Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann og samboeren dame om det har noe betydning. For 2 Dager siden sa jeg at i morgen er det ett super viktig møte på jobb og jeg er nervøs. Handlet om min fremtid med mer. Samboeren reagerte kun med går sikkert fint. 

Dro tidlig på morgenen, vekte samboeren og sa jeg går nå. Ingenting ble sagt. Dro på jobb og hadde håpet på en melding som lykke til eller noe. Men ingen verdens ting kom. 

Da jeg kom hjem, var det heller ikke noe spørsmål om noe. Mulig jeg tenker for mye på det og er kravstor, men er det for mye å forvente at samboeren skal si lykke til, eller rett og slett vise interesse? 

Sånn er det med mye egentlig, virker rett og slett som jeg ikke betyr noe. 

Anonymkode: a5390...911

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en prat med henne om det da. Si at du blir litt skuffet og lei deg fordi du føler at hun ikke er interessert i ditt liv. At du egentlig ønsker at hun viser litt interesse. Sannsynligvis har hun ikke tenkt over det. Ingen er tankelesere, det skal mye til å instinktivt vite hva den andre trenger. Samtidig kan du spørre om hva hun trenger for å føle seg seett av deg. Det kan hende at det er noe helt annet enn det du trenger.

Anonymkode: 343a6...105

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ta en prat med henne om det da. Si at du blir litt skuffet og lei deg fordi du føler at hun ikke er interessert i ditt liv. At du egentlig ønsker at hun viser litt interesse. Sannsynligvis har hun ikke tenkt over det. Ingen er tankelesere, det skal mye til å instinktivt vite hva den andre trenger. Samtidig kan du spørre om hva hun trenger for å føle seg seett av deg. Det kan hende at det er noe helt annet enn det du trenger.

Anonymkode: 343a6...105

Signerer denne. Er mange som ikke er flinke til å sende melding med lykke til, eller vise interesse for alt. 

Men det trenger ikke bety at vedkommende ikke bryr seg. Kan være ganske enkelt at det ikke er naturlig for vedkommende å gi slik oppmerksomhet, og at de selv ikke er klar over at det var et problem ;) 

Anonymkode: f9a9b...31e

AnonymBruker
Skrevet

Mye mulig dere har rett, at det ikke blir tenkt over. For meg er det naturlig, har alltid sendt lykke til, osv om samboer skal noe. 

AnonymBruker
Skrevet

uff du høres litt slitsom ut, beklager😅

hilsen kvinne 43

Anonymkode: 6ad52...db6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

uff du høres litt slitsom ut, beklager😅

hilsen kvinne 43

Anonymkode: 6ad52...db6

Slitsom? Er da vel helt naturlig å ønske sin samboer lykke til, eller støtte hvis man skal på noe man gruver seg til? 

Anonymkode: 280e4...5d9

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Mye mulig dere har rett, at det ikke blir tenkt over. For meg er det naturlig, har alltid sendt lykke til, osv om samboer skal noe. 

Husk at alle er forskjellige.

Noen er ikke typen som sender lykke til meldinger, og er mer tilbaketrukket.

Er ikke alle som er så flinke med ord, eller vise hva de føler. Da er det viktig med god kommunikasjon. 

Ikke ta det opp som et problem. En smart ting (neste gang) kan være at det er du som  innleder til disse samtalene, istede for å forvente og vente på at hun skal gjøre det.

Så istede for å vente på at hun skal spørre hvordan det gikk på intervju, kan heller du starte samtalen med «vil du høre hvordan det gikk på intervju i dag».

Og istede for å vente på at hun skal si lykke til, vis heller at du er nervøs eller gruer deg. Start heller samtalen med «jeg er skikkelig nervøs» eller «tror du det vil gå bra?».

Hjelp henne heller til å snakke om det, og hjelp henne igang med å vise oppmerksomhet, istede for å vente på at hun skal se selv at dette er et problem.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Husk at alle er forskjellige.

Noen er ikke typen som sender lykke til meldinger, og er mer tilbaketrukket.

Er ikke alle som er så flinke med ord, eller vise hva de føler. Da er det viktig med god kommunikasjon. 

Ikke ta det opp som et problem. En smart ting (neste gang) kan være at det er du som  innleder til disse samtalene, istede for å forvente og vente på at hun skal gjøre det.

Så istede for å vente på at hun skal spørre hvordan det gikk på intervju, kan heller du starte samtalen med «vil du høre hvordan det gikk på intervju i dag».

Og istede for å vente på at hun skal si lykke til, vis heller at du er nervøs eller gruer deg. Start heller samtalen med «jeg er skikkelig nervøs» eller «tror du det vil gå bra?».

Hjelp henne heller til å snakke om det, og hjelp henne igang med å vise oppmerksomhet, istede for å vente på at hun skal se selv at dette er et problem.

Dette er du god på!!

Anonymkode: 99607...72e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg støtter deg🙂Jeg hadde og vært skuffa hvis jeg hadde opplevd det samme. Det at man viser interesse og ser hverandre i ett forhold er viktig. Prøv å snakk med henne om det. Er som andre sier her inne, det er ikke sikkert hun har tenkt over det.

Anonymkode: f40cb...666

Skrevet

Enig med de over her som sier du bør ta en prat med henne. Forklar hva det betyr for deg at hun viser interesse gjennom de små hverdagslige tingene som en sms eller oppfølgingsspørsmål. Det er godt mulig hun er både interessert og støttende, men ikke klar over at du oppfatter det helt motsatt. God kommunikasjon er viktig!

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, har du blitt sammen med min ekskone ? Hun viste heller aldri interesse for mine saker, og det endte som det måtte. 

Anonymkode: 12b2f...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...