AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Jeg har lagt merke til at kjæresten ofte er på Messenger, eller i det minste at det ser slik ut. Han er ikke der lenge, men ser jo når han var der sist, og det er flere ganger daglig. Og det er greit. Han er ikke spesielt åpen med telefonen sin, men jeg har da sett vanlige meldinger, WhatsApp og andre kanaler flere ganger som han kan åpne mens jeg ser fordi de sender push beskjed for eks. Men aldri Facebook Messenger! Har sett at han også har Facebook appen som gir pop up’s, men Messenger gjør ikke det. Altså er det mulig at Messenger er den eneste kanalen han ikke får push fra. men allikevel så jeg at han har appen. I et tilfelle hadde vi sex og da jeg var der senere sto det at han hadde vært på rundt den tida, og det et umulig. Hvor ofte vil man stå som pålogget når man ikke er det? Skjuler han noe eller er det hele bare litt misvisende? Kanskje han bruker appen mer en msg Anonymkode: f8310...69b
Julia1 Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Det står ofte at jeg er aktiv på messenger når jeg ikke har brukt appen, så tror den kan være litt misvisende. 10
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Trodde man vistes som aktiv bare man bruker telefonen? Eller må man aktivt inn på appen? Jeg er hvert fall sjeldent inne på appen, men vises stort sett som pålogget når jeg bruker tlf.. Anonymkode: c82b9...df4 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Jeg fikk mld av en kompis midt på natta (kl 4) om jeg kunne hente ham på fest, og da jeg sendte mld til han neste morgen og lurte på hvorfor i all verden han trodde jeg var våken da, sa han at jeg hadde vært pålogget. Jeg sov og hadde telefonen på flight mode og PCen var avskrudd.. 🤷♀️ Anonymkode: 5769e...c03 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Facebook messenger er ikke til å stole på med når den sier at en person er pålogget. Den registrerer for eksempel hver gang du åpner selve telefonen, og ikke nødvendigvis appen. Den viser også flere minutter etter man hverken er på tlf eller appen. Altså er den bare merkelig fordi den tar i betraktning så mange ting at folk ikke skjønner noe lenger. Du må Google hva som forårsaker aktiv status på messenger så skjønner du kanskje litt mer. Den viser ens tilgjengelighet generelt og ikke om de faktisk er inne på appen. Det er veldig idiotisk at de holder på slik og sniker tilgang til alt du har på telefonen for det skaper forvirringer og ødelegger tillit. De tjener sikkert gode penger på den data innsamling så jeg mistenker derfor de ikke fikser det annerledes. Anonymkode: 27ccf...afa 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Har slått av aktiv status på face, messenger og insta. Ble bare stressa av det. Elsker å være «offline» Anonymkode: 3968a...855 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #7 Skrevet 23. april 2021 Jeg har aldri opplevd å stå som aktiv bare ved å være inne på tlf. Ifølge venner står jeg som aktiv inntil 1 time etter jeg har vært aktiv på messenger, etter det står det ingenting. Jeg er aldri innlogget på pc fordi det har jeg ikke, og jeg har slått av aktivstatus på tlf, men vises som sagt uansett som aktiv når jeg er det,og en time etter. Anonymkode: cb4f8...942 1
eliseflisa Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 jeg ble oppringt fra jobben på natten av nattevakten. ( har jobben som favoritt) Hun så jeg var våken, så hun ringte. JEG VAR IKKE VÅKEN og hadde sovet to - tre timer. SKulle i tillegg på dagvakt dagen etter. Var ikke særlig blid da. Så nå har jeg slått på sånn at jeg ikke er aktiv lenger 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Jeg har blitt vist som aktiv på messenger uten å røre telefonen. Da lå telefonen i bilen mens vi ringte til den fordi jeg ikke fant den. Jeg har også "vært aktiv" midt på natten mens jeg sov. Fikk melding fra moren min; "Er du våken nå!?!" Jeg er helt sikker på at jeg ikke surfer på Facebook i søvne altså 😂 Men tror det er apper som vekker telefonen min med varsler og dermed setter messengeren min som aktiv. Anonymkode: 672ba...417
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 eliseflisa skrev (7 timer siden): jeg ble oppringt fra jobben på natten av nattevakten. ( har jobben som favoritt) Hun så jeg var våken, så hun ringte. JEG VAR IKKE VÅKEN og hadde sovet to - tre timer. SKulle i tillegg på dagvakt dagen etter. Var ikke særlig blid da. Så nå har jeg slått på sånn at jeg ikke er aktiv lenger Det der forstår jeg ikke. Hvorfor bli sur over å bli oppringt? Når jeg sover har jeg lyd av og flightmode på. Da jeg skulle passe nevøen min da søsteren min fødte hadde jeg i noen uker i forveien innstillt sånn at hun og svogeren min var de eneste nummerene som kunne ringe meg på natta, og slo av WiFi og mobilt nettverk. Jeg er ikke god på tekniske ting, men dette er veldig enkle innstillinger. Har du lyd på om natta så fortjener du å bli vekket. 🤷♀️ Anonymkode: 5769e...c03 1
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #11 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg har lagt merke til at kjæresten ofte er på Messenger, eller i det minste at det ser slik ut. Han er ikke der lenge, men ser jo når han var der sist, og det er flere ganger daglig. Og det er greit. Han er ikke spesielt åpen med telefonen sin, men jeg har da sett vanlige meldinger, WhatsApp og andre kanaler flere ganger som han kan åpne mens jeg ser fordi de sender push beskjed for eks. Men aldri Facebook Messenger! Har sett at han også har Facebook appen som gir pop up’s, men Messenger gjør ikke det. Altså er det mulig at Messenger er den eneste kanalen han ikke får push fra. men allikevel så jeg at han har appen. I et tilfelle hadde vi sex og da jeg var der senere sto det at han hadde vært på rundt den tida, og det et umulig. Hvor ofte vil man stå som pålogget når man ikke er det? Skjuler han noe eller er det hele bare litt misvisende? Kanskje han bruker appen mer en msg Anonymkode: f8310...69b Mange har trodd jeg er pålogga når jeg kun har gått inn på min mobil. Misvisende den dere påloggings greia. Anonymkode: ae466...18e
Ville91 Skrevet 24. april 2021 #13 Skrevet 24. april 2021 Finner ingen sammenheng i hvorfor den viser både mamma, typen og meg som pålogga innimellom, når vi definitivt ikke er det. Så da regner jeg med det gjelder for flere og.
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #14 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det der forstår jeg ikke. Hvorfor bli sur over å bli oppringt? Når jeg sover har jeg lyd av og flightmode på. Da jeg skulle passe nevøen min da søsteren min fødte hadde jeg i noen uker i forveien innstillt sånn at hun og svogeren min var de eneste nummerene som kunne ringe meg på natta, og slo av WiFi og mobilt nettverk. Jeg er ikke god på tekniske ting, men dette er veldig enkle innstillinger. Har du lyd på om natta så fortjener du å bli vekket. 🤷♀️ Anonymkode: 5769e...c03 Du tenker tydeligvis ikke på at noen bruker telefon som vekkerklokke... Ganske logisk at man må ha lyd på telefonen om natta da. Anonymkode: 99677...298
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #15 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du tenker tydeligvis ikke på at noen bruker telefon som vekkerklokke... Ganske logisk at man må ha lyd på telefonen om natta da. Anonymkode: 99677...298 Jeg bruker telefonen som vekkerklokke, og den ringer selv om lyden er av. Det er to ulike innstillinger for alarm og ringetone... Anonymkode: 5769e...c03 4
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #16 Skrevet 24. april 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du tenker tydeligvis ikke på at noen bruker telefon som vekkerklokke... Ganske logisk at man må ha lyd på telefonen om natta da. Anonymkode: 99677...298 Det er to ulike innstillinger... du kan fint ha mobilen i ikke-forstyrr modus OG bruke den som vekkerklokke. Du tenker tydeligvis ikke på hva som faktisk er mulig å gjøre. Anonymkode: 41554...ba1 4
eliseflisa Skrevet 2. mai 2021 #17 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 7.33): Det der forstår jeg ikke. Hvorfor bli sur over å bli oppringt? Når jeg sover har jeg lyd av og flightmode på. Da jeg skulle passe nevøen min da søsteren min fødte hadde jeg i noen uker i forveien innstillt sånn at hun og svogeren min var de eneste nummerene som kunne ringe meg på natta, og slo av WiFi og mobilt nettverk. Jeg er ikke god på tekniske ting, men dette er veldig enkle innstillinger. Har du lyd på om natta så fortjener du å bli vekket. 🤷♀️ Anonymkode: 5769e...c03 Så du synes det er ok å ringe kolleger på natta? Med jobbrelaterte spørsmål. Når jeg skal på dagvakt har jeg alltid jobben som favoritt. Det er i fall jeg skulle forsove meg. Jeg har alltid på lydløs, men da kommer akkurat den samtalen igjennom. 1
eliseflisa Skrevet 2. mai 2021 #18 Skrevet 2. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 7.33): Det der forstår jeg ikke. Hvorfor bli sur over å bli oppringt? Når jeg sover har jeg lyd av og flightmode på. Da jeg skulle passe nevøen min da søsteren min fødte hadde jeg i noen uker i forveien innstillt sånn at hun og svogeren min var de eneste nummerene som kunne ringe meg på natta, og slo av WiFi og mobilt nettverk. Jeg er ikke god på tekniske ting, men dette er veldig enkle innstillinger. Har du lyd på om natta så fortjener du å bli vekket. 🤷♀️ Anonymkode: 5769e...c03 Hvis du ser hva jeg skriver så er det akkurat det jeg sier jo. Jeg hadde jobben som favoritt. Da er det kun jobben som kommer igjennom. Og ungene mine. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2021 #19 Skrevet 2. mai 2021 Jeg får ikke notifications på messenger appen, uten at jeg har gjort noe aktivt for ikke å ha det, vel ikke som jeg husker i slle fall. Av og til kommer det en rød prikk om at jeg har en melding der, men den appen er ikke mye i bruk. Mest om det er foreldre på skolen, folk fra jobben som ikke har nummeret mitt og tar kontakt via Facebook. Av og til et par venninner som vil dele en link når de sitter på PC som ikke er apple. Det er riktig det som sies om når aktiv/sist aktiv. Det er veldig upresist, og knyttet til telefonen, ikke appen. Du har litt problemer med sjalusi og tillit. Jobbe med det. Det er også mange «grupper» som bruker messenger, jeg er med i noen sånne. Der haggler det med meldinger, der har jeg skrudd av notifications, det kan jo være han er med i en sånn gruppe, og derfor har skrudd av notifications for hele appen? Anonymkode: 49c41...656
Rosatoast Skrevet 3. mai 2021 #20 Skrevet 3. mai 2021 AnonymBruker skrev (På 24.4.2021 den 7.33): Det der forstår jeg ikke. Hvorfor bli sur over å bli oppringt? Når jeg sover har jeg lyd av og flightmode på. Da jeg skulle passe nevøen min da søsteren min fødte hadde jeg i noen uker i forveien innstillt sånn at hun og svogeren min var de eneste nummerene som kunne ringe meg på natta, og slo av WiFi og mobilt nettverk. Jeg er ikke god på tekniske ting, men dette er veldig enkle innstillinger. Har du lyd på om natta så fortjener du å bli vekket. 🤷♀️ Anonymkode: 5769e...c03 Det er både frekt og uoppdragent og ringe folk midt på natten. Sånt gjør man bare ikke. Blir skikkelig sur når noen ringer meg midt på natten også, det skjer så og si aldri - er bare ei venninne som kan finne på å gjøre sånt, og da ringer hun bare for å krangle pga eks-kjæresten hennes putter tanker inn i hodet hennes.. (DRAMA). Så nei, ingen fortjener å bli vekt selv om de har på lyd. Folk er frekke og uoppdragne. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå