Gå til innhold

Er 3200 kroner på mat i mnd mye for 1 pers?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en enslig person som bruker gjennomsnittlig 3200 kroner i mnd på mat. Jeg kjøper akkurat det jeg vil og tenker ikke noe over det, annet enn at jeg tar det rimeligste alternativet av det meste så lenge jeg ikke syns det er noe forskjell. 

De 3200 kr inkluderer dopapir, vasketing, deo, og alt mulig av sånt også. 

Er det mye, lite eller passe ? 

Anonymkode: fd656...478

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

^ legger til at jeg også kjøper det meste av alkohol på matbutikken også. Drikker i sosiale lag fra 1 til 2 ganger i mnd. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil si det er bra, jeg må tenke godt over hva jeg kjøper for å være rundt 3000 

Anonymkode: 909ca...9fd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite. Da snur du nesten på krona.

Anonymkode: ae4e3...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene og kan bruke alt ifra 5-7k i mnd...... 

Det de sier en person skal bruke i mnd er jo 3000 og jeg har prøvd og jeg SLITER for å holde meg på 3k.

Anonymkode: f8229...ee1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lite. Da snur du nesten på krona.

Anonymkode: ae4e3...ca5

Nei på ingen måte. Jeg har aldri tenkt over hva jeg kjøper. Drikker tilogmed en hel Pepsi Max hver dag. 

Og jeg er ganske storspist også

Gjest Føsleguri
Skrevet

Jeg bruker mer kun mat (ikke inkl.  vaskemiddel, deo osv.), og jeg kjøper det jeg har lyst på.

AnonymBruker
Skrevet

Ligger på omtrent det samme selv, men jeg drikker aldri alkohol. Prioriterer god mat i helgene, har ikke tid eller lyst til å bruke mye tid på mat i løpet av ei arbeidsuke. 

Anonymkode: d59fe...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte rundt 6000 kr på mat i måneden før jeg begynte å skrive handleliste og kun handle EN gang pr uke. Nå ligger jeg på 4000 kr på mnd i matutgifter inkludert toalettpapir og litt toalettsaker som tannbørste, deo. Kjøper hud - og hårpleie på nettet. 

Anonymkode: e87c9...b25

Skrevet

Jeg synes det høres greit ut. Bruker sånn ca. det samme selv på mat i måneden.🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei på ingen måte. Jeg har aldri tenkt over hva jeg kjøper. Drikker tilogmed en hel Pepsi Max hver dag. 

Og jeg er ganske storspist også

Så du bruker nesten 1000 kr i mnd på brus? Jeez. Dvs at du bruker knappe 2000 på mat. Å hvis man da regner med alkohol til sosiale lag 2 ganger i mnd så vil man kanskje havne på 1500 til mat, uten at jeg vet hvor mye du faktisk drikker. 
tror ikke på at dette er det eneste du bruker. 

Anonymkode: f503f...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Det er akkurat passe. Du lever helt greit på dette....

Anonymkode: 42801...dd4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så du bruker nesten 1000 kr i mnd på brus? Jeez. Dvs at du bruker knappe 2000 på mat. Å hvis man da regner med alkohol til sosiale lag 2 ganger i mnd så vil man kanskje havne på 1500 til mat, uten at jeg vet hvor mye du faktisk drikker. 
tror ikke på at dette er det eneste du bruker. 

Anonymkode: f503f...c2f

1000 kroner? Nei blir vel rundt 3-400.. er jo noen dager jeg ikke drikker brus. Og jeg kjøper 4 eller 6 pack, og innimellom billigvariantene også. det er jo ekstrem forskjell på prisen der. Vet ikke hvordan du kommer frem til 1000 kroner. 

Jeg vet at det er det jeg bruker. Jeg handler kun på samme butikken og har medlemskap der jeg kan se alt på nettet. 

En gang i blant så kjøper jeg noe take away itilleg kanskje en gang i mnd.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...