Gå til innhold

Tror dere all angst bunner i det eksistensielle?

Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Hei alle sammen . Jeg opplever at jeg blir oftere plaget av angst nå som det går mot mørkere tider. Det ligger ikke noe spesielt til grunn for at jeg skulle få mere angst nå, men det bare er slik. Jeg har gått og grublet på hvorfor det er slik. Er det fordi vi i en lysere tid er litt sløvere med å tenke på det som livet egentlig dreier seg om, hvor kommer vi fra, hvor skal vi, og generell søken etter sannhet og åndelighet. Når mørketiden kommer , blir det naturlig å fokusere mere på slike ting. Ikke at jeg gjør det bevisst, men jeg tro det er slik for de fleste av oss. Det er det som har fått meg til å lure på om angsten egentlig bunner i det eksistensielle? Er det disse spørsmålene som blir for tunge for sjelen å bære , eller er det en kombinasjon av disse eksistensielle spørsmålstillinger og din livssituasjon generellt? Ville vært hyggelig med innspill fra andre .

Med hilsen fra Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke svare deg sånn egentlig, men jeg kjenner flere som sliter litt med høstdepresjoner. Som synes at vinter og høst er ekstra tunge måneder. Dette gjelder både de som "bare" har de sesongbetonte depresjonene og de som sliter veldig året rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angst for mørket tror jeg er en biologisk arv i (noen av) oss. Dernest tror jeg en del angst og depresjon skyldes biokjemiske forhold og tidligere traumatiske opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...