for å tilføre fuktighet i huden. 

Jeg bruker selv fuktighet gel fra Paula's choice tilsatt hyaluronsyre og niactil. Samt et serum under. Det er et serum bestående av hyaluronsyre. Det fungerer kjempe bra, og huden har blitt ny rett og slett! Det tilfører så mye fukt til huden, og tar da bort noe av oljen. 

Skal snart begynne med retinol for å fjerne overflødig talg 🙂 

Anonymkode: 655d4...418

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det innlegget her kunne jeg ha skrevet selv 😅 Eneste forskjellen er at jeg ikke har brukt The Ordinary enda. Men min oljete hud holder i der minste meg rynkefri 🤷🏼‍♀️ Noen fordeler er det.

Jeg lurte i ganske mange år på hvorfor jeg hadde "finere" hud en mine jevngamle medsøstre men skjønte for noen år siden at fet hud er svaret.  Jeg røyka som en svamp i mange år, solet meg uvettig og er ikke alltid like flink med kosten.   Har tatt meg sammen nå da, nesten slutta med røyk, bruker ofte spf, bruker retinol, syrer og c-vit og litt botox i ny og ne i sinnarynka.  Så bremser jeg kanskje rynkene noen år til 😆

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvordan bruker du den?

Renser huden godt før bruk, og vasker såklart hendene godt. Så tar jeg på litt produkt og masserer det godt frem til jeg merker at det tørker inn :) derretter ordner jeg bryn og Øyesminke mens huden får trukket til seg produktet ordentlig, og bruker en beauty blender til foundation osv! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det har min mor alltid sagt. Jeg har alltid slitt med kviser og oljete hud, men hun sier alltid at det er verdt det fordi huden min kommer til å se bra ut når jeg blir litt eldre! Men slitsomt er det å alltid ha veninner som har fin sminke og som ikke blir helt Fucka etter noen få timer, mens jeg sitter der som en kjøttkake i saus 😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så ut som jeg hadde gnidd inn ansiktet med Bremykt da jeg var i tenårene. Nå som jeg har bikket 40 og er rynkefri tenker jeg at det kanskje var verdt prisen å være litt oljete på ungdomsskolen og videregående. Slipper kaste vekk penger på botox. Hadde aldri brukt botox selv om jeg hadde hatt normal hud med aldringstegn, men. 

Anonymkode: 6fb97...77c

• Liker 2
Skrevet

Har prøvd flere av produktene til The Ordinary og synes ikke de hadde særlig god effekt. Synd, for det virker som at de funker bra for mange andre. :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 23.17):

Denne trekker ikke inn hos meg, jeg kan vente lenge før jeg bruker fuktighetskrem over, men jeg kan rubbe det av etter flere timer. Ligger som et lag utenpå.

Jeg har ikke prøvd hyaluronsyre, men har tenkt å prøve det. Jeg bikker snart 40 og har alltid slitt med fet hud, men ikke urenheter. Rynker har jeg svært lite av, så kan nok takke min fete hud for det. Flere kvinner i familien har det likt, fet hud og lite rynker. 

Anonymkode: e1155...c06

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Denne trekker ikke inn hos meg, jeg kan vente lenge før jeg bruker fuktighetskrem over, men jeg kan rubbe det av etter flere timer. Ligger som et lag utenpå.

Jeg har ikke prøvd hyaluronsyre, men har tenkt å prøve det. Jeg bikker snart 40 og har alltid slitt med fet hud, men ikke urenheter. Rynker har jeg svært lite av, så kan nok takke min fete hud for det. Flere kvinner i familien har det likt, fet hud og lite rynker. 

Anonymkode: e1155...c06

Da ville jeg absolutt prøvd den ja! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...