Gjest Chrizzy Skrevet 31. august 2005 #1 Skrevet 31. august 2005 (endret) Jeg ble bare til å lure på noe som jeg fikk sånn lyst å spørre om her. Når jeg kjenner en sterk følelse, være seg frykt, forventning, angst, glede, gru og så videre så kjenner jeg det i brystet. Det velter seg inni brystet. Men jeg hører mange sier at det knyter seg i magen. Har hørt om noen som kjenner det i halebenet Hvor kjenner du det? Endret 31. august 2005 av chrizzy
Gjest Drømmeren Skrevet 31. august 2005 #2 Skrevet 31. august 2005 Når det er noe godt som skjer så blir jeg kjempevarm inne i hele brystet Når jeg er redd blir jeg iskald inne i meg (brystet) Når jeg blir nervøs/redd/lei meg dunker det veldig hardt inne i brystet mitt + at jeg begynner å grine (kan bli vanskelig å puste også da) Altså: brystet
sixx Skrevet 31. august 2005 #3 Skrevet 31. august 2005 Så ikke dette innlegget jeg chrizzy....så jeg svarte på det du hadde skrevet i dagboka di. Det er de som hevder at sjelens tilholdssted i kroppen er i brystet.
Gjest LoisLane Skrevet 1. september 2005 #4 Skrevet 1. september 2005 Er jeg urolig sitter det i magen. Hvis jeg er veldig, veldig happy, kiler det i den ene rompeballen!
vixen Skrevet 1. september 2005 #5 Skrevet 1. september 2005 Forelskelsesfølelsen sitter i magen hos meg. Plutselig angst/frykt/nervøshet får jeg gysninger gjennom hele meg fra topp til tå, først et millisekund kaldt og så varmt og hodet begynner og boble. (Ikke ta den med boble for bokstavelig...) -viXen-
Arkana Skrevet 1. september 2005 #6 Skrevet 1. september 2005 Jeg kjenner det også i brystet. Det starter liksom i hjertet og stråler litt utover.
siebaeo Skrevet 1. september 2005 #7 Skrevet 1. september 2005 Hvis jeg er spent eller nervøs stråler/lyner det liksom i brystet og mellomgulvet og opp mot halsen og jeg får trang til å strekke meg eller knyte muslene veldig hardt. Føles som masse energi som ulmer og må få utløp. Kan begynne å hoppe eller trippe ("gladnervøs"), og er det ekstra ille (nervøs/prestasjonsangst) vil jeg bare knyte meg sammen til en knute ( hørtes veldig smart ut!) Dersom jeg er lei meg (kjærlighetssorg el lignende) kan det komme en lignende følelse, bare at den oppleves "sårere". Som stikk/lyn i brystet.. Hver gang jeg kommer på det som gjør meg trist skyter det gjennom meg. Huff, liker ikke tenke på det engang (men jeg har det ikke sånn nå heldigvis ) Våkner jeg av et mareritt kan det ofte komme ilinger gjennom beina, og er det ekstra ille, gjennom hele kroppen i maaaaange sekunder etterpå, noenganger minutter. Noen andre som opplever det sånn?
Anglofil Skrevet 1. september 2005 #8 Skrevet 1. september 2005 Når det er en vond følelse, så blir jeg tørr i munnen, f. eks ved nærvøsitet, blir kvalm og hjertet dunker i brystet. Når det gjelder den gode, deilige følelsen, så blir jeg utrolig glad, jeg kjenner det fysisk på kroppen og psykisk, at alt virker lettere, at jeg får lyst til å danse. Hjertet hopper liksom av glede og hjernen blir "lett". Dessuten får jeg "sommerfugler" i magen, og jeg får lyst til å smile hele tiden. Mvh Yvonne
Gjest gjest1 Skrevet 1. september 2005 #9 Skrevet 1. september 2005 Når det er positive følelser, kjenner jeg en knute i magen og kribling bak knehasene (!!). Frykt kjenner jeg prikking og tilstivning i fingrene og i tinningene.
Kafka Skrevet 1. september 2005 #10 Skrevet 1. september 2005 Jeg ble bare til å lure på noe som jeg fikk sånn lyst å spørre om her. Når jeg kjenner en sterk følelse, være seg frykt, forventning, angst, glede, gru og så videre så kjenner jeg det i brystet. Det velter seg inni brystet. Men jeg hører mange sier at det knyter seg i magen. Har hørt om noen som kjenner det i halebenet Hvor kjenner du det? ← Vel, akkurat nå er jeg skikkelig glad, og kjenner jeg etter så kjennes det mest i hodet og i maven! :icon_smile:
Gjest Embla s Skrevet 1. september 2005 #11 Skrevet 1. september 2005 Lykkefølelse kjenner jeg i hode/ansikt og i brystet. Ubehag og redsel kjenner jeg i magen og brystet.
Gjest Chrizzy Skrevet 1. september 2005 #12 Skrevet 1. september 2005 Våkner jeg av et mareritt kan det ofte komme ilinger gjennom beina, og er det ekstra ille, gjennom hele kroppen i maaaaange sekunder etterpå, noenganger minutter. Noen andre som opplever det sånn? ← Ja det kjenner jeg godt igjen. Kjenner faktisk ilninger i brystet også, og hele kroppen noen ganger ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå