Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så irritert på min kjære mann!!!!

Er ikke verdens mest ryddigste sjøl, men det finnes da grenser!!!!!

Melkekartonger står igjen på de mest utrolige steder, klærne lar han ligge i en haug på gulvet (møkkete og reint i en deilig blanding), posten ligger igjen på gulvet etter han har sittet i go`stolen og lest den, han legger i fra seg alle ting overalt, og jeg blir SPRØ!!!!!!!!!!!

Skal først innrømme at jeg absolutt ikke er så mye bedre sjøl noen ganger, men t.om. jeg klarer og ta meg sammen!

Nå skal jeg straks ut i jobb igjen :D og da orker jeg ikke være mammaen hans og bare rydde! Noen ganger har jeg nok med mitt eget rot......

Uff, hva skal jeg gjøre? Orker ikke bare se at det flyter heller......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe: Kanskje han er irritert på at du er så jævli nevrotisk med rydding? At Ting på få ligge en kveld uten å bli ryddet, eller at kartongen må få stå å tørke før den blir kastet?

:wink:

Skrevet

Kjenner meg godt igjen! Er ikke spesielt ryddig av meg, mens typen er ENDA verre. Har prøvd alt, bl.a. roping, kjefting, gråting, trusler, venting (gulvet vasket jeg selv etter 2 mnd, da orket jeg ikke vente lenger) mm. Vi har derimot kommet til en overenskomst: Vi har satt av 15 min hver dag til å rydde SAMMEN. Da går alt mye greiere! Og det er utrolig hva man får gjort på disse 15 min også (tilsammen 30 min hvis begge to trår til). Rengjøring gjør vi også samtidig, og deler oppgavene. Det glipper litt innimellom, det er klart, men det er mye bedre enn tidligere. Dette kompromisset kom frem under en rolig diskusjon (hvor vi ikke satt midt oppi det, tror kanskje vi var på hytta el.l) hvor du må få frem din frustrasjon uten å være anklagende.

Alternativt, til du får dette til, er: Få tak i en diger eske/kasse hvor du lemper alle hans ting oppi. Du får det ryddig rundt deg, han har alt rotet på ett sted.

Lykke til!

Skrevet

Samle alt rotet hans sammen og legg det i senga hans, med dyna over !! :hoho:

Da får han seg en liten tankevekker :roll: og litt å streve med seint på kvelden!!

Menn har en egen evne til å "lukke igjen ørene" når de blir mast for mye på.... (ikke d at jeg ikke maser da), og d som gir best resultat er vel å "vekke" dem litt.

Skrevet

Hei kosejente.

Ja, det gjorde jeg.

Alt ble ved siden av senga i det uendelige. :x

Skrevet

Kjenner meg også utrolig godt igjen i det der. Og jeg er et ordentlig rotehue sjøl!

Skrevet

Lag en arbeidsliste til dere begge, der dere fordeler alt husarbeid.

Skrevet

Takk alle sammen.....

Jeg er utrolig rotete sjøl, som sagt men det er ikke noe morro når svigermor kommer på besøk uten forvarsel og sier "Her så det jo ut som vanlig!" Det er flaut når folk kommer og vi må rydde plass til dem! :oops: :oops:

Den med 15 min. sammen med rydding var ikke dum bare det at her må vi nok ta 30....... :roll: Men kanskje det er lettere om vi gjør det samtidlig så kanskje han ikke føler at han må rydde under oppsyn av meg.... hmmm.......

Dere gav meg litt og tenke på, tusen takk alle sammen!

Skrevet

Lag regler og bestem en straff for den som bryter reglene mer enn fem ganger, f. eks. lage gourmetmiddag til den andre, en halv times massasje e.l.

Skrevet

:hoho: Jeg likte den med å putte alt rotet hans under dyna. :hoho:

Jeg pleier å sammle sammen alt rotet hans (papirer, nøkler, solbriller,...) og legge dette i en haug som jeg ber han ta seg av. Slik blir rotet hans fjernet.

Men når det gjelder klær så må jeg innrømme at det er mine og ikke hans som ligger å slenger. Så en stjerne i boka skal han ha. ++++ alle de andre stjerne som jeg har gitt siden han er flink til å hjelpe til med de daglige husarbeidet (-rydding, noe han ikke ser at må gjøres).

Skrevet

Har prøvd og legge alt rotet oppå dyna, men da tar han bare elegant tak i dyna og vipper alt ned på gulvet, så er vi like langt igjen..... :roll:

Tror jeg skal følge Tuji`s råd om en straff for den som slunterer unna..... spesielt det med massasje :sjarmor:

Ser for meg marerittet at vi får barn og roter ungen bort..... Kan kansjke ikke gå ann men vi veit begge at vi må skjerpe oss, bare så synd at det er jeg som prøver og gjøre noe med det!

Litt skryt skal han ha, han tar et skippertak en sjelden gang. Men det hjelper så lite de andre gangene det flyter.......

Skrevet

Skal love dere at hadde min mann fått "straff" i kategorien "gi en halvtimes massasje" (erotisk vel å merke) etc. hadde han med sikkerhet aldri ryddet igjen!! :-?

Og straff ifølge atferdspsykologisk teori defineres som "å tilføre et ubehag", eller "fjerne et gode" så han hadde vel respondert mer på: ingen sex i en måned etc. (litt stygt å bruke d da, men!)... :)

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke snakk om erotisk massasje! Deter du som skal nyte det, ikke han. Dette var jo også bare et eksempel på straff, dere må bli enig om en straff som oppleves som nettopp det, samtidig som det er en belønning for den andre.

Skrevet

ugh! nå skal jeg sannelig rydde opp rotet mitt før darlingen kommer hjem fra jobb! kjenner meg igjen her (bortsett fra det med melkekartonger..er nøye med å skylle og brette og resirkulere dem). cd'er, bøker, klær og ørten ting ligger "litt" spredt. huff, jeg er også en rotekopp, og trives forsåvidt med det. problemer blir det jo når den du bor med ikke er på samme nivå..jeg er kanskje den eneste dama i gata som får ros når jeg støvsuger? får litt dårlig samvittighet når jeg leser disse innleggene, så det blir kanskje litt skjerping fremover. problemet er jo at partner forlengst har gitt meg opp på sett og vis. det er lettere å gjøre det selv på mange måter. joda, har fått senga full av rot, og det er kanskje på tide å rydde det bort fra gulvet ved siden av senga? men det er morsommere når vi kan gjøre ting sammen, så da er jeg mer ivrig.

håpet er jo at det ikke smeller fullstendig tilslutt, men det er fryktlig vanskelig å skjerpe seg.. man glemmer det liksom helt bort til det går over egne grenser. men nå skal det ryddes litt her :)

ps:jeg lager veldig god mat, så det veier kanskje opp endel?

Skrevet

Skal si at jeg kjenner meg igjen her i alle innleggene! Rotehode er jeg også, men har skjerpet meg noe. Det er ikke så dumt med å samle alt rotet og legge det i sengen, under dynen. Lurer på om samme metode hjelper for tenåringer også? :sjarmor: Men noe massasje blir det ikke!!

Skrevet
Det er ikke så dumt med å samle alt rotet og legge det i sengen' date= under dynen. Lurer på om samme metode hjelper for tenåringer også? :sjarmor: Men noe massasje blir det ikke!!

Aberet med "sengeløsningen" er at vi har ganske liten seng - er redd det ville bli en straff for meg også :roll:

Men overfor snart-tolvåringen hjelper det å legge rotet og de rene klærne på senga sammen med et lite hint om ukelønna... frøkna vil for all del ikke få redusert lønn!

Samboer'n får ikke noe lønn av meg, så der blir det verre... :ler:

Skrevet

Hos oss er det jeg som roter og mannen min som er den pertentlige. I går så her ganske ille ut, og mannen min ba meg om å rydde pent til han kom hjem, siden jeg har fri fra jobben denne uka. Jeg lovet at jeg skulle rydde huset så pent at han kom til å grine når han så hvor fint det var. Dessverre koblet hjernen min seg ut igjen og plutselig var dagen gått og mannen min sto i døra. Jeg hadde så vidt begynt på ryddinga. Alt jeg kom på å si i min forskrekkelse var "Se så fint jeg har ryddet!". Da skal jeg love dere at det faktisk var like før han gråt. Så jeg klarte på en måte å holde det jeg hadde lovet. :hoho::hoho::hoho:

(I dag har jeg faktisk vært flink, så i dag blir han glad!)

Skrevet
Det er selvfølgelig ikke snakk om erotisk massasje! Deter du som skal nyte det' date=' ikke han. Dette var jo også bare et eksempel på straff, dere må bli enig om en straff som oppleves som nettopp det, samtidig som det er en belønning for den andre.[/quote']

Vil da i høyeste grad si at jeg nyter erotisk massasje!!! :):):)

Innlegget var ment litt som spøk og da.... :lol:

Skrevet

Hehe, jeg merker at jeg blir mer og mer lik mamma når det gjelder vasking/rydding... Var skikkelig svimete da jeg var mindre, men nå blir jeg nesten dårlig hvis det ikke er noenlunde rent og ryddig rundt meg. :ler:

Jeg husker at mamma i en periode tok og gjemte alle klærne mine som lå og fløt, og jeg fikk dem ikke igjen før jeg hadde spurt etter dem. Som regel ventet hun et par dager etter at jeg hadde spurt før hun ga dem tilbake. Det var ganske effektivt, hehe. Det er jo ikke noe moro å stå der og ikke finne noe av det man har lyst til å ha på seg. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...