AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Heisann Det jeg lurer på er.. må man være ærlig og si klart hvorfor en slår opp med kjæresten sin? Jeg har nå oppdaget noe ubehagelig med meg selv og ser det som best at jeg lever heller i et åpen forhold med noen andre i fremtiden eller ikke i et forhold i det hele tatt.. Jeg har skjønt på meg selv at jeg ikke får lett dårlig samvittighet og kunne ha vært seksuelt utro uten å føle noe anger.. jeg har en stor sexlyst.. og tenker litt på å ligge med andre nå.. derfor vil jeg slå opp først. Dette syns jeg er ubehagelig å erkjenne. Jeg vil ikke være en slik person. Men jeg føler jeg vil være ulykkelig i et monogamt forhold.. jeg har swinger fetisjer etc. Jeg vil derfor slå opp med kjæresten min fordi jeg prøver å være redelig og empatisk ovenfor ham, jeg elsket han og ønsker han det beste i livet. Jeg vil ikke såre han! Hjelp! Skal jeg bare si noe som at jeg har mistet følelsene? Eller at jeg vil fokusere på meg selv? Jeg trenger virkelig hjelp.. jeg har ikke lyst å fortelle han grunnen og jeg er redd han skal tro at det går an å fiskes.. han vil sikkert kjempe for forholdet og da må jeg for han beste gjør bruddet absolutt .. hjelp.. dette er kjempevondt.. jeg elsker han, men kan ikke gi han det han trenger som er monogami.. Anonymkode: a43d3...f3f 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 TS her! Beklager skrivefeiler i hovedinnlegget. slår opp* Jeg elsker han* ikke elsket! Fikses* for hans beste* Anonymkode: a43d3...f3f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Nei, jeg syntes ikke man alltid trenger å fortelle hele sannheten, man kan nøye seg med at man ikke syntes det fungerer og at man ikke har felles mål for fremtiden (om det er en sannhet i det) osv. Om du "plutselig" har oppdaget at du heller ønsker å være i et åpent forhold eller ikke et forhold i det hele tatt er en indikasjon på at dere ikke passer sammen, så det er jo kanskje ingen løgn heller, selv om du ikke forteller hele sannheten. Når man passer sammen, så føler man ikke at man har lyst på noen andre. Anonymkode: 8f947...00e 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Du elsker ham ikke, det går fort over for din del. Du trenger ikke å fortelle alt. «Følelsene er ikke riktige» er både sant og nok. Anonymkode: a42fe...ca4 4
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Vanskelig. Min første tanke er at om du hadde sagt at du tror du er polyamorøs og må utforske det på egenhånd så må det være en helt fin grunn til hvorfor noen gjør det slutt. Litt som å oppdage at man er homofil, vi kan ikke noe for hvordan vi er. Han blir helt frikjent, det er ikke noe galt med han som gjør at forholdet ikke fungerer. Det handler bare om deg. Personlig hadde jeg nok heller ønsket sannheten enn en diffus forklaring om at følelsene ikke var riktige lenger. Vondt gjør det uansett, men da hadde jeg antagelig blitt fortere ferdig med det, heller enn å sitte og gruble på hvorfor eller hva jeg kunne gjort annerledes. Anonymkode: bfab7...74b 6
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): jeg er redd han skal tro at det går an å fikses.. Men det gjør det jo. Det forsvant hos meg i alle fall, da jeg fikk orden på andre ting. Anonymkode: d69fc...569
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 Du har aldri noen plikt til å forklare hvorfor man avslutter et forhold. At du vil ut, er grunn nok. Men i dette tilfellet ville jeg nok likevel vært ærlig. Både fordi det er bedre for kjæresten din, og fordi det kan jo plutselig hende at han også ønsker å prøve et åpent forhold? De fleste som blir dumpet uten å få forklaring, synes det er vanskelig i ettertid, selv om de ikke har krav på forklaring. Denne forklaringen er helt fair, og kan gjøre det lettere for ham å akseptere bruddet. Han vil ikke sitte igjen med å tenke at det er noe feil ved ham som fikk deg til å gå. Anonymkode: f838d...e33 4
Gjest Skogsalv Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Om du er ærlig eller uærlig,så legg det hvertfall ikke han.Tenker ærlighet er best uansett. Men ikke forvent noe mer fra ham da . Pluss for at du er ærlig med deg selv. For neste ( ikke)forhold 😅, en likesinnet ♥️seksuelt. Let him down gently. Både du han vil vinne på det 🙂
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #10 Skrevet 23. april 2021 Før du slår opp bør du fortelle ham sannheten og se om det er noe han kan leve med. Om ikke, så bør dere selvfølgelig gå fra hverandre. Jeg kjenner ett par som ble swingers fordi den ene parten uttrykte ønske om det, den andre tenkte på det og ganger et forsøk, og nå swinger de alt fra noen ganger i året til flere ganger i mnd. Ett annet par jeg kjenner har et åpent forhold, det betyr at de begge er frie til å ha sex med andre (men ikke med faste elskere). De dater på nett, tinder eller bare møter noen ute på byen. Betingelsen er at de aldri tar med seg noen hjem, og at de ikke får bruke penger på det (ikke betale for sex eller f.eks hotelrom). Dette er en ordning de har fordi den ene parten først ytret ønske om det, og den andre tenkte at det var egentlig helt greit. ærlighet varer lengst, og kun på den måten kan du faktisk få både i pose og sekk. Anonymkode: dad82...742 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #11 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Både fordi det er bedre for kjæresten din, og fordi det kan jo plutselig hende at han også ønsker å prøve et åpent forhold? Det ville ikke være bedre for han, nei! Det kan godt tenkes at han plutselig får lyst til å prøve det, men da er det i så fall fordi han opplever at det er eneste sjanse til å beholde TS, altså en form for press. Hadde han ønsket dette på egne premisser, uten press, så hadde han jo sagt fra om dette helt i start. Det er ikke greit å legge det frem på en måte hvor man lurer mennesker inn i noe slikt. Det er bare å lese de mange historiene om mennesker som vil åpne forholdet, det finnes ikke én slik historie uten at det er snakk om (mis)bruk av makt. Anonymkode: d69fc...569
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #12 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er en ordning de har fordi den ene parten først ytret ønske om det, og den andre tenkte at det var egentlig helt greit. Dette er en ordning hvor den ene er tyrann og den andre er dørmatte. Velg gjerne å tro annerledes, men det er det det er. Anonymkode: d69fc...569
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #13 Skrevet 23. april 2021 Så fint at du gjør det rette, TS. Jeg ville vært litt ærlig, men tenkt igjennom på forhånd hvordan du skal legge det frem, for å oppnå det du ønsker (at dere går fra hverandre uten vonde følelser). Kanskje si noe sånt som at du ikke har utviklet de rette følelsene, og la det bli med det? Anonymkode: 72ad5...6bf
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #14 Skrevet 23. april 2021 Hva med å fortelle det som det er og lufte ideen om et åpent forhold? For alt du vet kan det være han tenker på det samme. Anonymkode: a0dd0...c4e 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #15 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er en ordning hvor den ene er tyrann og den andre er dørmatte. Velg gjerne å tro annerledes, men det er det det er. Anonymkode: d69fc...569 Absolutt ikke! Min venninne elsker opplegget (hennes mann som ytret forslaget). Hun benytter seg mer av denne ordningen enn han, faktisk. Hun prater åpent med meg om det, og hun sier det får henne til å føle seg attraktiv, pen, sexy osv at noen andre enn hennes ektemann gjennom 8 år har lyst på henne. Hun sier også det er med på å piffe opp deres sexliv sammen. Når hun er ute på byen kan hun føle seg ung igjen sier hun, og det er tydelig at hun nyter å kunne leve dette livet parallellt med å være kone/mor. Hun sier at hun aldri hadde tenkt tanken selv før han sa det tidlig i forholdet og før de giftet seg, men hun konkluderte fort med at dette faktisk var veldig spennende. JEG forstår det ikke, men de er lykkelige slik, og jeg vet 100% sikkert at hun ikke ville levd på en annen måte. Anonymkode: dad82...742 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #16 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Absolutt ikke! Jo. Velg gjerne å tro det er annerledes, men det er sånn det er. Anonymkode: d69fc...569
rockybalboa Skrevet 23. april 2021 #17 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jo. Velg gjerne å tro det er annerledes, men det er sånn det er. Anonymkode: d69fc...569 Du tar feil. Det er sånn det er.
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #18 Skrevet 23. april 2021 Bare si at du ikke har de rettene følelsene, å at det nå er over. Det er vondt å bli dumpet, men det lettest å forholde seg til at det ikke finnes noe håp. Jeg ble en gang dumpet av en fyr som sa han fremdels elsket meg men han hadde det så vanskelig og var så mye i livet nå osv osv osv. Så jeg hadde kjærlighetssorg i en evighet å lurte på hva jeg kunne gjøre for å få reparert forholdet. For han sa han hadde kjærlighetssorg han også. Men det var jo bare piss, han ville liksom ikke såre meg. Men den måten der såret meg for ferdig mye mer enn om han bare hadde knust hjertet og håpet skikkelig med en gang. Anonymkode: bfc91...f87 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #19 Skrevet 23. april 2021 rockybalboa skrev (3 timer siden): Du tar feil. Det er sånn det er. Nei. Men velg gjerne å tro det. Men den gangen om 5, 10, 15 eller 20 år til, hvor deres venner eller venninner omsider bryter løs fra forholdet og forteller at det var maktmisbruk involvert, kan dere huske tilbake på disse innleggene mine. Anonymkode: d69fc...569
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #20 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Bare si at du ikke har de rettene følelsene, å at det nå er over. Det er vondt å bli dumpet, men det lettest å forholde seg til at det ikke finnes noe håp. Jeg ble en gang dumpet av en fyr som sa han fremdels elsket meg men han hadde det så vanskelig og var så mye i livet nå osv osv osv. Så jeg hadde kjærlighetssorg i en evighet å lurte på hva jeg kunne gjøre for å få reparert forholdet. For han sa han hadde kjærlighetssorg han også. Men det var jo bare piss, han ville liksom ikke såre meg. Men den måten der såret meg for ferdig mye mer enn om han bare hadde knust hjertet og håpet skikkelig med en gang. Anonymkode: bfc91...f87 Helt enig. Anonymkode: d69fc...569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå