Gå til innhold

Fruktbart OG ufruktbart cm samtidlig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som helt fersk prøver har jeg blitt veldig bevisst på hvordan forholdene der nede endrer seg underveis i syklusen. Det er interessant å følge med på, og jeg har sammenlignet med en sånn standard oversikt over hvordan utfloden skal være på gjennom de ulike stadiene av syklusen.

Under eggløsning, som er der jeg er nå woho, så skal jo utfloden være blank som så kalt eggløsningsslim. Her trives sædceller og kan enkelt svømme seg frem til egget. Hvit, klebrig utflod er derimot lite gunstig for sædceller (ansett som den minst fruktbare utfloden), da de setter seg fast og ikke kan svømme gjennom det tykke materiet. EL-slim skal også bidra til å gjøre skjede mer basisk (gode forhold for sædcellene), mens sticky cm gjør skjeden mer syrlig (sædceller trives dårlig). 

Problemet mitt nå er at jeg har BÅDE EL-slim og klebrig utflod samtidig? Føler jeg overtenker dette veldig, men vil sædcellene kunne svømme gjennom EL-slimet dersom de deretter blir stoppet av den hvite utfloden? Og er skjeden nå basisk OG syrlig? 🙈

Noen som har erfart noe liknende selv? :) 

Anonymkode: fafc4...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...