Goggen18 Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Arbeiderpartiet har vært det største partiet på Stortinget i hvert eneste valg siden 1927. Men nå kan ting tyde på at Høyre går forbi. At den sittende regjeringen faller, og at vi får en ny regjering som utledes av partiene på venstresiden, virker å være hugget i stein. Jeg finner det dog interessant om APs seiersrekke stopper etter 94 år, og man til gjengjeld får en mer fragmentert venstreside hvor allikevel den samlede makten er større enn den på borgerlig side. Gleder du deg over APs tilbakegang, eller tenker du det er ett fett så lenge dets velgere fortsatt befinner seg på venstresiden? 1
Nymerïa Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Jeg har aldri stemt AP, kommer neppe til å gjøre det heller, men jeg synes det er bra for deres egen del at de ikke lenger kan ta velgerne sine som en selvfølge. Det tror jeg kanskje de har gjort før. Jeg håper at de tar seg sammen og kommer med et tydeligere alternativ. Jeg er egentlig ganske forundret over at de ikke har skodd seg bedre på denne situasjonen vi er i nå. Jeg synes det snakkes bemerkelsesverdig lite om at vi tydeligvis er så avhengige av pendlere fra andre land at vi må importere smitte og utsette egen befolkning for unødige tiltak. En ting er at styresmaktene ikke så dette før pandemien brøt ut, det kan jeg på et vis ha forståelse for. Men at vi nå et år etterpå er på stedet hvil er vanskeligere. Så langt virker det kun som om man tenker på å løse problemet med unntak for arbeidstakere, jeg ser ikke noen nevneverdig vilje til å gå til rota av problemet. Dette burde vært en ønskesituasjon for AP; arbeidsliv, sosial dumping og helsevesen i ett. Jeg vil gjerne ha et regjeringsskifte, men jeg er ikke spesielt entusiastisk over de alternativene vi i realiteten har. Jeg synes det Støre har kommet med så langt er ganske tannløst og frykter mer av det samme som før. Så på spørsmålet om jeg gleder meg over APs tilbakegang, jeg kan ikke akkurat si det, men jeg tenker at de får de velgerne de fortjener. Og håper at de gjør seg fortjent til flere velgere med å komme tilbake med noe å slå i bordet med. Det synes jeg ikke de har nå. 1
Sankt-Vinger Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Høyresiden vinner nok i år også. tåkefyrste-støre er for uklar til og vinne oppslutning og han har ikke noe plan for norge 2021-2025. skal man ha skikklig nærings- og skattepolitikk så er det Høyre som gjelder.. ap prøver å nærme seg høyre men de har ikke skikklig politikk. AP SV MDG og Rødt vil ta mer fra folks lommebok og dele ut. 2
Gjest Paramount Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Håper virkelig det, Ap er et tragisk parti. Kun fokus på skatt, og en febrilsk jakt på noen ytterst få rikinger i Norge. Bare SV er verre, en enda mer hysterisk fobi etter enda mer skatt enn AP. Håper disse to partiene forsvinner for godt, de gjør ingen nytte.
Labido Skrevet 24. april 2021 #5 Skrevet 24. april 2021 Retorikken som SP og AP har brukt rundt rusreformen fører til at jeg håper de aldri kommer til makten. Maken til fordummende taktikk og skittent spill skal man lete lenge etter. Samtidig er det ikke en god ting at SP vokser mens AP synker. Konsekvensen er at Jonas fremstår som en logrende hund etter Trygve sin politikk, utelukkende for å sikre en fremtidig posisjon. Dessverre tror jeg vi vil se en AP/SP/SV regjering til høsten, på tross av hva partiene kommuniserer i dag.
Imariuz Skrevet 26. april 2021 #6 Skrevet 26. april 2021 Goggen18 skrev (På 23.4.2021 den 19.45): Gleder du deg over APs tilbakegang, eller tenker du det er ett fett så lenge dets velgere fortsatt befinner seg på venstresiden? Den retningen partiet har gått i ifht. abort, ekteskapslov og andre verdispørsmål, men også i velferd, skatter osv. er uansvarlig og skadelig for landet og da er det nok best at de fortsetter nedgangen. Det er nok også sunt for landet å få inn noen andre etter nesten hundre år med AP som største parti. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå