Gå til innhold

Navn til gutt, Brittaniel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke bare Brittleif 😂

Anonymkode: e611e...696

No lo jeg høyt, takk du🤣❤️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

White trash

Anonymkode: 19d8a...afc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange som finner på nye navn. Brittaniel? Bare.Nei.Nei.Nei ... 

Anonymkode: ade46...026

• Liker 1
Skrevet

Hva med Leif-Per? Bedre enn Brittaniel, i hvert fall. 

• Liker 1
Skrevet
Morten1 skrev (1 time siden):

Jeg vil anbefale å ikke velge slike navn som vil medføre grunnlag for mobbing. Ellers ville jeg valgt noe enkelt som gjerne kan lett uttales på engelsk. Jeg selv har jo ett lett navn i Norge, men skal man si det på engelsk blir det oftest til at den som snakker engelsk må gjenta det en del ganger. 

Hvorfor skal man tilpasse navnevalg av norske barn til uttalen av det engelske språket?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fint. En klassiker👌

Anonymkode: a1292...ab1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ts, hvis dere vil være virkelig moderne og tenke nytt, så kaller dere sønnen deres Britt.

Anonymkode: fd4ed...932

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 16.02):

Vi tenker å oppkalle sønnen vår etter pappa eller mamma. Siden pappa heter Leif, synes ikke vi det funker så bra i 2021. Mamma heter Britt, så det ble en utfordring å oppkalle en gutt da..

Men vi er kreative sjeler, og uvanlige navn er heller normen i den delen av byen vi bor i. Vi har landet på Brittaniel nå, hva tenker dere? 😊

Anonymkode: b247a...3e2

Hva med Britax Rømer? Ingen slår dere i den delen av byen dere bor i.

Skrevet
On 4/23/2021 at 6:37 PM, Klossmajor said:

Hvorfor skal man tilpasse navnevalg av norske barn til uttalen av det engelske språket?

Man MÅ ikke, men jeg ville tenkt over det. I dagens samfunn møter man mange forskjellige folk fra andre land. Mange reiser, andre flytter for jobb/studie i andre land. Hello my name is fjotolf jensen

• Liker 1
Skrevet

Hva med Brede? 

Brittaniel må være tull?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Morten1 skrev (10 minutter siden):

Man MÅ ikke, men jeg ville tenkt over det. I dagens samfunn møter man mange forskjellige folk fra andre land. Mange reiser, andre flytter for jobb/studie i andre land. Hello my name is fjotolf jensen

I så fall slår jeg et slag for Simen 😊

Anonymkode: 22f67...212

• Liker 2
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet

Brittaniel høres ikke ut som et navn. Tviler på at det blir godkjent.  

Skrevet
Morten1 skrev (8 timer siden):

For skandinaver flest blir engelsk riktignok språket man kommuniserer med ikke-skandinaviske utlendinger på. Det engelske språket gjør at de med engelsk som morsmål gjerne har en litt spesiell uttale av hva de leser, som gjør korrekt av uttale av ord på andre språk litt kronglete. Samtidig er det ikke sånn at de fleste man kommuniserer på engelsk med nødvendigvis har engelsk som morsmål. Tyskere, franskmenn, spanjoler, italienere, osv har ikke nødvendigvis de problemene engelsktalende har med å uttale Fjotolf Jensen.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep. 

Perelandra, mod. 

Skrevet

Kan dere ikke oppkalle med kun forbokstav? Fornavn som begynner på B, andre fornavn på L, eller motsatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 16.02):

Vi tenker å oppkalle sønnen vår etter pappa eller mamma. Siden pappa heter Leif, synes ikke vi det funker så bra i 2021. Mamma heter Britt, så det ble en utfordring å oppkalle en gutt da..

Men vi er kreative sjeler, og uvanlige navn er heller normen i den delen av byen vi bor i. Vi har landet på Brittaniel nå, hva tenker dere? 😊

Anonymkode: b247a...3e2

Jeg har ikke lest hele tråden, og kanskje du har fått samme forslag tidligere.

Hvis jeg skulle oppkalt en gutt etter Britt, ville jeg heller kalt gutten Brigt/Brikt, eller en variasjon av dette. 
Ingebrigt, Brigt Lage, Brigt Laurtiz, Brigt Ludvig, eller lignende.

Anonymkode: e35e8...03c

• Liker 1
Skrevet

Om dere MÅ kalle opp etter noen; det finnes garantert navn i slekta som lyder bedre enn Brittaniel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Overrasket over hvor mange som tar disse navnetrådene seriøst 😅

Anonymkode: 63e74...020

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...