Gå til innhold

Idag sprakk jeg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter på 11 har ei venninne som besøker oss flere ganger i uka. Ser at hun sjefer endel over min datter, likevel elsker datteren min å være med henne. 

Idag var min datter for en gangs skyld invitert til venninna, rett etter skolen. En stund etterpå sto plutselig datteren min på trappen her hjemme, med faren til venninna. Da var venninna invitert på overnatting til en annen felles venninne, det var blitt planlagt mens min datter var på besøk. 

Er ikke dette dårlig gjort? Jeg hentet jentene på skolen, og kjørte dem 30 min hver vei, for at min datter skulle besøke venninnen. Mens min datter var der, satt altså venninnen mest i tlf og planla hvor gøy det skulle bli med overnatting, og pakket det hun skulle ha med.

Fikk hjem ei jente som var utrolig lei seg 😰

Anonymkode: c70b1...97f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På hvilken måte sprakk du? Sa du noe til faren? 

Anonymkode: 2e611...6e7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Må jo være okei at man ønsker å være alene med noen innimellom? Jeg ønsker ofte å være med mine venninner hver for seg, fordi de er ulike og vi liker å gjøre forskjellige ting sammen. Er mye lettere å være to enn tre. Jeg synes det må være greit. Man kan ikke bli inkludert i alt. 

Anonymkode: 341b3...888

AnonymBruker
Skrevet

Men tok du ikke opp dette med faren, som leverte datteren din? Hva sa han?

Anonymkode: e824f...0f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir mest sjokkert over foreldrene til denne jenta jeg. Hvorfor setter de ikke ned foten for slik oppførsel? 
Jeg ville oppmuntret jenta di til å finne seg noen andre venner.

Anonymkode: a7a4a...1fd

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt overskriften. 

Sprakk du oven for denne faren? 

Jeg skjønner godt din datter ble lei seg, og det er en følelse av utestengelse når sånt skjer. 

Barn tenker skjeldent konsekvenser, så her er det foreldrene  som burde ha sagt at overnatting var uaktuelt når hun hadde besøk. 

Anonymkode: 5b09e...599

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Har du ringt fylkesmannen?

Anonymkode: 25768...406

AnonymBruker
Skrevet

La dem ta sine egne kamper. Hvis jenta di ikke klarer stå opp for seg selv: lær henne det på generelt grunnlag. Grensesetting er noe av det viktigste du skal lære dine barn.

Anonymkode: dfbe4...dc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo det var veldig merkelig å invitere din datter på besøk, samtidig som hun planla å dra til noen andre på overnatting.

Har erfart at det er sånn mange småjenter på 10-12 år har det.

Jeg er bonus mor til en jente på 11 år som faktisk har opplevd dette flere ganger med en av sine nærmeste venninner.

I ditt tilfelle burde foreldrene til denne jenten sette foten ned og si at hun fikk leke med din datter når hun var invitert dit på besøk, og så fikk hun dra på overnatting en annen gang.

Jeg håper du fortalte faren hvor usselt dette var!

Anonymkode: d1cbe...889

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men tok du ikke opp dette med faren, som leverte datteren din? Hva sa han?

Anonymkode: e824f...0f2

Jeg tok det med faren, etter utallige lignende episoder. Og var relativt sint, han fikk merke det!

Ts

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jo det var veldig merkelig å invitere din datter på besøk, samtidig som hun planla å dra til noen andre på overnatting.

Har erfart at det er sånn mange småjenter på 10-12 år har det.

Jeg er bonus mor til en jente på 11 år som faktisk har opplevd dette flere ganger med en av sine nærmeste venninner.

I ditt tilfelle burde foreldrene til denne jenten sette foten ned og si at hun fikk leke med din datter når hun var invitert dit på besøk, og så fikk hun dra på overnatting en annen gang.

Jeg håper du fortalte faren hvor usselt dette var!

Anonymkode: d1cbe...889

Jepp. Jeg ble rett og slett sint. 

• Liker 2
Skrevet

Det var jo jævlig dårlig gjort. Men da vet iallfall jenta di at denne "venninna" ikke er en ekte venn. For slikt gjør man ikke mot sine venner. Foreldrene til dette barnet må jo være en smule tilbakestående, man må jo lære barn å holde avtaler.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

La dem ta sine egne kamper. Hvis jenta di ikke klarer stå opp for seg selv: lær henne det på generelt grunnlag. Grensesetting er noe av det viktigste du skal lære dine barn.

Anonymkode: dfbe4...dc1

Hun setter ikke grenser for venninna, som er ei populær jente. Jeg satte derfor faren grundig på plass idag. Syns det var så utrolig dårlig gjort. Unger er unger, men her kunne jo voksne korrigert.

Ts

• Liker 8
Skrevet

Ufattelig dårlig av foreldrene til denne venninnen. Jeg forventer ikke at 11 åringer helt har lært seg å oppføre seg til en hver tid, iallefall ikke en med så dårlige rollemodeller som denne jenta. Bra du ble sint.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
minister-mio skrev (Akkurat nå):

Ufattelig dårlig av foreldrene til denne venninnen. Jeg forventer ikke at 11 åringer helt har lært seg å oppføre seg til en hver tid, iallefall ikke en med så dårlige rollemodeller som denne jenta. Bra du ble sint.

Sånn jeg også tenker. Ikke rart gjenta sjefer og holder på, med foreldre som er så tafatte. Blir helt matt.

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun setter ikke grenser for venninna, som er ei populær jente. Jeg satte derfor faren grundig på plass idag. Syns det var så utrolig dårlig gjort. Unger er unger, men her kunne jo voksne korrigert.

Ts

Helt enig. Men man kan jo skjønne hvorfor ungene oppfører seg sånn når foreldrene ikke ser dette som et problem 🙄 det må jo korrigeres fra starten av. Helt håpløst. Møter på sånne ufordragelige voksne også som ikke ser på det som et problem. Det er jo ekstremt uhøflig. Nei, man legger ikke avtaler med andre eller holder kalenderen oppe for et bedre tilbud. Ærlig talt.

Anonymkode: c2e32...0c6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Din datter bør lære seg å sette grenser.

Er det det at venninna er populær som er årsaken til at din datter unngår å sette grenser for denne venninna?

Har din datter andre venninner som ikke oppfører seg slik og som din datter greier å sette grenser for?

Anonymkode: 97f6f...5f8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg tok det med faren, etter utallige lignende episoder. Og var relativt sint, han fikk merke det!

Ts

Bra! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ts

Hva sa du til faren, og hva sa han?

Anonymkode: 97f6f...5f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva svarte faren da? 

Anonymkode: 7c445...0b9

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.