AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Heihei Etter flere prøverørsforsøk, aborter og svangerskap utenfor livmoren har jeg endelig nå fått bekreftet hjertebank på tidlig ultralyd. Jeg er veeeldig tidlig i graviditeten, bare 7+2 i dag. Jeg jobber på en bolig, med ungdommer, hvor smittevern ikke blir tatt særlig hensyn til. Det er åtte ungdommer som bor her, de går inn og ut, vi bruker ikke munnbind og vi klarer ikke opprettholde 1meters-regelen. Det har gått overraskende bra og det har ikke vært smitte på huset. Jeg har i hele perioden kjempet for smittevernreglene, men sjefen gjentar seg selv med at av skal være et hjem for ungdommene, da kan vi ikke gå med maske, ei heller forholde oss til avstand. Uansett, den kampen gidder jeg ikke lenger ta og forhåpentligvis er korona snart over. Men, nå er jo det sånn at jeg er gravid da, tidlig vel og merke. Nå er jo ikke gravide i risikogruppen, men bør jeg ikke være forsiktig likevel? Når burde jeg evt si noe og hva bør jeg gjøre? Selvom jeg er tidlig i graviditeten så vil jeg jo ikke ta noen sjanser. Noen med tips/erfaringer? Anonymkode: 303f8...7b9
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 26 minutter siden, AnonymBruker said: Heihei Etter flere prøverørsforsøk, aborter og svangerskap utenfor livmoren har jeg endelig nå fått bekreftet hjertebank på tidlig ultralyd. Jeg er veeeldig tidlig i graviditeten, bare 7+2 i dag. Jeg jobber på en bolig, med ungdommer, hvor smittevern ikke blir tatt særlig hensyn til. Det er åtte ungdommer som bor her, de går inn og ut, vi bruker ikke munnbind og vi klarer ikke opprettholde 1meters-regelen. Det har gått overraskende bra og det har ikke vært smitte på huset. Jeg har i hele perioden kjempet for smittevernreglene, men sjefen gjentar seg selv med at av skal være et hjem for ungdommene, da kan vi ikke gå med maske, ei heller forholde oss til avstand. Uansett, den kampen gidder jeg ikke lenger ta og forhåpentligvis er korona snart over. Men, nå er jo det sånn at jeg er gravid da, tidlig vel og merke. Nå er jo ikke gravide i risikogruppen, men bør jeg ikke være forsiktig likevel? Når burde jeg evt si noe og hva bør jeg gjøre? Selvom jeg er tidlig i graviditeten så vil jeg jo ikke ta noen sjanser. Noen med tips/erfaringer? Anonymkode: 303f8...7b9 Du kan prate med jordmor eller fastlege og eventuelt søke om svangerskapspenger Da fyller du og jordmor/lege ut et skjema med hvilke risikofaktorer som finnes og hvilke tilrettelegginger som det er behov for, som du tar med til arbeidsgiver. Så må arbeidsgiver krysse av for om det er mulig å tilrettelegge i full stilling,om du er nødt til å jobbe i redusert stilling for å kunne tilrettelegge eller om de ikke har mulighet å tilrettelegge. Dette sendes inn til Nav og man får som regel fort svar etter at arbeidsgiver har sendt inn inntektsmelding. Det er mange som har søkt og fått innvilget svangerskapspenger på bakgrunn av høyt smittetrykk på arbeidsplassen. I tillegg vil jeg se for meg at det kan være andre faktorer som kan være risikofaktorer, om det er utagerende brukere eller mye psykisk stress på jobben. Dette diskuterer du i såfall med jordmor/lege. Ideelt sett skal arbeidsgiver tilrettelegge utenat du trenger å gå til helsepersonell, men det er klart at det gir mer tyngde. Mange arbeidsgivere er også mer positive til å tilrettelegge hvis de skjønner at de kan risikere å miste deg som arbeidskraft helt. Hvis det blir mye stress på arbeidsplassen så er det fort gjort at man blir sykemeldt :/. Jeg er selv sykemeldt gravid nå (bekkenløsning og utmattelse), og kunne ønske jeg sto mer på krava om god tilrettelegging fra start, da hadde jeg kanskje sluppet sykemelding. Anonymkode: 9718f...877
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heihei Etter flere prøverørsforsøk, aborter og svangerskap utenfor livmoren har jeg endelig nå fått bekreftet hjertebank på tidlig ultralyd. Jeg er veeeldig tidlig i graviditeten, bare 7+2 i dag. Jeg jobber på en bolig, med ungdommer, hvor smittevern ikke blir tatt særlig hensyn til. Det er åtte ungdommer som bor her, de går inn og ut, vi bruker ikke munnbind og vi klarer ikke opprettholde 1meters-regelen. Det har gått overraskende bra og det har ikke vært smitte på huset. Jeg har i hele perioden kjempet for smittevernreglene, men sjefen gjentar seg selv med at av skal være et hjem for ungdommene, da kan vi ikke gå med maske, ei heller forholde oss til avstand. Uansett, den kampen gidder jeg ikke lenger ta og forhåpentligvis er korona snart over. Men, nå er jo det sånn at jeg er gravid da, tidlig vel og merke. Nå er jo ikke gravide i risikogruppen, men bør jeg ikke være forsiktig likevel? Når burde jeg evt si noe og hva bør jeg gjøre? Selvom jeg er tidlig i graviditeten så vil jeg jo ikke ta noen sjanser. Noen med tips/erfaringer? Anonymkode: 303f8...7b9 Søk svangerskapspenger Anonymkode: ed49c...f49
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heihei Etter flere prøverørsforsøk, aborter og svangerskap utenfor livmoren har jeg endelig nå fått bekreftet hjertebank på tidlig ultralyd. Jeg er veeeldig tidlig i graviditeten, bare 7+2 i dag. Jeg jobber på en bolig, med ungdommer, hvor smittevern ikke blir tatt særlig hensyn til. Det er åtte ungdommer som bor her, de går inn og ut, vi bruker ikke munnbind og vi klarer ikke opprettholde 1meters-regelen. Det har gått overraskende bra og det har ikke vært smitte på huset. Jeg har i hele perioden kjempet for smittevernreglene, men sjefen gjentar seg selv med at av skal være et hjem for ungdommene, da kan vi ikke gå med maske, ei heller forholde oss til avstand. Uansett, den kampen gidder jeg ikke lenger ta og forhåpentligvis er korona snart over. Men, nå er jo det sånn at jeg er gravid da, tidlig vel og merke. Nå er jo ikke gravide i risikogruppen, men bør jeg ikke være forsiktig likevel? Når burde jeg evt si noe og hva bør jeg gjøre? Selvom jeg er tidlig i graviditeten så vil jeg jo ikke ta noen sjanser. Noen med tips/erfaringer? Anonymkode: 303f8...7b9 Flott sjef du har, godt at noen ivaretar de sårbare barna og ungdommen i blant oss. Man prater om barn som bor hjemme og har det jævlig, kan tenke meg at barn og unge i institusjoner ikke har hatt det lett i denne tiden. Anonymkode: 83f89...22f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå