Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ringer dere når dere ikke hører noe etter jobbintervju? 

«du hører fra oss» fikk jeg beskjed om, men det er over en uke siden. 

Vil vel mest sannsynlig si jeg ikke fikk jobben? 

Anonymkode: dba98...445

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er i staten så er det ihvertfall for tidlig å vente og høre noe. Ring om en uke.

Anonymkode: 9e361...1ed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det er i staten så er det ihvertfall for tidlig å vente og høre noe. Ring om en uke.

Anonymkode: 9e361...1ed

Kommunen

AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Ro ned. Å ansette i det offentlige er en lang byråkratisk prosess som kan ta flere uker og måneder. Det skal innstilles og godkjennes. Det tar tid. En uke er jo INGENTING. Du har ikke engang lov til å være utålmodig etter en uke. Gi det 6 uker til før du vier det en tanke! 

Og, ikke RING å spør!!

Anonymkode: 66d1b...fc1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Herregud. Ro ned. Å ansette i det offentlige er en lang byråkratisk prosess som kan ta flere uker og måneder. Det skal innstilles og godkjennes. Det tar tid. En uke er jo INGENTING. Du har ikke engang lov til å være utålmodig etter en uke. Gi det 6 uker til før du vier det en tanke! 

Og, ikke RING å spør!!

Selv når de sa i løpet av denne uken? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt to stillinger i det offentlige. Og det er to av de raskeste prosessene jeg har vært igjennom. 

Anonymkode: 7b153...d2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Frykter jeg ikke får den. Men dårlig ikke gi beskjed når de sa innen den uken. 

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har fått kommunal stilling (3 ganger) har jeg fått beskjed samme dag. Det er helt vanlig å ikke få tilbakemeld. før standardsvar fra wrbcruiter et par mnd. etterpå..

Ring å hør, så slipper du å lure. 

Anonymkode: adf6d...0e6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når jeg har fått kommunal stilling (3 ganger) har jeg fått beskjed samme dag. Det er helt vanlig å ikke få tilbakemeld. før standardsvar fra wrbcruiter et par mnd. etterpå..

Ring å hør, så slipper du å lure. 

Anonymkode: adf6d...0e6

Venter på standarsvaret. 

Men da burde de si «den aktuelle « blir kontaktet og ikke «du» . Irriterende bare. 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed på intervjuet at de skulle ringe uansett utfall. Gikk ei stund og så kom det en standardmail med avslag 👍🏻😂

Anonymkode: 0063c...e35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Frykter jeg ikke får den. Men dårlig ikke gi beskjed når de sa innen den uken. 

Kanskje du er innstillt som nr 2 eller 3? Da må den 1. få tid på å svare først :)

Anonymkode: 3d2ca...c6a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og, ikke RING å spør!!

Helt enig.

Selv fikk jeg jobbtilbud etter 3 måneder. 

Anonymkode: 56678...167

• Liker 3
Skrevet

Hvis det går mer enn en uke etter at de sa de skulle gi beskjed, så følger du opp.

Jeg er enig i at enkelte arbeidsplasser har lengre prosesser, men da sier de ikke at de skal gi beskjed om ei uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ringt ett par ganger hver dag. Greit at de får en påminnelse at du venter og at de må jobbe mer effektivt. 

Anonymkode: ebf20...c72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fikk beskjed på intervjuet at de skulle ringe uansett utfall. Gikk ei stund og så kom det en standardmail med avslag 👍🏻😂

Anonymkode: 0063c...e35

Synd.

Det er ganske provoserende.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Kanskje du er innstillt som nr 2 eller 3? Da må den 1. få tid på å svare først :)

Anonymkode: 3d2ca...c6a

Det kunne vært en mulighet. Men de har ikke ringt referanser

AnonymBruker
Skrevet
Zooey skrev (11 timer siden):

Hvis det går mer enn en uke etter at de sa de skulle gi beskjed, så følger du opp.

Jeg er enig i at enkelte arbeidsplasser har lengre prosesser, men da sier de ikke at de skal gi beskjed om ei uke. 

Ja enig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...