Gå til innhold

Hvor kjenner du det?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet (endret)

Jeg ble bare til å lure på noe som jeg fikk sånn lyst å spørre om her. Når jeg kjenner en sterk følelse, være seg frykt, forventning, angst, glede, gru og så videre så kjenner jeg det i brystet. Det velter seg inni brystet. Men jeg hører mange sier at det knyter seg i magen. Har hørt om noen som kjenner det i halebenet :ler: Hvor kjenner du det?

Endret av chrizzy
Videoannonse
Annonse
Gjest Drømmeren
Skrevet

Når det er noe godt som skjer så blir jeg kjempevarm inne i hele brystet

Når jeg er redd blir jeg iskald inne i meg (brystet)

Når jeg blir nervøs/redd/lei meg dunker det veldig hardt inne i brystet mitt + at jeg begynner å grine (kan bli vanskelig å puste også da)

Altså: brystet

Skrevet

Så ikke dette innlegget jeg chrizzy....så jeg svarte på det du hadde skrevet i dagboka di.

Det er de som hevder at sjelens tilholdssted i kroppen er i brystet.

Gjest LoisLane
Skrevet

Er jeg urolig sitter det i magen. Hvis jeg er veldig, veldig happy, kiler det i den ene rompeballen!

Skrevet

Forelskelsesfølelsen sitter i magen hos meg.

Plutselig angst/frykt/nervøshet får jeg gysninger gjennom hele meg fra topp til tå, først et millisekund kaldt og så varmt og hodet begynner og boble. (Ikke ta den med boble for bokstavelig...)

-viXen-

Skrevet

Jeg kjenner det også i brystet. Det starter liksom i hjertet og stråler litt utover.

Skrevet

Hvis jeg er spent eller nervøs stråler/lyner det liksom i brystet og mellomgulvet og opp mot halsen og jeg får trang til å strekke meg eller knyte muslene veldig hardt. Føles som masse energi som ulmer og må få utløp. Kan begynne å hoppe :hoppe: eller trippe ("gladnervøs"), og er det ekstra ille (nervøs/prestasjonsangst) vil jeg bare knyte meg sammen til en knute ( :ler: hørtes veldig smart ut!)

Dersom jeg er lei meg (kjærlighetssorg el lignende) kan det komme en lignende følelse, bare at den oppleves "sårere". Som stikk/lyn i brystet.. Hver gang jeg kommer på det som gjør meg trist skyter det gjennom meg. Huff, liker ikke tenke på det engang :tristbla: (men jeg har det ikke sånn nå heldigvis :) )

Våkner jeg av et mareritt kan det ofte komme ilinger gjennom beina, og er det ekstra ille, gjennom hele kroppen i maaaaange sekunder etterpå, noenganger minutter. :forvirret: Noen andre som opplever det sånn?

Skrevet

Når det er en vond følelse, så blir jeg tørr i munnen, f. eks ved nærvøsitet, blir kvalm og hjertet dunker i brystet.

Når det gjelder den gode, deilige følelsen, så blir jeg utrolig glad, jeg kjenner det fysisk på kroppen og psykisk, at alt virker lettere, at jeg får lyst til å danse. Hjertet hopper liksom av glede og hjernen blir "lett". Dessuten får jeg "sommerfugler" i magen, og jeg får lyst til å smile hele tiden.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Når det er positive følelser, kjenner jeg en knute i magen og kribling bak knehasene (!!).

Frykt kjenner jeg prikking og tilstivning i fingrene og i tinningene.

Skrevet
Jeg ble bare til å lure på noe som jeg fikk sånn lyst å spørre om her.  Når jeg kjenner en sterk følelse, være seg frykt, forventning, angst, glede, gru og så videre så kjenner jeg det i brystet. Det velter seg inni brystet. Men jeg hører mange sier at det knyter seg i magen. Har hørt om noen som kjenner det i halebenet  :ler:  Hvor kjenner du det?

Vel, akkurat nå er jeg skikkelig glad, og kjenner jeg etter så kjennes det mest i hodet og i maven! :icon_smile:

Skrevet

Lykkefølelse kjenner jeg i hode/ansikt og i brystet. Ubehag og redsel kjenner jeg i magen og brystet.

Skrevet

Våkner jeg av et mareritt kan det ofte komme ilinger gjennom beina, og er det ekstra ille, gjennom hele kroppen i maaaaange sekunder etterpå, noenganger minutter.  :forvirret:  Noen andre som opplever det sånn?

Ja det kjenner jeg godt igjen. Kjenner faktisk ilninger i brystet også, og hele kroppen noen ganger ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...