Gå til innhold

Hvor dyr gave til foreldre (mor)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 21 år. Jeg lurer på hvor dyr gave jeg bør kjøpe til mamma?

Jeg har lagd en kake (baker og lager mye mat, så er en mer "avansert" kake). Jeg har også kjøpt en krukke, lik som jeg har selv som hun ga kompliment for, men den kostet bare 50kr. Hvor mye hadde dere forventet at jeg bør gi utenom dette, og til hvilken sum? Har noen tips til hva jeg kan kjøpe? 

Jeg er ikke lutfattig akkurat nå, men såklart ønsker jeg ikke å bruke mer penger enn det som er nødvendig siden jeg er student😅

Anonymkode: 1e190...611

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres greit ut. Om hun ikke har rund dag da.

Anonymkode: a1306...426

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er en tråd som kan være nyttig..

Siterer meg selv i samme tråden;

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 20.48):

Min mor døde i tidlig alder.. (og jeg har ikke kontakt med eldre søsken.. og nå er det på ingen måte noen som kan erstatte ho mor.. Men jeg har en "reservemor", hun kaller meg bonus datter og relasjonen vår er på samme linje, (blir alltid invitert i familie middager, og blir kalt tante av barn i familien)

Uansett, i år gav jeg hun "box of sunshine".. En gul boks med bare gule ting🌞 som en notat bok, en diktbok som heter "the sun and her flowers", kips, lys, en teboks 

20210418_203802.thumb.jpg.16782111516b0db056afa45615a7a0b5.jpg20210418_203936.thumb.jpg.0d4715b4fa2f050c92ef6e8d7aac029d.jpg

Anonymkode: 40990...e5b

Men synes presangen din hørtes veldig fin ut jeg.. Har en følelse at mødre flest blir glad for kake😁

Anonymkode: 92b0d...f64

Skrevet

Som mor selv til voksne barn må jeg si at prisen på gaven spiller ingen rolle. Det at du har lagt merke til at hun likte krukken din og derfor kjøpte lik til henne, og at du har brukt tid på å bake til henne betyr mye, mye mer! 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Pås skrev (2 timer siden):

Som mor selv til voksne barn må jeg si at prisen på gaven spiller ingen rolle. Det at du har lagt merke til at hun likte krukken din og derfor kjøpte lik til henne, og at du har brukt tid på å bake til henne betyr mye, mye mer! 

Var akkurat dette jeg skulle til å svare også. Noen pene ord på et kort og kake, betyr så utrolig mye mer enn pris på gaven ❤️

Anonymkode: 3992d...769

• Liker 5
Skrevet

En avansert kake vil jo ha en verdi på ganske mange 100kr, så syns gaven er innenfor! Hadde blitt glad jeg i alle fall 😁 Jeg kjøper gave til mellom 500-800 til henne (min mor), men jeg har vært i jobb i 10 år og tjener ganske greit 😏 Var nok mindre beløp tidlig 20 årene.

Skrevet

Syns det var fin gave du har funnet på. Pluss på et kort og evt en blomsterkvast så er det rikelig. Jeg ønsker ikke at ungene mine skal bruke så mye penger på gave til meg, og din gave har kostet deg tid og oser omtanke 💕

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som mamma vil jeg si at pris på gaven er uvesentlig.

Som datter (med tidligere dårlig råd) vil jeg si at det skal brukes litt penger på ❤️mamma❤️.. Ikke mer enn jeg har råd til, men har jeg råd til å "sløse" feks 500 kr på meg selv så har jeg jammen råd til å bruke de mamma i stedet. 

Anonymkode: 0f897...9b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å bruke rundt 500-600 kr i gave til hver av foreldrene mine, med mindre det er rundt tall, da bruker jeg mer.

Anonymkode: 63f3a...009

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...