AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Hei, Jeg skal lage pavlova for første gang, og skal ha den med i et selskap. Jeg tenker å lage bunnen dagen i forveien, men jeg lurer på når tidligst jeg kan lage ferdig eggekremen? Kan jeg lage den klar sammen med kremfløten noen timer i forveien og frakte med meg bunn, krem og bær separat og "montere" når jeg ankommer selskapet? Går det forresten greit å bruke eggeplommer av eggene som leverer hviten til bunnen dagen før, om jeg lagrer dem i et glass med plastfolie over til neste dag? Hilsen grønnskolling ... Anonymkode: a6757...e1c
pautina Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Jeg lager bunnen kvelden før og vaniljekrem av eggeplommene. Dagen etter lager jeg krem og blander med eggekremen som da har stivnet i kjøleskap over natten. Tar med kremen i bolle, bunnen og bær og stabler sammen der den skal serveres da det bør være ikke så lenge før servering. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 pautina skrev (2 minutter siden): Jeg lager bunnen kvelden før og vaniljekrem av eggeplommene. Dagen etter lager jeg krem og blander med eggekremen som da har stivnet i kjøleskap over natten. Tar med kremen i bolle, bunnen og bær og stabler sammen der den skal serveres da det bør være ikke så lenge før servering. Ah, det er helt supert om jeg kan lage eggekremen i dag uten at det den må blandes med fløtekremen før i morgen. Da har jeg større mulighet for å rette opp i ting dersom det skulle oppstå problemer. Tusen takk for tips! Anonymkode: a6757...e1c
pautina Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ah, det er helt supert om jeg kan lage eggekremen i dag uten at det den må blandes med fløtekremen før i morgen. Da har jeg større mulighet for å rette opp i ting dersom det skulle oppstå problemer. Tusen takk for tips! Anonymkode: a6757...e1c Akkurat derfor jeg gjør det sånn, hvis eggekremen ikke blir stiv nok har jeg sjanse til å jukse med en fra butikken, men man må jo prøve så man slipper å kaste eggeplommer. Det finnes mange oppskrifter, tryggest med en av de som har mais stivelse, de uten skal man være proffere enn meg i hvert fall for å få stiv nok til at den ferdige kremen ikke renner alt for mye 1
Pal Fungi Skrevet 24. april 2021 #6 Skrevet 24. april 2021 Et triks skal visstnok være å pensle bunnen med et tynt lag smeltet hvit sjokolade, det skal forhindre at den blir bløt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå