AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Baby 7 mnd hadde en fin døgnrytme fra hun var ca. 3,5 mnd frem til for et par uker siden. Hun sovnet for natten mellom 19-20 og var klar for å stå opp 05-06. Var jo tidligere morgener, men satt pris på den egentiden on kvelden og la meg tidlig så fungerte fint😄 Nå derimot, sovner hun ikke før nærmere 21:30 og sover gjerne til 07 (har sovet natten gjennom siden 6 uker). Duppene blir jo da forskjøvet så hun er ikke klar for kvelden før rundt 21. Har flere ganger prøvd å droppe den siste hvilen for å legge henne tidligere. Våknet som regel fra andre hvil rundt kl 15. Da har jeg holdt henne våken til 18 for å prøve å legge henne for natten, men dette tar hun bare som en hvil. Da er hun lys våken igjen etter 30-45 min og klar for lek og moro🙈 de gangene jeg har testet dette har hun ikke sovnet før rundt 22-23😴. Nå sover hun siste hvil ca. kl 17. Sover som regel 30 min da. Noen tips?😄 savner veldig egentid på kvelden, spesielt siden mannen jobber offshore og hun kun sover i trillende vogn eller på puppen på dagtid🙈 Anonymkode: 026ac...40e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Tror ikke det er så mye å gjøre med det, det er nok sånn den lille vil ha det nå. Min jente våkner klokken 5, skulle gjerne endret på det, men hun er bare en morgenfugl. Egentid håper jeg på til neste år;) Anonymkode: 60bca...10a 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Mange babyer som forandrer litt på døgnrytmen på den tiden der 😅 Skjønner godt du savner egentiden på kvelden, den er altså gull verdt 👌🏻 Er ikke så mye du får gjort, dessverre, annet enn å følge babyen din sin rytme, men jeg kan trøste deg med at for de fleste snur det av seg selv etterhvert 😊 plutselig har du kveldene dine tilbake 😊 Anonymkode: 57e44...8f7 1
tussi84 Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Følg barnets rytme og legg deg senere selv. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Vi har jo akkurat stilt klokka, så er ikke rart at rytmen er forskjøvet litt. Kan være vanskelig å «styre» rytmen til små babyer som fortsatt sover flere lurer. Det blir mye enklere når de gjerne bare sover en lur, synes jeg. Ville kanskje heller prøvd en gradvis tilnærming der man f.eks. starter med å vekke et kvarter tidligere på morgenen og justerer klokka frem gradvis fremfor å kutte en dupp hvis baby ikke virker klar for det. Det vil nok ta litt tid før det får merkbar effekt. Anonymkode: eac16...e56 2
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 På den alderen kuttet vi den siste duppen, men kuttet den først ned fra 30 min til 10 (gradvis). Da vekket vi henne til slutt senest kl 17, etterhvert bare nektet hun selv å sove så sent. Det kan være en liten prosess å kutte ned på antall lurer men det er absolutt håp om en bedre døgnrytme igjen. Anonymkode: 65957...e8c 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #7 Skrevet 23. april 2021 Tusen takk for svar. Har mistenkt at vi stilte klokka har noe med det å gjøre ja, for var omtrent på den tiden det snudde. Og at det blir senere mørkt kanskje🤔 i dag sov hun 2. dupp i hele to timer(!!) Og klokka var derfor 15:30 når hun våknet. Så muligheten til å snu det da, gjorde kveldsrutinene og la henne kl 19. Og hun sovnet. Yees tenkte jeg og satt meg til rette med sjokolade og brus - 30 min senere våknet hun og sovnet ikke før nå kl 23.. så var tydelig bare en dupp for henne🙈 utrolig irriterende når hun tidligere hadde så fin rytme. Tydeligvis har hun tatt den søvnen hun pleide å ha tidligere på kvelden på dagtid istedenfor.😅 Anonymkode: 026ac...40e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 Dere med eldre barn, endret dette seg etterhvert? Hun begynner i bhg til høsten, og kommer jo til å være helt utslitt hvis hun sovner så sent😬 Anonymkode: 026ac...40e
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 Det endrer seg hele tiden i den alderen. Litt tidlig å bekymre seg for høsten. Anonymkode: 6ac39...953
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå