AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #1 Skrevet 23. april 2021 Hei, Jeg har en baby på 7 uker som jeg nå delammer. Hun har de siste ukene gulpet veldig mye, og vi har derfor prøvd ut flere typer mme da gulping og mageknip startet rundt tiden jeg begynte å delamme og vi derfor gikk utifra at det skyldes mme. I utgangspunktet blir hun tilbudt flaske etter å ha diet, men hun får vertfall 1 måltid i døgnet der hun gis flasken direkte uten å die. Det vi har merket oss de siste dagene er at hun ikke gulper etter måltidet som kun består av mme. Men konsekvent gulper etter måltidene som består av enten morsmelk, eller mm+mme. Vi bruker metoden langsom flaskemating når hun får flaske, og jeg pleier å pumpe brystene litt i forkant grunnet mistanke om overproduksjon, men jeg hører hun svelger mye luft ved brystet. Vi raper mye underveis i måltidet og hun blir ikke lagt på rygg første kvarter etter måltidet. Jeg har tatt det opp på 6ukerskontrollen og hos helsesøster. Er det noen som har opplevd lignende og/eller har tips? Jeg vet at gulping er normalt, men jeg synes mengdene virker unormalt mye (vertfall i forhold til storebror) og hun jobber ofte lenge med å få det opp -og hun virker å ha ubehag. Anonymkode: 10fb4...800
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #2 Skrevet 23. april 2021 Overmater ungen. Anonymkode: 91083...368
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #3 Skrevet 23. april 2021 Det kan være alt fra at hun svelger mer luft og ikke raper opp alt, til at hun får i seg mer ved brystet og gulper fordi det blir for mye. Anonymkode: 5dbf2...eb0
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #4 Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det kan være alt fra at hun svelger mer luft og ikke raper opp alt, til at hun får i seg mer ved brystet og gulper fordi det blir for mye. Anonymkode: 5dbf2...eb0 Det er nok luft i såfall, da hun får mer mme på flaske alene enn kun mm ved bryst (ukentlige stikkprøver med veiing før og etter måltid). Har du tips til hvordan forhindre at hun svelger så mye luft? Vi raper mye underveis og til vi til vi tror alt er ute (noe det tydligvis ikke er) og så bruker vi 15min etter måltid. Kanskje rapeteknikken? Anonymkode: 10fb4...800
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #5 Skrevet 23. april 2021 Kan det være melka di er tynn (i starten)? Om du prøver å håndmelke litt først - og om det ikke gir resultat kan du pumpe over på flaske. Anonymkode: bec13...44a
AnonymBruker Skrevet 23. april 2021 #6 Skrevet 23. april 2021 Kan være reaksjon på egg i morsmelken. Anonymkode: 7e50d...20a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå