Gå til innhold

Mødre som kun tenker på seg selv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer med mødre om dagen ? Hevn, samvær sabotasje, er plutselig helt greit ? Når skal eksempelvis NAV eller familievernkontor ta disse ? Hvorfor er det ingen som har nok makt til å kunne si fra om at det de gjør ikke er greit, og bør medføre konsekvenser ? 

Jeg leser ukentlig artikler på nett ang skilsmisser det barna blir brukt som makt midler, og blir dradd mellom foreldre. Hvorfor kan en mor involvere sitt barn i sin egen skilsmisse, og si hva hun vil ang far ? Barnet har rett på samvær, og det er ikke opp til mor å kunne påstå far ikke skal ha samvær fordi hun selv ikke liker far lenger, det burde hun tenkt på før hun spredde beina sine .. 

Jeg et møkk lei av mødre som setter deg selv i en offer rolle, og kun tenker på seg selv. Forstår de ikke at barna blir store og avslører dem ?! De risikerer seg selv og relasjonen til barnet sitt, kun fordi de vil ha penger .. og da er du villig til å gå over lik for det! 

(Nei, jeg er ikke mann, og har gått igjennom en snill skilsmisse med ett meget oppegående samarbeid med min xmann)

Anonymkode: cd0a2...b3a

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres trist ut. Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg vet ikke om slike kvinner du beskriver. De jeg kjenner er flotte mødre med gode relasjoner. Heldigvis♥️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner ingen slike, og har ikke lest "artikler på nett" om temaet. Men du skriver veldig stygt om dagens mødre (som jeg er). Tror du du treffer målgruppen din her? Hva skal det hjelpe for noen å skrive slik? De det eventuelt måtte gjelde, tror du de bryr seg om du er møkk lei? Hvorfor leser du om slikt når du er lei og det ikke gjelder deg? 

Anonymkode: e31b0...245

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke nytt da, så lenge bidragstørrelse baseres på lite eller mye samvær så vil dette være noe de kommer til å fortsette med. Det handler om hevn, sjalusi, penger og rett og slett ikke unne eksen et godt liv. Når de har gått inn i en sånn «psykose» så eskalerer det bare uansett hva expartneren gjør. 

Anonymkode: 1a674...7db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei av nedsnakking av kvinner...

Må bare si at dette ikke kun gjelder kvinner. Jeg vet om et par menn som har brukt alle triks i boka, og hvor kvinnen sitter som den definitivt tapende part. Så dette kan gå begge veier... 

Takk for meg i denne tråd. 

Anonymkode: 7acb2...9bf

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal vokte deg vel for å dømme andre uten at du vet noe som helst om saken. Du sier du har gått gjennom en snill skilsmisse. Da vet du virkelig ingenting om hvordan det motsatte er og det er sjokkerende at du skriver så stygge ting om kvinner du ikke aner noe om situasjonen til. Din totale mangel på empati eller evne til å forstå at andre kan ha en helt annen skilsmissesituasjon enn du hadde er sjokkerende.

Anonymkode: a39e0...6a6

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skjer med mødre om dagen ? Hevn, samvær sabotasje, er plutselig helt greit ? Når skal eksempelvis NAV eller familievernkontor ta disse ? Hvorfor er det ingen som har nok makt til å kunne si fra om at det de gjør ikke er greit, og bør medføre konsekvenser ? 

Jeg leser ukentlig artikler på nett ang skilsmisser det barna blir brukt som makt midler, og blir dradd mellom foreldre. Hvorfor kan en mor involvere sitt barn i sin egen skilsmisse, og si hva hun vil ang far ? Barnet har rett på samvær, og det er ikke opp til mor å kunne påstå far ikke skal ha samvær fordi hun selv ikke liker far lenger, det burde hun tenkt på før hun spredde beina sine .. 

Jeg et møkk lei av mødre som setter deg selv i en offer rolle, og kun tenker på seg selv. Forstår de ikke at barna blir store og avslører dem ?! De risikerer seg selv og relasjonen til barnet sitt, kun fordi de vil ha penger .. og da er du villig til å gå over lik for det! 

(Nei, jeg er ikke mann, og har gått igjennom en snill skilsmisse med ett meget oppegående samarbeid med min xmann)

Så alle mødre er like... virkelig... skjerp deg...

Anonymkode: b6152...2ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nok av noen definert innenfor denne kategorien, spesielt på farssiden til barna. 

de får snakke meg ned så mye de vil, jeg kan ikke la det gå inn over meg!

hadde folk vist hva som lå bak, hvor mange etater som har vert og er inne for barna.. hvor mange kameler jeg svelger hver gang far finner ut han skal ha samvær...

det jeg ikke gjør er å snakke far ned ovenfor barna ei heller hans familie. Barna skal selv få ta sitt standpunkt når den dagen kommer. Frem til da er det faktisk mitt ansvar holde de trygge!

Anonymkode: cffa0...2fb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg blir nok av noen definert innenfor denne kategorien, spesielt på farssiden til barna. 

hadde folk vist hva som lå bak, hvor mange etater som har vert og er inne for barna.. hvor mange kameler jeg svelger hver gang far finner ut han skal ha samvær...

det jeg ikke gjør er å snakke far ned ovenfor barna ei heller hans familie. Barna skal selv få ta sitt standpunkt når den dagen kommer. Frem til da er det faktisk mitt ansvar holde de trygge!

Du skriver det har vært flere etater innblandet, og barns selv får ta ett standpunkt, og frem til da er det ditt ansvar å holde barna trygge. 

Så dersom du først har hatt barnevern og familie vern innom, og konklusjonen dems er at problemet faktisk er deg og din  motarbeidelse mot far som er problemet. Ville du da etter å ikke ha fått hjelpen, dradd videre til politet ? Du mener du har ansvar for å holde barns trygge, det må vel i tilfelle enn retts dom på bordet før du kan blå nekte samvær ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Synes du skal vokte deg vel for å dømme andre uten at du vet noe som helst om saken. Du sier du har gått gjennom en snill skilsmisse. Da vet du virkelig ingenting om hvordan det motsatte er og det er sjokkerende at du skriver så stygge ting om kvinner du ikke aner noe om situasjonen til. Din totale mangel på empati eller evne til å forstå at andre kan ha en helt annen skilsmissesituasjon enn du hadde er sjokkerende.

Anonymkode: a39e0...6a6

Oisann. Beklager at jeg traff deg det altså. Det er bare å ta det til seg .. 

Jeg vet godt hva en ikke snill skilsmisse er, selv om min egen skilsmisse var snill. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann som gikk ut av forholdet fordi det ikke var noe kjærlighet igjen.

Vi passet rett og slett ikke sammen, og hun hadde en styrende og kontrollerende personlighet.

Vi var ikke gift men jeg flyttet inn til henne da hun oppdaget at hun var gravid, etter å bare vært sammen i 4 måneder.

I løpet av graviditeten forandret hun seg .

Det ble mye kjefting og kommanderinger, og hun skulle ha full kontroll.

Jeg bestemte meg for å holde ut til etter barnet var født, og bo der på eget soverom det første året for hjelpe henne med barnet, men flyttet ut da barnet var 7 måneder.

Da jeg fant meg en kjæreste nesten med en gang etterpå klikket det for henne og hun nektet meg å ha samvær med barnet og nektet kjæresten min og møte barnet de neste tre årene.

Vi gikk lenge til mekling, men mekleren snurrer rundt lillefingeren.

Jeg oppsøkte advokat men hun svarte ikke på hans henvendelser eller kom til møte.

Det eneste jeg fikk vite var at mødre kan holde barna borte fra samvær med far i inntil 18 måneder, før de kan bøtelegges.

Jeg fikk begynne å møte barnet vårt etter et par måneder, men alt måtte skje på hennes premisser og det gjorde det de første 7-8 årene.

Anonymkode: 9d937...010

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en dame i familien som var utro mot mannen sin og deretter valgte å flytte fra ham. Hun hadd planlagt å ha full omsorg og at far skulle ha barna annenhver helg. Men far ville ha barna 50%. Da laget hun et sant helvete, fant på falske anklager mot både far og et annet mannlig familiemedlem, meldte dem til politiet. Hun oppkonstruerte at barna var psykisk skadet og måtte utredes av psykolog og snakke med politiet. 
Det kom for en dag at hun løy, men da hadde hun allerede påført både barna, far og far familie store skader. 
Slike kvinnfolk er så utrolig smålige og lavmåls! 

Anonymkode: 4d9b9...4cb

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Som mann som har hatt kjærester som er alenemødre så kan jeg ikke si noe annet enn at etter hva jeg opplevde så er disse mennene helt inkompatible, idiotiske og skadelige for barnet. Jeg fikk se godt hva en udugelig far kunne gjøre av psykisk skade. 

Min kritikk må også rettes litt til de mødrene som da klarte å få barn med disse. I de tilfellene jeg kjenner til så var det en haug med røde flagg . Det hele er bare unødvendig og trist for alle parter involvert.

Anonymkode: f9f29...186

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nektet samvær etter pålegg fra barnevernet. Rettssak ga meg fullt foreldreansvar og ham samvær med tilsyn. Jeg vet godt at i hodet hans er historien en helt annen, og regner med at det er den han formidler. Familien og vennene hans får tro hva de vil, men husk at alt ikke nødvendigvis er slik det fremstilles.

Anonymkode: fcfda...a7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du skriver det har vært flere etater innblandet, og barns selv får ta ett standpunkt, og frem til da er det ditt ansvar å holde barna trygge. 

Så dersom du først har hatt barnevern og familie vern innom, og konklusjonen dems er at problemet faktisk er deg og din  motarbeidelse mot far som er problemet. Ville du da etter å ikke ha fått hjelpen, dradd videre til politet ? Du mener du har ansvar for å holde barns trygge, det må vel i tilfelle enn retts dom på bordet før du kan blå nekte samvær ? 

Hvordan dro du denne konklusjonen 🤣

ja oppriktig ment det er min jobb som mor å beskytte mine barn. 

alt av etater har vert innom, ikke pga meg. Men siden jeg står med det daglige ansvaret så er det meg de besøker. Jeg har jobbet og jobber konsekvent for at barna skal ha det best mulig.

At far klarer fronte en fin fasade og sorgtunge øyne påvirker meg minimalt etter år med psykisk vold og sinneutbrudd. Mange rundt han tror nok på han, og stempler meg som du gjør. Håper aldri du kommer i situasjon hvor du reelt forstår hva jeg snakker om!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Som mann som har hatt kjærester som er alenemødre så kan jeg ikke si noe annet enn at etter hva jeg opplevde så er disse mennene helt inkompatible, idiotiske og skadelige for barnet. Jeg fikk se godt hva en udugelig far kunne gjøre av psykisk skade. 

Min kritikk må også rettes litt til de mødrene som da klarte å få barn med disse. I de tilfellene jeg kjenner til så var det en haug med røde flagg . Det hele er bare unødvendig og trist for alle parter involvert.

Anonymkode: f9f29...186

Takk! 

det siste du skriver er jeg dog enig i! Jeg skulle absolutt ikke fått barn med den mannen. Flagg var det sikkert mange nok av, bare husk det er ikke lett stole på seg selv og egen dømmekraft i denne situasjonen.

for min egen del så har jeg tatt et standpunkt om å være alene med barna mine lenge enda (noen år siden jeg har gått). Samtidig som jeg hjelper barna har jeg og jobbet effektivt på for å skaffe meg selv hjelp. 

skal ikke tilbake i et slikt forhold igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...