Gå til innhold

Hvordan reagerer du når du blir ignorert? Når du ikke får svar på meldingen, for eksempel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker bare "whatever" og glemmer det eller sender du en melding til med "Hvorfor ignorerer du meg? Hva har jeg gjort?". 

Det er ikke snakk om 5 min. Jeg mener at hvis meldingen blir lest og ignorert i mange timer. 

Anonymkode: c1755...d1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker bare "whatever" og glemmer det eller sender du en melding til med "Hvorfor ignorerer du meg? Hva har jeg gjort?". 

Det er ikke snakk om 5 min. Jeg mener at hvis meldingen blir lest og ignorert i mange timer. 

Personlig tenker jeg ikke over det. Det er nok fordi jeg er sånn selv. Hender ofte jeg ikke svarer på meldinger før dagen, eller flere dager etter feks.

har dager telefonen ligger hjemme hele dagen, er avslått etc.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at vedkommende er som meg selv, meldingen blir lest, men har gjerne ikke tid til å svare der og da, og så kommer jeg først på det igjen (mye) senere. Forventer ikke noe mer av andre enn meg selv, og har forståelse for at man svarer når det passer, med mindre det er noe uhyre viktig. 

Anonymkode: 77354...735

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at vedkommende er som meg selv, meldingen blir lest, men har gjerne ikke tid til å svare der og da, og så kommer jeg først på det igjen (mye) senere. Forventer ikke noe mer av andre enn meg selv, og har forståelse for at man svarer når det passer, med mindre det er noe uhyre viktig. 

Går heldigvis ikke rundt og tror jeg blir ignorert dersom noen ikke svarer. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hva meldingen inneholdt. Hvis det er noe spørsmål, noe som krever svar, så kan jeg følge opp med ny melding. 

Anonymkode: 7dd74...143

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

altså, ikke alle er limt oppi tlf. jeg kan fint sette den på lydløs eller i flymodus. for så å sjekke den når jeg legger meg. litt sent å svare på melding ved midnatt, og glemmer det gjerne neste dag🤷‍♀️

Anonymkode: 33ae5...80c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ja, men når personen er på mobil hele tiden, men "har ikke tid" til å svare deg...

I så fall kan man skrive "svarer senere!" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

altså, ikke alle er limt oppi tlf. jeg kan fint sette den på lydløs eller i flymodus. for så å sjekke den når jeg legger meg. litt sent å svare på melding ved midnatt, og glemmer det gjerne neste dag🤷‍♀️

Anonymkode: 33ae5...80c

Melding på Messenger! Man kan se at den har blitt lest 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kommer an på hvor lenge. Noen svarer ikke på dagesvis. Andre ukesvis, kanskje til og med en mnd. Hvis de ikke tar kontakt på flere måneder, og det er gjentagende, så "fader" jeg dem ut, eller tar ikke kontakt før de gjør det. Men jeg ser an situasjonen og forstår at andre kan være slitne osv. 

De siste årene har jeg begynt å ignorere tilbake hvis det skjer for ofte og jeg vet at vedkommende ikke sliter eller velger andre ovenfor meg, og jeg er nådeløs . Dette er fordi man må sørge for å gi av seg selv også, og vise at man ønsker vennskap. Jeg føler ofte jeg er eneste person som har gjort det mange tilfeller, bortsett fra noen få venner. Noen er til og med avvisende i perioder .. Det er vondt og slemt når man vet hvor isolerende der kan være. I voksen alder vokser ikke venner på trær, somregel. Så slike mennesker er hensynsløse

Anonymkode: 6c346...f17

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dessverre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men når personen er på mobil hele tiden, men "har ikke tid" til å svare deg...

I så fall kan man skrive "svarer senere!" 

Hvordan vet du at noen er på mobil hele tiden dersom du er et annet sted?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at jeg ønsker at mine venner og familiemedlemmer skal svare i sin egen tid, når de ønsker å gjøre det. Jeg blir ikke lei meg eller såret uansett om de så aldri svarer, men etter noen dager til en uke kan jeg eventuelt følge opp med en lattermild melding eller telefonsamtale for å spørre om hva enn jeg skrev til dem om i første omgang. 

Jeg synes ingenting om disse forventningene om å svare i tid og utide, fordi jeg synes det ødelegger en del av friheten vår. Jeg vet at mine vennskap er sterke og trygge uansett om de ikke har lyst eller overskudd til å svare meg på noe på X antall dager. Hvis det skulle være krise og jeg virkelig hadde behov for støtte, vet jeg at de ville vært der for meg på minuttet. Akkurat slik jeg hadde vært for dem også.

Anonymkode: 75a16...dd5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo helt sykt.

Var i forhold med en som var så dramatisk og slet med ettervirkninger i mange år.

Anonymkode: f30c9...a36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvordan vet du at noen er på mobil hele tiden dersom du er et annet sted?

Jeg kjenner dem jo

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er jo helt sykt.

Var i forhold med en som var så dramatisk og slet med ettervirkninger i mange år.

Det er ikke dramatisk. Å lese og ignorere er faktisk utfrysing. Hvorfor gjøre det sånn? Blir man plaget av vedkommende sine meldinger, kan man bare be om å ikke skrive noe i stedet for å ignorere. Du synes sikkert også at ghosting er bra? 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Åpner aldri meldinger på messenger før jeg vet at jeg får svart. Nettop av den grunn 🙈.

ikke har jeg notifications på noen sosiale medier heller. Jeg må aktivt åpne messenger/snap/insta etc for å se som det er noe nytt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke dramatisk. Å lese og ignorere er faktisk utfrysing. Hvorfor gjøre det sånn? Blir man plaget av vedkommende sine meldinger, kan man bare be om å ikke skrive noe i stedet for å ignorere. Du synes sikkert også at ghosting er bra? 

Jeg synes at krisesenteret og politiet var nokså bra. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal jeg gå ut i fra at jeg blir ignorert? Jeg har ikke behov for svar innen timen/dagen. Folk må få svare når dem har tid. 

Og om jeg blir ignorert så er det vel en grunn for det - og lar dem samle seg litt. Har heldigvis ingen i livet som ignorerer meg som en form for manipulasjon. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver aldri igjen til folk som ikke svarer meg. Å spørre dem hvorfor dem ikke svarer gir meg ingenting, fordi folk lyver om alt og ingenting, eller unnskylder seg i hytt og pine. Svaret du får har derfor sjeldent rot i virkeligheten. 

Folk er feig, og tør ikke snakke med og til hverandre. Ghosting, løgner og unnskyldninger er visst løsningen på alt. 

Så jeg driter i det. Jeg driter i dem. 

Anonymkode: 1ceab...3df

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (20 minutter siden):

Hvorfor skal jeg gå ut i fra at jeg blir ignorert? Jeg har ikke behov for svar innen timen/dagen. Folk må få svare når dem har tid. 

Og om jeg blir ignorert så er det vel en grunn for det - og lar dem samle seg litt. Har heldigvis ingen i livet som ignorerer meg som en form for manipulasjon. 

Akkurat. Da er du heldig. Noen ganger blir man ignorert med vilje. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...