AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Jeg føler jeg gjør det meste med baby. Jeg føler jeg har «hovedansvar». Nå i kveld og som regel hver kveld er det jeg som gir kveldsmat, skifter pysj og legger. Samboer bare setter seg ned, å virker som han nesten tenker at «hun tar seg av det». Når jeg sier «kan du legge han?» så får jeg sure kommentarer som «vanskelig for deg å se at jeg setter meg ned?» altså? Det virker som alt ansvar ligger på meg. Hva synes du er dårlig samarbeid, far og kjæreste når det gjelder dette? Anonymkode: 48de7...ee5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Du sier "nå har jeg tatt kveldsstellet de siste ukene så nå tenker jeg det er din tur ". Det beste er om du da i tillegg sier du må på butikken en tur så han virkelig ikke bare kan lene seg på deg om det blir for slitsomt for han. Man er tross alt to om å få barn. Er menn virkelig så håpløse? Her bidro mannen med både kveldsstell, avlastning etter jobb og bleieskift. Og ikke minst nattevåk utenom amming. Skjønner ikke menn som tenker at baby er en mammagreie. Anonymkode: 7c88d...f71 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Hatt det som deg i 15 mnd. Gjør A L T! Har vurdert å gå en stund.. Men er vanskelig det og, med lang historie bak seg og jeg elsker han jo enda. Følelsene har bare blitt mindre da, så er bare snakk om tid om han ikke stepper opp. Anonymkode: 6711f...865 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du sier "nå har jeg tatt kveldsstellet de siste ukene så nå tenker jeg det er din tur ". Det beste er om du da i tillegg sier du må på butikken en tur så han virkelig ikke bare kan lene seg på deg om det blir for slitsomt for han. Man er tross alt to om å få barn. Er menn virkelig så håpløse? Her bidro mannen med både kveldsstell, avlastning etter jobb og bleieskift. Og ikke minst nattevåk utenom amming. Skjønner ikke menn som tenker at baby er en mammagreie. Anonymkode: 7c88d...f71 Joda, han hjelper til når han er opplagt, men nattevåk tar jeg da jeg ammer enda, sønnen min er 8 mnd. Han tar ungen på morgenen slik at jeg får sove ut. Vi sover ikke sammen, mye fordi jeg ikke orker å høre på snorkinga 😂 ellers på kvelden må jeg trå litt varsomt, så jeg kan ikke si «nå har jeg tatt han i mange uker» for da føler han seg krenket.. mannfolk ass Anonymkode: 48de7...ee5
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Da sier du "DIN tur, jeg har tatt hver natt og nå er det DIN tur. Vi har et barn ilag, det er ikke bare mitt, er deg vanskelig for deg å se meg sette meg ned ?". Litt krasst ja, men hvis han er frekk med deg for at du skal fortsette å gjøre det, kan du være det for at han skal begynne å gjøre det. Du må rett og slett tvinge han, hvis du ikke gjør det kommer det bare til å fortsette. Bedre med krangel en dag eller to enn at du skal gå i flere år å irritere deg. Du vet du har rett. Anonymkode: cb096...b7f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Snakket dere noe om arbeidsfordeling før dere fikk barn? Anonymkode: 70f11...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå