Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Leste på insta på en fødselsbruker at etter fødsel så kommer JM opptil flere ganger å sjekker hvor mye du blør.

stemmer dette? Hvordan gjør de det isåfall? Går man inn på do med dem å drar ned buksa eller hva? 😅

Anonymkode: cd51c...a62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært ute for. Har født 3 ganger. Har fått sjekket stingene før hjemreise, men det er det.

Anonymkode: 7deb7...cd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være de gjør det dersom man har mistet mye blod under forløsningen, eller dersom det er andre risikofaktorer. 

Men de gjør ikke det etter en normal fødsel. På pasienthotellet er du heldig hvis de befatter seg med mors helse overhodet. Jeg kunne LETT forblødd uten at noen av de ansatte hadde enset det, for å si det sånn. 

Anonymkode: 61845...525

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

aldri hørt om , ble faktisk litt stresset av tanken på det 😂

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Leste på insta på en fødselsbruker at etter fødsel så kommer JM opptil flere ganger å sjekker hvor mye du blør.

stemmer dette? Hvordan gjør de det isåfall? Går man inn på do med dem å drar ned buksa eller hva? 😅

sjekka ikke det his meg. De tok blodprøve for å sjekke hemoglobinen.

Skrevet

Jeg fikk spørsmål om jeg blødde mye og hvor mange ganger jeg hadde byttet bind 😅  natten etter fødsel kjente jordmor på magen for å sjekke om livmoren trakk seg fint sammen og spurte litt spørsmål om blødningen. Det er ingen som følger etter deg på do om ikke du ber om det 😆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har bare hatt keisersnitt (3 stk) og alle 3 gangene sjekka de lakenet jeg lå på (den blå matta) og skifta ved behov.. Men har mista rundt 1 liter alle 3 gangene så er jo for å passe på at man ikke trenger en evt blodpose eller evt at blødningen ikke stopper. For det kan være farlig. 

Anonymkode: b0cab...70c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har bare hatt keisersnitt (3 stk) og alle 3 gangene sjekka de lakenet jeg lå på (den blå matta) og skifta ved behov.. Men har mista rundt 1 liter alle 3 gangene så er jo for å passe på at man ikke trenger en evt blodpose eller evt at blødningen ikke stopper. For det kan være farlig. 

Sjekket de da om du hadde blødd igjennom bindet ? 

AnonymBruker
Skrevet

Dro ned underbuksen og sjekket bindet da jeg lå i sengen. 😅

Anonymkode: 90c88...6a4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dro ned underbuksen og sjekket bindet da jeg lå i sengen. 😅

Anonymkode: 90c88...6a4

Omg 😂😅

Skrevet

Hos meg sjekka de underlaget og bindet. Noen timer etter ks kom de å, unnskyld detaljer, pressa meg på magen å pressa ut både det ene og det andre.. samboer kalte det "rå blodpudding".. utrolig ekkelt, skulle ønske jeg aldri så ned, og han angrer på at han kikket bort 😂

AnonymBruker
Skrevet

Ja de sjekker hos alle som har hatt KS 😅

Anonymkode: f42e0...3e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sjekket de da om du hadde blødd igjennom bindet ? 

Hadde gigabind, de byttet på meg  flere ganger formiddag/kveld/morgen til jeg klarte å opp for å gå litt på egenhånd uten å svime av/sette meg ned. Er litt sånn med keisersnitt så pga magesåret og evt spinalbedøvelse så kan man ikke gå på iallefall 6 timer etter operasjon. Jeg har ikke klart det før 12 timer, og da kun noen minutter.. Deretter ikke oppe og gikk før morgen etter. Så er jo såklart annerledes fra "normale" fødsler (ja, vet KS er forløsning 🙄) der man ikke har revna mye osv altså der man klarer å gå i ettertid uten store problemer😅

De gjør det for å sjekke blødning og evt blødningsforstyrrelse. De skrev opp i min journal ca hvor mye blod jeg mista osv. (1-1,5 l) 

AnonymBruker
Skrevet
prettylittlemisfit skrev (3 minutter siden):

Hos meg sjekka de underlaget og bindet. Noen timer etter ks kom de å, unnskyld detaljer, pressa meg på magen å pressa ut både det ene og det andre.. samboer kalte det "rå blodpudding".. utrolig ekkelt, skulle ønske jeg aldri så ned, og han angrer på at han kikket bort 😂

Haha, ja huff 😅🤣var helt grusomt, og så så syyykt vondt😅 trigga etterrier hos meg 😅

Er for å sjekke at livmor trekker seg sammen siden de med KS ikke får alle disse hormonene kroppen produserer naturlig etter en normal fødsel. Er derfor en del med KS også sliter med å få igang amming pga oxcytosin hormonene ikke kommer like naturlig 😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en dramatisk fødsel, mistet veldig masse blod og de var usikker på om morkaken var hel etterpå. Så hos meg sjekket de jevnlig (sjekket underlaget jeg lå på). Vet ikke om det er vanlig å sjekke bind? Jeg ble kateterisert hver 4. time, så de fikk jo sjekket det da - vet ikke om de hadde gjort det uten. Ellers målte de blodprosent to ganger for dagen. 

Natta etter fødsel (fødte oM morgenen) var jeg SÅ happy for at blødningene hadde avtatt kraftig. Tenkte kanskje svimmelheten og kvalmen endelig forsvinner! Fortalte dette til jm såå fornøyd - men hun var ikke fornøyd 🙄 Fikk et rart preg over ansiktet, kom bort, knepte meg på magen og det FOSSET ut blod. Omtrent en halvliter står det i papirene. Derifra bar det rett på hasteoperasjon 🙄 Så det er tydeligvis ikke bra om blødningene plutselig stopper heller 😅

Anonymkode: e9644...dff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sjekket på da jeg kom på barsel ved at sykepleieren klemte på magen mens hun titta ned i bindet (løftet opp buksa og tittet ned liksom). Opplevde ikke det som noe merkelig, hadde akkurat liggi og skræva for noen andre liksom. Tror de fleste mister sjenasen akkurat rundt fødsel.

Anonymkode: 4e13f...b0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke sjekket med at de drog av meg klær heldigvis😅 Men ca 10 min etter fødsel skulle de få morkaken ut. Da kløyp de meg på magen (auuu🤪) og dro i navlestrengen slik at morkaken kom. De «sjekket» nok blødningen etter fødsel/etter morkaken kom med å se på underlaget sikkert🤷🏻‍♀️ Så etter en stund fikk jeg gigableie på. Etter 2-3 timer kom jordmor å trykket på magen. Kjente det fosset blod ut🙃 Tok og ekstra kontakt for det kom så sykt store klumper ca 1 døgn etter fødsel, men de sjekket bare med å kjenne på magen

Anonymkode: d72a9...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...