Co1 Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Hei, Lykken over å være gravid ble kortvarig. Det var ikke planlagt, men det ble likevel en lykkens dag! Jeg hadde bestilt en UL for å sjekke at alt var i orden. Dette var i uke 8. Hun jordmoren så kun at det var rundt uke 5 og lurte derfor på om det kunne være at jeg hadde blitt gravid på ett senere tidspunkt, men jeg visste at det ikke var tilfelle fordi min samboer jobber borte. Jeg tok blodprøver som viste at HCG ble lavere og på sykehuset fant de heller ikke noe liv. Det ble bestemt at jeg måtte fjerne det med medikamenter da kroppen ikke ønsket å støte ut. Jeg ble kjempe lei meg og ønsker fortsatt å bli gravid. Jeg har nå hatt en periode med mens etter aborten og føler meg igjen klar til å prøve. Vi har hatt samleie ca annenhver dag den siste uken etter mens og vil fortsette med dette til det går. Hvor lang tid tok det før du ble gravid igjen etter en medisinsk abort? Takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Det var trist at du opplevde dette,men om det er noen trøst er du ikke alene! Både spontanabort og 'missed abortion" er ganske vanlig (ca 25% av svangerskap ender i abort) og de aller aller fleste blir gravid uten problemer etterpå. Jeg opplevde missed abortion og tok medisinsk abort i oktober. Jeg ble gravid igjen i månedsskiftet des/jan. Kjenner også flere som har blitt gravid igjen på første forsøk Anbefaler også apper som registrerer menstruasjon og beregner eggløsning, som feks Flo Greit verktøy om man vil ha litt oversikt, men ikke vil stresse med eggløsningstester og sånt Anonymkode: 5e8fd...e79 2
Co1 Skrevet 23. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det var trist at du opplevde dette,men om det er noen trøst er du ikke alene! Både spontanabort og 'missed abortion" er ganske vanlig (ca 25% av svangerskap ender i abort) og de aller aller fleste blir gravid uten problemer etterpå. Jeg opplevde missed abortion og tok medisinsk abort i oktober. Jeg ble gravid igjen i månedsskiftet des/jan. Kjenner også flere som har blitt gravid igjen på første forsøk Anbefaler også apper som registrerer menstruasjon og beregner eggløsning, som feks Flo Greit verktøy om man vil ha litt oversikt, men ikke vil stresse med eggløsningstester og sånt Anonymkode: 5e8fd...e79 Takk for svar. Gratulerer med graviditeten Du skal antageligvis ha i tiden rundt jeg skulle hatt! Håper det ikke går så lenge før jeg blir gravid igjen
SUPERMIRI Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Så leit å lese at du har opplevd en MA 😔 Det er en vond opplevelse 🌹 Jeg opplevde MA i uke 9 (embryo var på strl med en på 6 uker) i slutten av september. Jeg ble gravid igjen to måneder etter den medisinske aborten, og er i dag ca 25 uker på vei ❤️ Håper det klaffer fort for dere igjen. Har lest og hørt om mange det har gått fort for. Masse lykke til 🌸 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Så trist, jeg husker hvor forferdelig det var. Jeg ble gravid 2 mnd etter MAen og er i uke 18 nå💛 Lykke til! Anonymkode: ab8ba...ed2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå