AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Som overskriften sier, skjønner jeg ikke poenget med å ha et forhold. Grunnen til dette er nok sammensatt, men jeg kan prøve å sammenfatte i korthet. - Er gift men ingen felles barn. - Leier sammen ( akkurat fått oss bedre leilighet nå for få dager siden) - Jeg har slitt med mitt i mange år. - Han har slitt siden ca vi ble gift, etter mye frem og tilbake sier terapeutene at det er ADHD han har. ( Ingen hyperaktivitet utenpå, bare inni) - Vi sliter med økonomien - Begge er i behandling og han skal snart prøve seg i jobb, ikke jeg. Greia er.. At jeg føler han snakker til meg på en så respektløs måte at jeg først for noen år siden da det startet, bare ble lei meg. Jeg har forsøkt å ta det opp mange ganger, han mener han kan bedre, men det blir aldri bedre. Han har fryktelig svingende humør og ALT blir påvirket av dette. Derfor faller mye ansvar på meg, tidvis det meste egentlig. Han kan hjelpe til innimellom, rimelig sjeldent, og han må ha beskjed om det. Han ser jo ikke sånt selv. Helt ok det. Jeg har høyere standard på rot f.eks. Men om vi snakker om noe mens han feks rydder, og jeg sier noe feil, så slenger han det han har i hendene plutselig og sier jeg kan gjøre det selv. Da vil han ikke hjelpe meg. ( Og ofte vet jeg ikke hva jeg har sagt feil..) Poenget er... Nå har jeg mistet helt følelsene for han, de siste måneden. Jeg aner ikke hva vi kan gjøre. Vi har ikke råd til parterapi og fvk i kommunen har også korona kun barnefamilier. Vi krangler nesten daglig, han snakker meg så ned at jeg blir i forsvar og tar igjen. Ond sirkel. Vi har akkurat ,som sagt, flyttet i en flott leilighet som begge ønsket seg veldig. Jeg har en sønn ( stor)utenom så jeg kan bare ikke flytte han ut av dette så fort, og jeg føler ikke jeg kan si at mannen skal flytte. Hva gjør jeg..? Vi har vært sammen i mange år altså. Vi er i 40 årene. Jeg føler livet bare flyr fra meg, gjort de siste to årene.. føles som et fengsel! Har ingen nettverk heller, spes ikke nå i disse tider. Hva ville dere gjort?? Anonymkode: 3761d...121
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Ts igjen: Jeg glemte skrive at vi har lite felles interesser, og generelt ikke gjør noe sammen annet enn tv. Begge har hver sine interesser, bare ikke sammen. ( Og begge ting som gjøres hjemmefra) Sex er.. meeh, men jeg føler ikke for det som regel, selv om jeg gir allikevel.. blir vel et par ganger i uka.. Jeg ser faktisk ikke en eneste positiv ting ved dette forholdet, faktisk.. annet enn kanskje to " lønninger"... Men jeg har medlidenhet med han som ikke kan noe for adhd eller annet.. Anonymkode: 3761d...121
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ts igjen: Jeg glemte skrive at vi har lite felles interesser, og generelt ikke gjør noe sammen annet enn tv. Begge har hver sine interesser, bare ikke sammen. ( Og begge ting som gjøres hjemmefra) Sex er.. meeh, men jeg føler ikke for det som regel, selv om jeg gir allikevel.. blir vel et par ganger i uka.. Jeg ser faktisk ikke en eneste positiv ting ved dette forholdet, faktisk.. annet enn kanskje to " lønninger"... Men jeg har medlidenhet med han som ikke kan noe for adhd eller annet.. Anonymkode: 3761d...121 Hva var grunnen til at du falt for han i utgangspunktet? du har jo valgt han med tanke på at det er en mann du vil tilbringe livet med, så han må jo ha noen egenskaper som du setter pris på? Anonymkode: 3a90d...b01 1
Inwe Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Sånn er det her også, vi har snakket om det og skal forsøke frem til restriksjonene letter litt. Kommer nok til å be han flytte etter det (jeg eier her vi bor), synes egentlig det er lenge å vente til etter korona, men da han familie bor i utlandet blir det lettere for han da.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Livet er for kort til å være i et forhold som ikke gjør livet ditt bedre enn det hadde vært uten. Anonymkode: 94bd3...372 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva var grunnen til at du falt for han i utgangspunktet? du har jo valgt han med tanke på at det er en mann du vil tilbringe livet med, så han må jo ha noen egenskaper som du setter pris på? Anonymkode: 3a90d...b01 Han var helt anderledes før han ble dårlig. De første to mnd var han jo helt perfekt såklart, men viste seg fort at han ikke var den han gav seg ut for å være. Det er jo vanlig det.. jeg falt for han fordi han var så snill og god, så rolig og omsorgsfull, veldig smilende og positiv. Dette er totalt motsatt nå. Og vært det siden rett etter vi ble forlovet og hadde planlagt bryllup. Man står jo ved sin mann om han blir syk da.. men nå er det mange år etterpå og ting er virkelig ikke slik at jeg klarer stå i det lenger. Mulig jeg er et dårlig menneske, men aner ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 3761d...121
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #7 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Livet er for kort til å være i et forhold som ikke gjør livet ditt bedre enn det hadde vært uten. Anonymkode: 94bd3...372 Sant.. for dette forholdet gjør livet mitt MYE dårligere... Hver eneste dag... Ts Anonymkode: 3761d...121
Gjest ABM Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 Slutt å bære havre til en død hest, ingenting av de materielle tingene du nevner er noe du som 60åring ville solgt de foregående 20 årene av ditt liv for
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Inwe skrev (10 minutter siden): Sånn er det her også, vi har snakket om det og skal forsøke frem til restriksjonene letter litt. Kommer nok til å be han flytte etter det (jeg eier her vi bor), synes egentlig det er lenge å vente til etter korona, men da han familie bor i utlandet blir det lettere for han da. Hva gjør du for å " holde ut" da? Går det bra uten krangler og sånn? Føle med deg ❤️ Ts Anonymkode: 3761d...121
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #10 Skrevet 23. april 2021 ABM skrev (5 minutter siden): Slutt å bære havre til en død hest, ingenting av de materielle tingene du nevner er noe du som 60åring ville solgt de foregående 20 årene av ditt liv for Handler vel mer om at jeg ikke har spade og derfor ikke vet hvordan jeg begraver den døde hesten 🥴 Anonymkode: 3761d...121 1
Gjest ABM Skrevet 23. april 2021 #11 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Handler vel mer om at jeg ikke har spade og derfor ikke vet hvordan jeg begraver den døde hesten 🥴 Anonymkode: 3761d...121 Har du puls har du den eneste spaden du trenger! Her er hemmeligheten ved livet: Audentes fortuna iuvat...Fortune favours the brave!...Ta spranget uten unødvendige konsekvensanalyser...Du vet allerede hva du ikke vil ha, separasjon neste, og all venting utover 2 dg. betyr at det ikke vil skje.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #12 Skrevet 23. april 2021 ABM skrev (7 minutter siden): Har du puls har du den eneste spaden du trenger! Her er hemmeligheten ved livet: Audentes fortuna iuvat...Fortune favours the brave!...Ta spranget uten unødvendige konsekvensanalyser...Du vet allerede hva du ikke vil ha, separasjon neste, og all venting utover 2 dg. betyr at det ikke vil skje. Takk. Det trengte jeg faktisk! Ingen mer venting. Ts Anonymkode: 3761d...121 2
Gjest Kaiminator Skrevet 23. april 2021 #13 Skrevet 23. april 2021 29 minutter siden, AnonymBruker said: Han var helt anderledes før han ble dårlig. De første to mnd var han jo helt perfekt såklart, men viste seg fort at han ikke var den han gav seg ut for å være. Det er jo vanlig det.. jeg falt for han fordi han var så snill og god, så rolig og omsorgsfull, veldig smilende og positiv. Dette er totalt motsatt nå. Og vært det siden rett etter vi ble forlovet og hadde planlagt bryllup. Man står jo ved sin mann om han blir syk da.. men nå er det mange år etterpå og ting er virkelig ikke slik at jeg klarer stå i det lenger. Mulig jeg er et dårlig menneske, men aner ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 3761d...121 Han har bedratt deg og det er han som er ett dårlig menneske.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #14 Skrevet 23. april 2021 ABM skrev (13 minutter siden): Har du puls har du den eneste spaden du trenger! Her er hemmeligheten ved livet: Audentes fortuna iuvat...Fortune favours the brave!...Ta spranget uten unødvendige konsekvensanalyser...Du vet allerede hva du ikke vil ha, separasjon neste, og all venting utover 2 dg. betyr at det ikke vil skje. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk. Det trengte jeg faktisk! Ingen mer venting. Ts Anonymkode: 3761d...121 Så enkelt, likevel så vanskelig. Skaff deg et sted å bo, og si farvel. Alt annet er bare formaliteter. Anonymkode: d2477...04d
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #15 Skrevet 23. april 2021 Kaiminator skrev (1 minutt siden): Han har bedratt deg og det er han som er ett dårlig menneske. Jeg tviler på at det var meningen da. Han klarer bare ikke endre holdningen han har , virker det som.. men det er MYE av hans verdier jeg ikke deler og faktisk misliker.. Ts Anonymkode: 3761d...121
Gjest Kaiminator Skrevet 23. april 2021 #16 Skrevet 23. april 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg tviler på at det var meningen da. Han klarer bare ikke endre holdningen han har , virker det som.. men det er MYE av hans verdier jeg ikke deler og faktisk misliker.. Ts Anonymkode: 3761d...121 Eller så holdt han maska i to måneder. Mange menn som utgir seg for å være noe de ikke er.
Gjest ABM Skrevet 23. april 2021 #17 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tviler på at det var meningen da. Han klarer bare ikke endre holdningen han har , virker det som.. men det er MYE av hans verdier jeg ikke deler og faktisk misliker.. Ts Anonymkode: 3761d...121 Bare tull, tipper ingen av dere er dårlige mennesker, bare mennesker som ikke bør bo sammen. Han kommer garantert til å love bot og bedring når du forteller ham at du går....og han kommer garantert ikke til å holde noe av det han lover! Hvis det hjelper deg kan du sende meg en pm så kan du skrive litt med meg framover.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #18 Skrevet 23. april 2021 ABM skrev (42 minutter siden): Bare tull, tipper ingen av dere er dårlige mennesker, bare mennesker som ikke bør bo sammen. Han kommer garantert til å love bot og bedring når du forteller ham at du går....og han kommer garantert ikke til å holde noe av det han lover! Hvis det hjelper deg kan du sende meg en pm så kan du skrive litt med meg framover. Takk! Jeg tror du har helt rett! Jeg skal sende deg en pm etterhvert nå.. Anonymkode: 3761d...121
Inwe Skrevet 23. april 2021 #19 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva gjør du for å " holde ut" da? Går det bra uten krangler og sånn? Føle med deg ❤️ Ts Anonymkode: 3761d...121 Nja, jeg tenker at det ikke varer så mye lengre og møter venner så ofte jeg kan. Tenker også at uten han hadde jeg bare vært alene nå, treninga er stengt, permittert fra jobb osv. Vi krangler endel, men når følelsene er borte er det liksom ikke like hardt lengre. Så alt i alt er det kanskje bedre enn å sitte helt alene frem til ting åpner igjen. Bruker tiden til å omstille meg, så det ikke blir så rart å bo alene igjen etter 5 år. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 Hvorfor ikke skaffe deg en leilighet med to soverom, deg og din sønn? Du må ikke ha en fancy flott leilighet. Dette er også grunnen til at jeg vil ha noe alene, kjøpe noe selv, ikke med en mann.. Tror det er vanskelig når man er avhengig av noen. Forstår det er vanskelig fordi du er syk da. Men det finnes nok muligheter. Kanshe du og din sønn kan kjøpe noe sammen? så kan han arve boligen. Anonymkode: bef45...f10 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå