Gå til innhold

Hva har du økt forbruket av under Korona og hva har du redusert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det finnes en slik tråd fra fle, men jeg prøver. 

For min del har det absolutt blitt mer penger på øl og vin, samt kjøtt. Dette pleide vi kjøpe i utlandet. Generelt har dette forbruket økt 🙈 Bruker mer penger på streamingtjenester enn før covid, sexleketøy(haha!) og taxi fremfor buss. 

Har brukt mye mindre penger på uteliv, restaurant og ferie, naturligvis, men også sminke, klær og hårstæsj. Og mindre på sparing enn normalt da inntekten er lavere og vi unner oss det vi vil 🙈

Anonymkode: b3c34...cac

Videoannonse
Annonse
Gjest laPistola
Skrevet

Økt: take away på døren , filmleie / streaming og mer snus 

mindre: uteliv, kultur, ferie, klær, selvpleie 

selv om jeg har vært permittert og fått litt lavere inntekt har jeg gått i pluss og spart litt til « gjenåpningsfest» 😅

AnonymBruker
Skrevet

Føler økonomien er lik som den var jeg 🤷‍♀️Reiser på ferie en gang i året, kino/badeland/bowling e.l innimellom (annenhver mnd i snitt tenker jeg), restaurant 1-2 ganger i mnd. Har gjort det siste året også. Bruker like mye på mat og andre regninger som før, fritidsaktivitet til barnet betales fortsatt. Ingen ekstra penger spart her 

Anonymkode: 00d49...d23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Redusert

Anonymkode: b766e...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt mye mer penger på garn :sjenert: 

9d6648441fd2044ef03dc6b849b21eed.gif

Anonymkode: c812d...b56

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt mer penger på mat og vin. Har vel ikke brukt mindre penger på noe særlig. 

Anonymkode: 7f144...788

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke økt forbruket av noe tror jeg, men har definitivt spart mye penger på reiseutgifter til jobb.

Anonymkode: 3f35b...1e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke økt forbruket på noe, men kraftig redusert det. Deilig å se pengene på konto bare vokse og vokse!

Anonymkode: ace74...989

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Økt: joggebukser, ullklær og havregryn (spiser plutselig frokost hjemme).

Redusert: Alt annet unødvendig.

Sparekontoen vokser, kan man si...

Anonymkode: 82dee...2a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Redusert bilutgiftene pga hjemmekontor.

Økt strømutgiftene pga hjemmekontor.

Betalte siste avdrag på boliglånet i fjor høst, så har mer igjen på konto hver måned. Men der er ikke pga korona.

Anonymkode: 4f76f...ca1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Økt: Bruker mye på den nye hunden, kanskje takeaway og alkohol på butikk, for vi har hatt noen kosekvelder hjemme nå som vi ikke kan spise ute.

Redusert: Reise. Har nok spart svært mye her. Pleide å reise ekstremt mye, og nå reiser vi ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 22a77...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Har også redusert MYE i taxi. Vi tok ekstremt mye taxi før, og har ikke tatt det én gang siden korona.

Anonymkode: 22a77...9c3

AnonymBruker
Skrevet

Vår familie har redusert utgifter til kafé, kino, badeland, lekeland osv. Vi har heller ikke brukt noe på ferie eller reising (bare vært på hytta). Personlig har jeg redusert utgifter på shopping. 

Tror ikke vi har økt noen utgifter. Har spart ganske mye det siste året. 

Anonymkode: 2dd3f...c28

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt mer turklær/ullklær. Er mye mer ute i naturen nå enn før, så har kjøpt inn en del nytt. Har også pusset opp litt hjemme, så blitt litt mer interiørshopping😅 
Har redusert restaurantbesøk/uteliv, kino, lekeland, badeland, reiser, vanlige klær, frisør. 

Anonymkode: 346ff...32f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Økt: restaurantbesøk, hotellbesøk i Norge, SPA behandlinger, teknologi og annet til hjemmet, vin, treningstøy

Redusert: reiser, klær, transportkostnader 

Anonymkode: 32862...e22

Skrevet

Økt: munnbind (tidligere null) og strikkegarn (tidligere nesten null) og så har vel "elektronikkstæsj" til heimen økt litt på igjen etter en rolig periode et par år. 

Redusert: alt mulig annet

AnonymBruker
Skrevet

Økt: PS4 spill, takeaway

Nedgang: Transportkostnader

Anonymkode: aeaad...a17

Skrevet (endret)

Økt: Munnbind og bensin. Jeg har gjort noen investeringer i leiligheten, men det er ikke forbruk.

Redusert: Brød (baker istedet), restaurant og cafè, alt av aktiviteter som krever inngangsbillett, klær (lite ble til enda mindre). 

Endret av L'amie
  • Liker 1
Skrevet

Økt: blomster, kaffe hjemme, spill, bøker , kjøkkenutstyr 

Redusert: reiseutgifter, take-away kaffe/boller/is/altmuligrart jeg kjøper på vei hjem fra jobb 

Tror egentlig matforbruket er ca det samme. Sparer mat i kantina og restaurantbesøk, men bruker mer penger på mat hjemme 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har brukt mer på frisør og spabehandlinger. Mest for å støtte disse. 

Mindre penger på shopping😅

Anonymkode: f9327...812

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...