Skeeter Skrevet 23. april 2021 #1 Del Skrevet 23. april 2021 Hei! Jeg har blitt bedt om å strikke et par vanter til ei dame, gjerne med blomster- eller fuglemønster. Jeg har bladd meg igjennom Ravelry og forsøkt å kikke litt ellers også, men synes jeg finner lite. Er det noen som har noen tips? Finner mest votter, føler jeg! I verste fall må jeg designe noen selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Del Skrevet 23. april 2021 Skeeter skrev (13 minutter siden): Hei! Jeg har blitt bedt om å strikke et par vanter til ei dame, gjerne med blomster- eller fuglemønster. Jeg har bladd meg igjennom Ravelry og forsøkt å kikke litt ellers også, men synes jeg finner lite. Er det noen som har noen tips? Finner mest votter, føler jeg! I verste fall må jeg designe noen selv Hva med selbuvanter med blomster på? ♥️ Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Del Skrevet 23. april 2021 Det finnes også strikkeoppskrifter med selbumønster der det brukes tynnere pinner og tynnere garn: Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Del Skrevet 23. april 2021 Disse siste er jo ikke vanter, men votter. Men blomsten er fin, og kan jo brukes på vanter. Oppskrift selges her: https://selbuspinneri.no/nb/item/selbuvotter Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Del Skrevet 23. april 2021 Skeeter skrev (2 timer siden): Hei! Jeg har blitt bedt om å strikke et par vanter til ei dame, gjerne med blomster- eller fuglemønster. Jeg har bladd meg igjennom Ravelry og forsøkt å kikke litt ellers også, men synes jeg finner lite. Er det noen som har noen tips? Finner mest votter, føler jeg! I verste fall må jeg designe noen selv Hvis du finner ut at du vil bruke strikkeoppskrift og/eller motiv som er brukt på selbuvotter og vanter, så finnes det flere gratis oppskrifter (bl.a fra Østerdalsbrura) og bilder av motivene på "ruteark". Østerdalsbrura har lagt ut mye informasjon (både tekst og video), bl.a. her og også på youtube. Hun forteller om garn hun bruker og kommer med gode tips og råd. https://osterdalsbrura.blogspot.com/2018/12/how-to-knit-selbu-mittens.html Man får også kjøpt bøker med selbumønster og selbumotiv. Bl.a. denne: https://knitnite.dk/anmeldelse-af-norske-vanter/ Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Del Skrevet 23. april 2021 Vanter, 1 par - Skimuseet i Holmenkollen / DigitaltMuseum Disse fuglene kan du kanskje ha på vantene? (Husfliden Sarpsborg). Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeeter Skrevet 23. april 2021 Forfatter #7 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva med selbuvanter med blomster på? ♥️ Anonymkode: a7176...ccd Takk, hjelpsomme AB! Selbuvanter er plan C - det kan godt hende at noen av de blomstermønstrene blir "nok", spesielt om jeg f.eks er litt utradisjonell og bruker et mangefarget garn til mønsteret, for eksempel! De fargerike fuglene var nydelige! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #8 Del Skrevet 23. april 2021 Skeeter skrev (3 minutter siden): Takk, hjelpsomme AB! Selbuvanter er plan C - det kan godt hende at noen av de blomstermønstrene blir "nok", spesielt om jeg f.eks er litt utradisjonell og bruker et mangefarget garn til mønsteret, for eksempel! De fargerike fuglene var nydelige! Takk for koselig tilbakemelding Skeeter! 💐 Anonymkode: a7176...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #9 Del Skrevet 23. april 2021 Skeeter skrev (7 minutter siden): Takk, hjelpsomme AB! Selbuvanter er plan C - det kan godt hende at noen av de blomstermønstrene blir "nok", spesielt om jeg f.eks er litt utradisjonell og bruker et mangefarget garn til mønsteret, for eksempel! De fargerike fuglene var nydelige! Noen av blomstermønstrene er sikkert mer enn nok Mangefarget garn er en god ide, og det blir sikkert fint! ♥️ Her er pulsvarmere som er strikket med flerfarget garn. Blomsten kan kanskje brukes på fingervanter også? Oppskriften kan lastes ned gratis her: https://dalegarn.no/oppskrift/dg366-06-osroso-lue-pulsvarmere/ Jeg fant dette, da jeg lette etter pulsvarmerne og kan kanskje også være til inspirasjon: https://dalegarn.no/oppskrift/dg369-03-lily-genser/ Et annet mønster som er nydelig (men ensfarget) er dette. Og passer bedre for dere som er flinkere med kompliserte mønster enn det jeg er Dette er pulsvarmere men man kan kanskje gjøre om oppskriften slik at det blir fingervanter? https://strikkepiken.blogg.no/1474551159_swallow_tail_mittens.html Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #10 Del Skrevet 23. april 2021 Jeg synes at pulsvarmerne fra Dale ble finere i farger med større kontrast som her: Anonymkode: a7176...ccd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Del Skrevet 24. april 2021 Skeeter skrev (På 23.4.2021 den 17.34): Takk, hjelpsomme AB! Selbuvanter er plan C - det kan godt hende at noen av de blomstermønstrene blir "nok", spesielt om jeg f.eks er litt utradisjonell og bruker et mangefarget garn til mønsteret, for eksempel! De fargerike fuglene var nydelige! Hei Her er fine roser på et par sokker. Kanskje de rosene kan brukes på vantene? Anonymkode: a7176...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #12 Del Skrevet 24. april 2021 Bilde av rosene fra en annen vinkel, der det er lettere å se maskene på den store rosen Anonymkode: a7176...ccd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå