Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt med det og det er frigjørende. Samtidig vet en aldri hva som hender eller reaksjoner til andre. Selvsagt skal en ikke være stygg med andre eller bare si alt fjås. Men si det en mener og si det en har lyst til å si. 

Jeg tror veldig mange ikke gjør det og er veldig forsiktig så en ikke rister i vepsebolet. Spesielt menn, tror jeg har blitt mer redd for å si noe galt. Eller hur? 

Anonymkode: 345ca...c6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Saph skrev (1 time siden):

Tør ja, gidder nei. 

Hvorfor ikke, Saph? 

Anonymkode: 38b6a...3e9

Skrevet (endret)

Ja jeg tør stortsett. Det er veldig få situasjoner jeg er i hvor jeg tenker; her kan jeg bli slått ned, drept eller pint for å si meningen min.. Men; jeg står heller ikke å brøler ut meningen mine på torget i byen. Jeg er heller ikke så opptatt av å snakke på ut og innpust og alltid ha noe å si, alltid ha en mening å komme med bare fordi jeg skal "tørre" å ha en mening. Det er nok av de som skal mene noe om alt og gjerne høyest.

Vi mennesker er sosiale dyr, med dette kommer også den følelsen av å like å bli likt. Det kan av og til være livsnødvendig, og har vært det i utviklingen av mennesket i dag. Jeg er flink til å være tilpasningsdyktig, blir ikke nødvendigvis alltid likt av alle men leser de sosiale kodene ganske greit og noen ganger er det ikke alltid passende å si sin mening. Men til gode venner liker jeg å diskutere ting vi er grunnleggende uenig i, både for å få innsikt og for å si min mening, slik jeg ser ting. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Skrevet

Selvsagt tør jeg, men jeg gidder ikke å diskutere alt. Meningen min har jeg jo, hvis du mener jorda er flat så har jeg ikke videre behov for å overbevise deg om at den er rund, livet er for kort og det påvirker ikke meg nevneverdig at noen har en slik overbevisning.. 😄 

AnonymBruker
Skrevet

Leste nettop en bok dær en fyr syntes det var så frigjørende å dra til Russland, for dær sa de akkurat hva man mente. Syntes de du er dum sier de det, liker de deg sier de det. Hær vet du aldri om folk er enig bare for å være hyggelige eller for å bli likt. For i Russland er det viktig at du kan stole på folk så ærlighet er viktig. Hær er det viktigere med kontakter og et godt imaget for å få seg jobb osv, så å bli likt er viktigere enn ærliget.

Anonymkode: 8703d...0db

Skrevet

Jepp! jeg tørr og jeg gjør. Helt fra jeg var barn. 

Mitt problem er at jeg burde lære meg å holde kjeft. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dessverre. Jeg har levd hele livet ved å føye meg for andre, og ikke tillate meg å være meg selv.

Anonymkode: d7d53...310

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Leste nettop en bok dær en fyr syntes det var så frigjørende å dra til Russland, for dær sa de akkurat hva man mente. Syntes de du er dum sier de det, liker de deg sier de det. Hær vet du aldri om folk er enig bare for å være hyggelige eller for å bli likt. For i Russland er det viktig at du kan stole på folk så ærlighet er viktig. Hær er det viktigere med kontakter og et godt imaget for å få seg jobb osv, så å bli likt er viktigere enn ærliget.

Anonymkode: 8703d...0db

Interesant! Mitt inntrykk er stikk motsett, så det hadde vore artig å lesa det han skriv. Kva heiter boka? 

Anonymkode: 38b6a...3e9

• Liker 2
Gjest Neocortex
Skrevet

Hadde jeg sagt akkurat hva jeg mener kunne jeg nok tatt farvel med kolleger, venner og jobb. Prøver å ikke være falsk, men er mye jeg lar være å nevne. 

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 22.06):

Kva heiter boka?

DET skulle jeg også gjerne vite. 

#AlexejNawalny

Endret av Anne Liese Braun
Gjest NoDiablo
Skrevet

Handlet mer om å tørre før. I dag gidder jeg ofte ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...