Gå til innhold

Hvis kjæresten ble en veganer og krevde at dere skulle leve vegansk. Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du dumpet han/henne? Hadde du prøvd en stund for å se om det var en fase?

Anonymkode: c68d5...28b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjensidig respekt sier jeg bare. Han/hun kan ikke kreve at du også skal bli veganer. Men å tilpasse måltider osv er greit, og ha kjøtt ved siden av for deg 

Anonymkode: c4d42...dcd

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet

«Det kommer ikke på tale !» hadde jeg sagt. 
Hvorfor skal en behøve å overtale andre til å forandre levemåte ??? 

Anonymkode: c05a7...c50

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne klart å vært vegetarianer men veganer er helt uaktuelt, og enda mer uaktuelt at noen skulle beordret meg til noe som helst. Så hadde blitt slutt da ja.

Anonymkode: 39ad4...f3d

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

hadde godtatt det.

Anonymkode: 771e2...7d5

• Liker 1
Skrevet

I og med at jeg er vegetarianer selv, hadde jeg ikke hatt så store problemer med det - men jeg hadde sagt at det fikk bli han sin jobb å finne gode, veganske alternativer til ting. Er en jungel av ulike løsninger jo, og ikke alle er like spisbare (synes jeg). 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden! Ikke en eneste dag! Jeg er for opplyst til det og er ikke interessert i å ødelegge helsa igjen. Jeg hadde heller ikke klart å være sammen med noen som er så hjernevasket. Jeg spiser carnivore (kun animalsk, ingen planter) for helsa og har endelig fått god helse. Og så velger jeg å spise bare kjøtt fra regenerative gårder for klimaet og dyrevelferd.

Anonymkode: 6f9a6...732

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jeg nektet. Jeg er allerede vegetarianer og det er vanskelig nok som det er å få i seg nok næringsstoffer. I tillegg vokste jeg opp i en familie med tusen matregler, så ikke tale om at det skal innføres noe regime i mitt hjem. 

Anonymkode: bcca7...708

• Liker 6
Skrevet

Hadde fortalt henne at døren er den veien, og vennligst ikke kom tilbake...

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet for en problemstilling.. Bare den i seg selv er et problem, å kreve slikt av noen. "Jeg krever at du er prikk lik meg i matveien". Hvem f.. er det som mener dette? Snålt..

Jeg hadde dumpet dusten fort som f. Om noen krever slikt i matveien krever de nok også kontroll på andre områder.

Gjensidig respekt er en god pekefinger på livets landevei! Jeg elsker en god hamburger, den elskoven kan ikke byttes ut med en mann som hadde krevd at jeg ikke skulle spise kjøtt! Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å være sammen med en vegetarianer altså. Men slikt kan en bare ikke kreve av andre.

Anonymkode: 8b26f...c81

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet for en problemstilling.. Bare den i seg selv er et problem, å kreve slikt av noen. "Jeg krever at du er prikk lik meg i matveien". Hvem f.. er det som mener dette? Snålt..

Jeg hadde dumpet dusten fort som f. Om noen krever slikt i matveien krever de nok også kontroll på andre områder.

Gjensidig respekt er en god pekefinger på livets landevei! Jeg elsker en god hamburger, den elskoven kan ikke byttes ut med en mann som hadde krevd at jeg ikke skulle spise kjøtt! Men jeg hadde ikke hatt noe problem med å være sammen med en vegetarianer altså. Men slikt kan en bare ikke kreve av andre.

Det er en relevant problemstilling nå. Har hørt om flere som har opplevd det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ca. Dette. Skyt meg gjerne, men jeg bestemmer hvem jeg vil være sammen med. Jeg vil ikke være sammen med en dyremishandler som driter i dyr og mennesker. Derfor sa jeg meg eller kjøttet. Han valgte meg. 

Anonymkode: 81cdd...069

• Liker 7
Gjest HarryDotter
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dumpet henne umiddelbart. Uten betenkningstid.

Det å tilegne seg en livsstil/levesett og påtvinge dette på partneren er rett og slett forkastelig.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skulle jeg vurdere å være i et forhold med en person som trodde et forhold var grunnlag for å kreve noe sm helst? Det er kontrollerende adferd. Har man kontrollerende adferd må man oppsøke psykisk hjelp og forbli singel til avviket er lukket. Å bli sammen med noen mens de er under behandling eller før de innser at de trenger behandling vil for normale folk være uaktuelt - verden har milliarder av mennesker en kan velge i stedet.

Men gitt at min partner hadde ønsker å selv leve vegansk så hadde vi jo snakket om hvorfor - hva grunnlaget for dette valget var. Om det var å forhindre lidelse og død hos dyr så ville jeg nok spurt om det ikke var mer effektivt å bare selge nettbrettet og plukke strandsøppel. Men uansett er ikke en partners valg min sak, så om jeg «godtok» valget eller ikke ville ikke vært oppe til debatt. Jeg er ikke så gal at jeg tror en partners valg er noe jeg skal godkjenne, bifalle eller i det hele har noe med.

Anonymkode: fe7e2...7f6

• Liker 8
Gjest loveli
Skrevet

Hadde ikke dumpet umiddelbart, men personen hadde måttet lage masse god mat til meg og overbevise meg om at vegansk mat smaker like godt som vanlig mat.

Jeg har til dags dato ikke smakt en eneste ting som er vegansk som er like godt, eller godt overhode. Det gjelder ting som egentlig lages med egg, melk, smør, kjøtt osv... Dersom slike produkter er erstattet av veganske produkter i en vare så smaker det etter min erfaring pyton.

Den veganske isen til Hennig Olsen er det eneste jeg har likt. Men man kan ikke overleve bare på slik is.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en relevant problemstilling nå. Har hørt om flere som har opplevd det.

Dette er meg heldigvis helt ukjent..  Synes det som sagt er helt idiotisk🙄

• Liker 2
Gjest loveli
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg gjorde ca. Dette. Skyt meg gjerne, men jeg bestemmer hvem jeg vil være sammen med. Jeg vil ikke være sammen med en dyremishandler som driter i dyr og mennesker. Derfor sa jeg meg eller kjøttet. Han valgte meg. 

Anonymkode: 81cdd...069

Lite ikke han gnafser en pølse fra Narvesen hver dag etter jobb. Og litt biff hos venner og en og annen melkesjokolade når du ikke er tilstede.

Endret av loveli
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg hadde ringt 113 i frykt for svulst på hjernen...

• Liker 10
Skrevet

Jeg mener at kjæresten ikke kan kreve at jeg gjør det. Han kan ønske. Og spørre. Jeg kan prøve. Og nekte å prøve. Han kan velge å avslutte forholdet om det er viktig for han.

Jeg har selv et ønske om å spise mer plantebasert, så jeg hadde vært villig til å prøve et mer vegansk kosthold, men jeg hadde nok ikke gitt opp egg og melkeprodukter. Og jeg hadde ikke kuttet alt av kjøtt over natten. Jeg hadde vært villig til å prøve å fase det ut mer og mer over tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sagt at jeg er voksen å selv bestemmer hva jeg skal spise. Jeg er gjerne med på kjøttfrie middager osv, og skal også bli med å tilpasse middager, men å leve som veganer kunne han bare prøvd å få meg til å gjøre. 

Anonymkode: b8bb4...c55

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...