Gå til innhold

Forvirra «luremus»

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker at jeg er ganske forvirra om dagen. Når det kommer til grenser seksuelt osv...

Jeg er 38 år gammel og har tydeligvis fått tråkket over grensene mine seksuelt tusen ganger uten at jeg har brukt for mye tid og energi på det i ettertid. Jeg har tenkt at det er bare sånn det er... Men, så ser jeg f.eks denne saken med Toby Johnsson i Paradise Hotel Sverige, hvor han nå blir anklaget for overgrep fordi han 1. dro ned BH til meddeltaker selv om hun hadde sagt nei til sex og 2. Befølt en meddeltakers underliv også selv om hun hadde sagt nei til sex. 

Det som gjør meg forvirra er at jeg har opplevd mange slike episoder hvor menn har «tvunget» seg på selv om jeg har sagt nei. Og hvor de til slutt har blitt sure fordi jeg er så «kjip». Har vært flere episoder hvor de har sagt: «Du vet du har lyst»  mens de har befølt, og jeg har sagt «Nei, jeg vil ikke.» på en pen måte flere ganger. Likevel har de presset seg på. Og jeg blir den kjipe fordi jeg tilslutt må bli sint og forlate situasjonen. 
Jeg har blitt dratt ned bh på, blitt befølt på rompa av fremmede og «jukka» på x antall ganger. Nei, har visst ikke betydd nei. Fordi latter er det eneste svaret jeg har fått etter å ha sagt Nei.

Siden dette har skjedd veldig mange ganger. Så har jeg tatt det for god fisk at det er bare sånn menn er. Ikke tenkt noe på det. Men, de siste årene har det blitt mye fokus på akkurat det med grenser. Og at et nei er et nei. 

Dette har nå resultert i at jeg har blitt litt sånn «mannehater». Jeg merker at det har påvirket meg mer enn jeg trodde. Men, jeg har bare ikke fått lov til å føle på det før nå.

Hva er det med menn som gjør sånn? Er de så opptatt av seg selv og sin egen nytelse at de må tvinge seg på andre? Er det jeg som har gitt utydelige signaler? Ja, jeg syns det her vært greit å kline, kysse og kose. Men, med en gang jeg har sagt nei til sex så er jeg ei hurpe. Og da har jeg i alle år tenkt at det er meg det er noe feil med. Men, så viser det seg nå de siste årene at slik oppførsel ikke er greit.

Jeg tror at da min generasjon var i 20 årene så var slik oppførsel akseptert. Det var bare sånn det var. Nå etter meetoo har det blitt nulltoleranse på det. 

Hva tenker egentlig menn? Er kvinnen bare et bytte som er der for å tilfredsstille mannen? Skal det være lov å kunne ta på ei fin rompe bare fordi DU har lyst til det? Skal det være lov til å dra ned en BH fordi DU har lyst til å se pupper. Tenker du: «Herregud, du er så hårsår. Jeg ville jo bare ta litt på de. Slutt å gjør en stor sak ut av det.» Er vi kjipe som sier Nei til sex etter at vi har klina på byn? 
Hvordan vil menn at vi egentlig skal oppføre oss? 

Hilsen forvirra «luremus»

Anonymkode: 3a979...5cd

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan umulig svare for "menn" men fra meg selv, hva om du oppfører deg akkurat som du føler for? Vil jeg ha deg til sengs finnes det metoder som virker ulidelig mye bedre enn tafsing og hender overalt de ikke burde være.

Men en ting bør du vite, kliner du med en mann og lar ham stikke tunga ned i halsen på deg er det synonymt med sex innen 5 min for de fleste menn vil jeg tro, der går grensen.

Skrevet

Jeg synes ikke slike ting er greit uansett. Jeg har hørt og leser her at menn ofte presser på, men bare opplevd det fåtall av ganger på fest der det har vært alkohol til stede. Da har jeg gått imellom og spurt om jeg også får kjenne på. Da ble det slutt. 

Dette ødelegger så mye for oss menn med ærlige hensikter som vil bygge en fast og trofast relasjon basert på gjensidig respekt. 

Jeg vet ikke annen løsning på dette enn at du bare må forlate situasjonen mye tidligere. Evt. fike til han som bare tar seg til rette med en komentar om at "DETTE ER IKKE GREIT" Drit ham ut. 

Hvordan jeg vil du skal oppføre deg? Vis meg den respekten jeg viser deg. 

Skrevet

Dette husker jeg fra tenårene og tjueårene at skjedde stadig på hjemmealene fester.. 

Mitt råd er å holde seg unna slike arenaer. Menn i fylla blir rabiate 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden dette har skjedd veldig mange ganger. Så har jeg tatt det for god fisk at det er bare sånn menn er.

Nei, det er VIRKELIG IKKE sånn menn er.

Tror heller det er dine holdninger/bevissthet om disse tingene som gjør at du tiltrekker deg en bestemt type menn. Selv i innlegget ditt, så spør du menn hva de forventer, i stedet for å spørre deg selv hva du liker. 

Jeg, som ikke tar fem øre for å helle en stor mugge vann på gutter som synes det er gøy å hive jenter på sjøen, eller for å rope ut «Slutt å ta på kroppen min!» til menn som klår, eller klappe til menn som klår, og lar menn jobbe for å få min oppmerksomhet, tiltrekker EN HELT ANNEN TYPE menn.

Anonymkode: 07abd...c88

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Evt. fike til han som bare tar seg til rette med en komentar om at "DETTE ER IKKE GREIT" Drit ham ut. 

Nettopp. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, det er VIRKELIG IKKE sånn menn er.

Tror heller det er dine holdninger/bevissthet om disse tingene som gjør at du tiltrekker deg en bestemt type menn. Selv i innlegget ditt, så spør du menn hva de forventer, i stedet for å spørre deg selv hva du liker. 

Jeg, som ikke tar fem øre for å helle en stor mugge vann på gutter som synes det er gøy å hive jenter på sjøen, eller for å rope ut «Slutt å ta på kroppen min!» til menn som klår, eller klappe til menn som klår, og lar menn jobbe for å få min oppmerksomhet, tiltrekker EN HELT ANNEN TYPE menn.

Ha,ha, ja du tiltrekker deg meg..

AnonymBruker
Skrevet

Er nå godt voksen, og har siden tidlig i tenårene erfart at svært mange menn er akkurat sånn. Faktisk skremmende mange. Men jeg lærte tidlig å sette grenser, har mer enn en gang klappet til menn som har trodd de har rett til å plassere hendene sine på min kropp. Vemmelig å ubehagelig. Jeg synes det er flott at der endelig er fokus på slik oppførsel. Metoo kampanjen fikk satt det på dagsordenen. Er sjeleglad for at min datter kan,uten å bli mistrodd slik som vi ble,  få stoppet slike vemmelige mannfolk og deres klåfingre. 

Anonymkode: aaa6d...d4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ABM skrev (1 time siden):

Ha,ha, ja du tiltrekker deg meg..

I KNOW!

Mens mange damer jobber vettet av seg med å please menn og være snille jenter, i håp om å finne bra menn, men uten å finne annet enn rusk og rask, så står bra menn i kø for sånne som meg.

Og vi som er sånn behøver jo bare én hver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er en uting. Men må også presisere at damer som drikker alkohol også tafser og klår. Opplevd det flere ganger uten å visst noen form for interesse. Noen tåler bare ikke alkohol og burde ikke fått lov å drikke i det hele tatt. Nordmenns alkoholvaner er jo helt på bærtur. Der ligger det største problemet spør du meg. 

Anonymkode: 5703f...a49

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nordmenns alkoholvaner er jo helt på bærtur. Der ligger det største problemet spør du meg. 

Ikke om du spør meg. Av de jeg har opplevd som har forsøkt å gå over min grense, så har bare en liten andel vært full eller beruset. Langt mindre enn halvparten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nordmenns alkoholvaner er jo helt på bærtur. Der ligger det største problemet spør du meg. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke om du spør meg. Av de jeg har opplevd som har forsøkt å gå over min grense, så har bare en liten andel vært full eller beruset. Langt mindre enn halvparten. 

Altså, dette skjer jo på barne- og ungdomsskolen, på videregående, på jobb...der er det jevnt over ikke alkoholen som er problemet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor sjekker du menn i andre arenaer enn ved alkohol involvert? Poenget er at alkohol gjør at folk mister alle hemninger når de drikker og gjør ting de ikke ville gjort edru, så derfor bør sånne folk holde seg langt unna alkohol. Damer som drikker kan være ufyselig når de drikker. Men ingen menn rapporterer sånne kvinner, fordi vi klarer å si klart ifra i motsetning til mange damer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, dette skjer jo på barne- og ungdomsskolen, på videregående, på jobb...der er det jevnt over ikke alkoholen som er problemet.

Aldri opplevd sånne ting edru eller hørt om det på skole/jobb sammenheng. Men det finnes sikkert, men aldri i de miljøene jeg har vanket i. Har inntrykk at de fleste er ganske beskjedne uten alkohol (ligger i nordmenns natur og være innesluttet og forsiktig folk). De fleste trenger alkoholen for å bli mere utadvendt og slå seg løs. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor sjekker du menn i andre arenaer enn ved alkohol involvert? Poenget er at alkohol gjør at folk mister alle hemninger når de drikker og gjør ting de ikke ville gjort edru, så derfor bør sånne folk holde seg langt unna alkohol. Damer som drikker kan være ufyselig når de drikker. Men ingen menn rapporterer sånne kvinner, fordi vi klarer å si klart ifra i motsetning til mange damer. 

Jeg sjekker da virkelig ikke menn!

Jeg lever og er, går på skole, jobb, butikk, reiser med kollektivtrafikk osv. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Aldri opplevd sånne ting edru eller hørt om det på skole/jobb sammenheng. Men det finnes sikkert, men aldri i de miljøene jeg har vanket i. Har inntrykk at de fleste er ganske beskjedne uten alkohol (ligger i nordmenns natur og være innesluttet og forsiktig folk). De fleste trenger alkoholen for å bli mere utadvendt og slå seg løs. 

Nei, men at du ikke har opplevd det betyr virkelig ikke at det ikke skjer. 

Skrevet

Det er virelig ikke greit at noen trår innenfor dIne grenser på den måten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...