parmanoia Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Noen som vet om den har fungert? Er det mange som har blitt fanget opp? Vi ble jo bedt om å installere den om vil skulle få ned smitten, men jeg er i tvil om den effekten, altså.
Tildittbeste Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 parmanoia skrev (2 minutter siden): Noen som vet om den har fungert? Er det mange som har blitt fanget opp? Vi ble jo bedt om å installere den om vil skulle få ned smitten, men jeg er i tvil om den effekten, altså. Har hatt den lenge og ikke fått et eneste varsel
parmanoia Skrevet 23. april 2021 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2021 Tildittbeste skrev (Akkurat nå): Har hatt den lenge og ikke fått et eneste varsel Samme her.
2ro Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 Den har i allefall ikke effekt om den ikke blir brukt. Jeg har den og merker ikke noe til den. I områder med høyere smitte og blant folk med flere nærkontakter vil jeg tro det er et veldig nyttig verktøy.
Gjest irkan90 Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Dessverre er det altfor få som bruker den. Må derfor mye smitte til for at det skal få noe særlig utslag på appen. Så tenker jeg at de som bruker den er stort sett forsiktige og påpasselige ellers, og dermed har mindre sjanse for å bli smittet.
Den Sagnomsuste Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Den slår inn på høyttalere og annen Bluetooth- drevet teknologi... Skikkelig tommel ned 👎
parmanoia Skrevet 23. april 2021 Forfatter #7 Skrevet 23. april 2021 Den Sagnsomsuste skrev (4 timer siden): Den slår inn på høyttalere og annen Bluetooth- drevet teknologi... Skikkelig tommel ned 👎 Hvordan? Jeg har ikke merket noe til det problemet. 3
stan Skrevet 23. april 2021 #8 Skrevet 23. april 2021 Den Sagnsomsuste skrev (5 timer siden): Den slår inn på høyttalere og annen Bluetooth- drevet teknologi... Skikkelig tommel ned 👎 Har ikke merket noe. Vi i familien bruker appen på Samsung, Huawei, Nokia og Apple. Massevis av Bluetooth dingser. Ikke registrert noen problemer. Hvordan merker du problemer? Hva slags utstyr? 4
Den Sagnomsuste Skrevet 23. april 2021 #9 Skrevet 23. april 2021 (endret) parmanoia skrev (25 minutter siden): Hvordan? Jeg har ikke merket noe til det problemet. stan skrev (17 minutter siden): Har ikke merket noe. Vi i familien bruker appen på Samsung, Huawei, Nokia og Apple. Massevis av Bluetooth dingser. Ikke registrert noen problemer. Hvordan merker du problemer? Hva slags utstyr? Det er vel antakeligvis ikke appen per se, men at den krever nitidig- aktivert Bluetooth. Har opplevd flere ganger at zoom-møter på mobilen har slått inn på høyttaleren i en annen etasje. Da sitter man der å klør seg i hode uten lyd, mens andre overraskes av møtelyden min. Dette hendte faktisk en gang da jeg skulle på jobbintervju over Zoom. Internettilgangen fusket så jeg var nødt til å bruke 4G på telefonen for å gjennomføre intervjuet. Teknologisk retardert som jeg er tok det litt tid før jeg forsto hva som hadde hendt. Var litt kleint kan man hevde... Fikk ikke jobben heller, men det var nok av andre årsaker enn det rent tekniske - lol. Nå som jeg er klar over det kunne jeg selvsagt brukt appen og bare skrudd av Bluetooth når jeg trenger lyden aktivt, men opplevelsen ga på generelt grunnlag litt avsmak. Endret 23. april 2021 av Den Sagnsomsuste
stan Skrevet 24. april 2021 #10 Skrevet 24. april 2021 Den Sagnsomsuste skrev (14 timer siden): Det er vel antakeligvis ikke appen per se, men at den krever nitidig- aktivert Bluetooth. Har opplevd flere ganger at zoom-møter på mobilen har slått inn på høyttaleren i en annen etasje. Da sitter man der å klør seg i hode uten lyd, mens andre overraskes av møtelyden min. Dette hendte faktisk en gang da jeg skulle på jobbintervju over Zoom. Internettilgangen fusket så jeg var nødt til å bruke 4G på telefonen for å gjennomføre intervjuet. Teknologisk retardert som jeg er tok det litt tid før jeg forsto hva som hadde hendt. Var litt kleint kan man hevde... Fikk ikke jobben heller, men det var nok av andre årsaker enn det rent tekniske - lol. Nå som jeg er klar over det kunne jeg selvsagt brukt appen og bare skrudd av Bluetooth når jeg trenger lyden aktivt, men opplevelsen ga på generelt grunnlag litt avsmak. Det er jo uheldig. Men hvordan vet du at det er nettopp Smittestopp appen som forårsaker problemet? Dårlig Internett er jo ikke Bluetooth relatert. At ulike enheter krangler om lyden kan appen påvirke, men hvordan identifiserte du akkurat denne appen som kilden til problemet? 2
parmanoia Skrevet 24. april 2021 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2021 Jeg har så og si alltid Bluetooth på av andre grunner enn denne appen og aldri hatt problemer. 1
rosemarin Skrevet 24. april 2021 #12 Skrevet 24. april 2021 Får ikke lasta den ned jeg. Selv om jeg oppdaterte iOS på iPhone får jeg bare beskjed om at versjonen er for gammel,,
GammelKaktus Skrevet 24. april 2021 #13 Skrevet 24. april 2021 Den har ikke gitt meg noen meldinger men jeg er jo ikke rundt omkring heller. Har et par venninner som har fått beskjed, sykepleiere og slikt, de er jo naturligvis rundt flere mennesker enn meg.
Mommylife Skrevet 25. april 2021 #14 Skrevet 25. april 2021 Har lastet ned appen, men skjønner ikke helt hensikten. Du legger inn at du har/ har hatt korona. Korona smitter i 10-14 dager, man får påvist korona tidligest dag 3-4 for man må utvikle symptomer og få svar fra testen. Så legger man inn at man har korona etter x antal dager. Men da er man jo i karantene. Når man så kan bevege seg ute igjen så er man jo smittefri? Og da trenger vel ikke folk vite at man har hatt sykdommen? Sånn med tanke på smittesporing Eller er det noe jeg ikke forstår her 😬 1
solmåneogstjerner Skrevet 25. april 2021 #15 Skrevet 25. april 2021 Jeg har den ikke. Ser ikke vitsen for meg. Den sier jo bare fra om du har vært nærmere enn to meter i mer enn 15 minutter, til noen som er smittet. I løpet av dette året er de eneste jeg har hatt slik kontakt med, så nære personer at jeg vet at jeg får beskjed uansett. Og de vet at jeg gir beskjed. Men hadde nok brukt den om jeg hadde jobb med nærkontakt med folk, eller brukte kollektivtransport. Men det gjør jeg ikke nå. 2
Rosa Sitron Skrevet 25. april 2021 #16 Skrevet 25. april 2021 Jeg kjenner til en som fikk varsel gjennom app før symptomer. Ukjent smittevei også, så han hadde bruk for varsel. 1
Anbefalte innlegg