Gå til innhold

Hvordan bli stuepike? Hva heter det egentlig nå? Hotellrengjører?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å vaske. Jeg er arbeidsledig mye pga corona. Jeg vil ikke jobbe i bhg eller pleiehjem. Jeg søker jobber men det er litt vanskelig å få napp, så utvider litt til og tenker på sånn som regjør på hoteller. Er det ille jobb? Jeg liker å bruke kroppen 

Anonymkode: ad044...af6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp nær et turistsenter og trivdes bra med det som ekstrajobb, men dette er over 15 år siden så aner ikke hvordan bransjen har endret seg. Det kan være fysisk tungt (spesielt skifte på senger) og det er krav til å være effektiv, men det høres jo ut som det ikke er noe problem for deg. Du kan ta kontakt med husøkonom (de som har ansvar for renholdspersonalet) på hoteller i nærheten av deg, og høre om det fins jobbmuligheter. Kanskje kan du starte som helge-/ekstrahjelp, så blir det muligens mer etterhvert.

Anonymkode: 0e171...336

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok ikke hoteller ansetter nye folk nå med det første....

Anonymkode: 40523...5bb

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 13.25):

Tror nok ikke hoteller ansetter nye folk nå med det første....

Anonymkode: 40523...5bb

Hvorfor tror du det? Folk kommer på Norgesferie i år og hoteller kommer til  å bli fulle og trenger folk. 

Anonymkode: 263db...1c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor tror du det? Folk kommer på Norgesferie i år og hoteller kommer til  å bli fulle og trenger folk. 

Fordi de fleste hoteller allerede har nok folk, men de er permitterte - eller har folk de har måttet la gå, men som de vil prøve å hente tilbake med én gang man får muligheten. Åpenbart. 

Anonymkode: 079fa...000

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi de fleste hoteller allerede har nok folk, men de er permitterte - eller har folk de har måttet la gå, men som de vil prøve å hente tilbake med én gang man får muligheten. Åpenbart. 

Anonymkode: 079fa...000

De fleste hoteller er avhengige av utenlandske sesongarbeidere i sommersesongen, som de nå sliter med å få inn i landet. Så vil tro det er gode muligheter for i alle fall jobb gjennom sommeren, om man har erfaring innen renholdsbransjen og ikke er redd for å ta i et tak. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De fleste hoteller er avhengige av utenlandske sesongarbeidere i sommersesongen, som de nå sliter med å få inn i landet. Så vil tro det er gode muligheter for i alle fall jobb gjennom sommeren, om man har erfaring innen renholdsbransjen og ikke er redd for å ta i et tak. 

Nettopp! Og det gjelder hvertfall hotell som er utenom storbyene for der er det mindre grunnbemanning og det tas inn sommerhjelp. Og så kan man fort få tilbud om mer jobb utover for i hotellbransjen er det ofte stor gjennomtrekk av folk . 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som det en liten periode i min ungdom. Det var mye vasking av spy, sengetøy med sæd og annet gris (dette var et «luksushotell» på vestlandet). Det positive er at man jobber alene, og kan høre musikk.. 

Anonymkode: 2e030...47b

Skrevet

Jeg har hørt at de trenger nye stuepiker på Hotel Cæsar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...